Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace
Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Onpa hieno ketju. Jengi päivittelee, kun joku ei halua, että lapset kupeksivat hereillä laivalla yömyöhään. Vaikka kyseessä olisi jopa pienet koululaiset, niin kai nyt sellaisetkin olisi ihan tervehenkistä pistää ajoissa koisaamaan! Aika erikoista, että täällä moni mamma lähtisi lasten kanssa syömään ja katselemaan yöelämää.
T. Lapseton.
Illallinen lomalla klo 21.30 ei ole yöelämää kuin ainoastaan Suomessa.
Muuten samaa mieltä, pikkulapsille on fiksua ottaa välipalaa ja jos tietää ettei omat lapset osaa käyttäytyä ravintolassa, niin kaikille on paras se että syödään hytissä ja mennään aamupalalle treenailemaan sitä ravintolassa syömistä ennen ruuhkaa. Lapsetkin oppii siinä miten ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien omat eväät ovat ruvenneet aiheuttamaan tällaista moraalipaniikkia? Etenkin puhutaan yhdestä pienestä iltapalasta lähtöiltana.
Mua taas ihmetyttää, että kolmen lapsen äiti tulee tuollaista palstalle kyselemään. Luulisi että jokainen osaisi pakata lasten pienet iltapalaeväät ilman että tulee täältä hakemaan "siunausta" asialle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien omat eväät ovat ruvenneet aiheuttamaan tällaista moraalipaniikkia? Etenkin puhutaan yhdestä pienestä iltapalasta lähtöiltana.
Kun on yksinkertainen sääntö. Ei omia eväitä laivalle. Turvallisuuskysymys lähinnä ruokamyrkytysvaaran takia, tuollainen iso laiva on melkein mahdoton desinfioida kuten Silja Europa tässä lähivesillä on opettanut. Sama sääntö kaikille! Myös lapsiperheille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ihmetyttää, että kolmen lapsen äiti tulee tuollaista palstalle kyselemään. Luulisi että jokainen osaisi pakata lasten pienet iltapalaeväät ilman että tulee täältä hakemaan "siunausta" asialle.
Mistäs täällä sitten keskusteltaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on yksinkertainen sääntö. Ei omia eväitä laivalle. Turvallisuuskysymys lähinnä ruokamyrkytysvaaran takia, tuollainen iso laiva on melkein mahdoton desinfioida kuten Silja Europa tässä lähivesillä on opettanut. Sama sääntö kaikille! Myös lapsiperheille!
Jos yhdellä perheellä on ruokamyrkytys niin ei taatusti vielä ole mikään epidemia eikä aiheuta koko laivan desinfiointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs täällä sitten keskusteltaisiin?
Perseen hajusesta sohvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdellä perheellä on ruokamyrkytys niin ei taatusti vielä ole mikään epidemia eikä aiheuta koko laivan desinfiointia.
Ruokamyrkytys ei myöskään tartu. Jos se on useammalla, se on todennäköisesti lähtöisin laivan keittiöstä.
Mä käyn aina lidlissä ennen laivalle menoa.Ostan pari siti colaa,lihapasteijoita ja sipsipussin.Hulluhan ihminen on jos maksaa laivan ryöstöhintoja.Mä en tue sen enempää virolais kuin ahvenanmaalaisvarustamoitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös aina omia eväitä laivalla mukana, meillä on kaksi lasta. Mikä idea maksaa monta kymppiä iltapalasta laivan ravintolassa, kun pikkurahalla voi ottaa onat eväät mukaan? Sen rahan voi käyttää järkevämminkin. Hytissä on kiva syödä lasten kanssa eväät iltapesujen jälkeen yökkärit päällä ennen nukkumaanmenoa, lapset ainakin tykkäävät! 😊
Ja lapsella on sellaista syötävää mikä maistuu. Sitä ei tiedä kelpaako laivan pöydästä mikään. Tiedän kyllä mitä Kasvattajat tähän sanovat, ei aihetta enempään.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn aina lidlissä ennen laivalle menoa.Ostan pari siti colaa,lihapasteijoita ja sipsipussin.Hulluhan ihminen on jos maksaa laivan ryöstöhintoja.Mä en tue sen enempää virolais kuin ahvenanmaalaisvarustamoitakaan.
Matkustatko ilmaiseksi vai jäätkö rannalle kokonaan, kun et varustamoita tue? Syötkö vaan omia eväitäsi etkä osta mitään koko reissussa? Aika hauskat taitaa sun reissut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se epidemia siitä lähtee, kun ripulisilla käsillä mennään pallomereen taxfreehen lähmimään karkkipusseja. Ulostebakteereita ne on, vaikka kuinka olisi yhden perheen ruokamyrkytyksestä lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Outo sääntö tuo, ettei matkalle kannata lähteä ollenkaan, jos ei aio törsätä surutta. En olisi varmaan koskaan päässyt minnekään tuolla logiikalla. Ja minulle ainakaan laivalla syöminen tai juominen ei ole se juttu, vaan perille pääseminen ja siinä ohessa merimaisemat.
Olen samaa mieltä, tosin parempi syöminen ja juominenkin kuin se muuan laivatarve...
Se on kato voiton maksimointia,mutta enpä kerro millä lailla.T.Jonne 18v
Ihmeellinen ketju. Meillä on ollut aina pienten lasten kanssa iltapalaeväät laivalle. Ihan turha siitä suht kalliista ravintolaruoasta on maksaa jos se pitää hotkia kiireellä kun lapsilla kamala tohina leikkeihin. Voisihan sitä syödä toki puolison kanssa erikseen mutta ei siinäkään sitten toisaalta ole ideaa. Meillä on ekaksi illaksi jugurttia, hedelmää, smoothieta ym. pientä ja helposti syötävää/säilyvää mitä lapset syövät hytissä. Sitä ennen ryntäillään leikkipaikasta toiseen ja kuumotellaan eri ohjelmanumeroita, halutaan tavata maskottia ym. Seuraavana päivänä jutut ovat jo hieman nähty niin maltetaan syödä ravintolassakin. Varsinkin kun muksut on saatu aikaisin nukkumaan. Joskus on syöty laivan kahvilassa ja tarjonta tosiaan heikohkoa ja ylihinnoiteltua. Buffassa taas tulisi liian kiire, varsinkin Grace lähtee tosi myöhään lasten nukkumaanmenoajan kannalta.
Pakko tähän kommentoida,että me ollaan niitä jotka todellakin on 20-21 nukkumassa hytissä lasten kanssa😃Ja kyllä meillä on omia eväitäkin mukana..en kerta kaikkiaan suostu maksamaan 2-3kertaista hintaa pillimehusta yms kahvilassa. Laivoilla on lapsille paljon ohjelmaa ja käydään niissä, monesti myös kylpylässä ja siinä kirotussa leikkipaikassa😊Buffet on jo oma ohjelmanumeronsa..ei kaikkia kiinnosta mitkään valvomiset tai muut. Vaihtelua arkeen piipahtaa välillä laivalla yö😊
En tiedä onko kiellettyä vai ei mutta minulta ainakin vartija kerran tutki laukun ennen kuin pääsin laivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hieno ketju. Jengi päivittelee, kun joku ei halua, että lapset kupeksivat hereillä laivalla yömyöhään. Vaikka kyseessä olisi jopa pienet koululaiset, niin kai nyt sellaisetkin olisi ihan tervehenkistä pistää ajoissa koisaamaan! Aika erikoista, että täällä moni mamma lähtisi lasten kanssa syömään ja katselemaan yöelämää.
T. Lapseton.
Illallinen lomalla klo 21.30 ei ole yöelämää kuin ainoastaan Suomessa.
Muuten samaa mieltä, pikkulapsille on fiksua ottaa välipalaa ja jos tietää ettei omat lapset osaa käyttäytyä ravintolassa, niin kaikille on paras se että syödään hytissä ja mennään aamupalalle treenailemaan sitä ravintolassa syömistä ennen ruuhkaa. Lapsetkin oppii siinä miten ollaan.
No jaa, riippuu ihan lapsista. Ei kaikki lapsetkaan ole mitään valvojia. Hyvähän se on myös pitää rytmiä lomallakin.
Minä olen aina ollut valvoja, mutta pidän kyllä parempana vaihtoehtona sitä, että mennään aikaisin nukkumaan. Jos nyt ei hyvä sekään, että lapsi herää alakoulussakin edelleen viideltä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kiellettyä vai ei mutta minulta ainakin vartija kerran tutki laukun ennen kuin pääsin laivalle.
No ei sinne nyt mitään ruokaa ole kielletty viemästä. Ainoastaan omat alkoholijuomat on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo sääntö tuo, ettei matkalle kannata lähteä ollenkaan, jos ei aio törsätä surutta. En olisi varmaan koskaan päässyt minnekään tuolla logiikalla. Ja minulle ainakaan laivalla syöminen tai juominen ei ole se juttu, vaan perille pääseminen ja siinä ohessa merimaisemat.
Vähän ääripää tuo "törsätä surutta", kun puhutaan leivän, hedelmän, jugurtin tai vaikka puuron ostamisesta laivan kahvilasta/kaupasta. Risteilyjen antaminen ilmaiseksi ei ole myöskään se juttu, vaan se, että ihmiset kuluttavat matkalla rahaa sen verran, että tuo homma pysyy kannattavana. Pitääkö oikeasti jollekin perustella miksi leipä maksaa laivan kahvilassa enemmän kuin Lidlissä?! Ja kyllä meilläkin lapset pieninä olisivat olleet pallomeressä vaikka koko matkan, mutta ei se niin mene, että syömisiä voisi väliin jättää. Miten teillä muksut helpommin lähtee syömään hyttiin eväitä kun että olisitte ottaneet ne siitä kahvilasta? Ei mitään järkeä, eikä moraalia teillä!
Johan oli purkaus, oletko ms Romantican Jocke? 😅 Lapseni ovat aikuisia, turhaan minulle mesoat.
Hänhän se sanoi, en tiedä olitko juuri sinä "Vierailija" jota lainasin, että ei olisi koskaan päässyt mihinkään jos se jotain olisi maksanut (ei nyt näillä sanoin, mutta sehän se pointti tuossa oli). Ei koske pelkästään lapsiperheellisiä tuo, että sääntöjä on noudatettava ja että niille on ihan järkevä peruste jopa. Ei se ole mikään vapaalippu, että "en minä muuten pääsisi mihinkään". Älä sitten mene.
Olin just gracella. Siellä on ihan hyvät valikoimat pientä syötävää sekä tax freessä että kahvilassa eikä hinnat olleet mitään riistoa. Hyvin saa keräiltyä kivan iltapalan.