Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace
Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?
Kommentit (633)
rahapurkki kirjoitti:
nii,hikiseen hyttiin eväille joo. Tee seur kertaa varten näin: Etukäteen puhutte lapsille että "xx-kuussa mennään laivelle ja nyt säästötalkoot pystyyn" JA joka kerta kun ne vinkuu "limuukarkkiispissii" niin sanotte joo,laitetaan tää limukarkkiraha xx-euroa säästöön niin sitten laivalla...saatte syödä "limuukarkkiijädee" niin paljon että napa paukkuu. Toki se tarkoittaa että kieltäydytte "saunakaljoista" jne silloin tällöin. Voihan toki joskus ostaa mutta kun on yhteinen tavoite.
Niin mä aina tein ja oli kiva matkustaa kun ei tarvinnut venyttää penniä eikä sanoa ja hokea koko ajan että "ei oo rahaa" Huomaamatta kerää jonkunkin eurosen tuollai,ja kaupassakin voi miettiä tarviinko just nyt tätä teepaitaa tai juustopalaa,lelua vai laitanko kympin matkakassaan. Lapset voi löytää limupulloja ja niistä voi ne sentit laittaa näkyvään purkkiin vaik keittiöön. "Tänne matkakassaan" ja purkkiin vaik viiva että tuolla tuolla,katsokaa kuinka paljon" Se on hauskaa ja näkyvää! Eikä tarvi joo kitsastella eikä kannella omia eväitä.
Miksi tehdä noin, jättää puolen vuoden karkit ostamatta että pääsee tuhlaamaan ne samat rahat laivan ylikalliiseen kahvioon? Mielummin jättää sen kahvilan eväät väliin ja ottaa samanlaiset kotia mukaan. Ja ei tarvitse tinkiä karkkipäivistä tai t- paidoista
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi ottaa omat eväät. Itsekin nuorempana, kun ei ollut liikaa rahaa säästettiin paljon 4 lapsen kanssa, kun oli omat eväät reissuissa ja jokainen sai semmoista ruokaa kun halusi. Tietysti välillä käytiin pitsalla ja hampurilaisilla. Lapset ei valittaneet, on ne kahvilan sämpylät ja juomat sen verran kalliita isolle porukalle, että ihan järkevää säästää niissä. Nyt kun ei ole lapsia matkassa ja rahaakin on enemmän, on eri asia, vaikka en vieläkään älyttömyyksiin tuhlaile.
Sama linja. Ja näin normaalituloisena pystyy useammin matkaamaankin kun joka pikkuristeilyyn ei hakkaa tonnia meneen. Syömässä käydään matkalla ravintolassa, mutta pukkueväitäkin joskus napsastaan jostain, esmes pizzanpala kaupasta. Tai jäde kaupasta. Taksilla emme aja joka matkaa vaan käytämme julkisia ja lyhyet matkat ilomielin kävelee, näkee samalla kaupunkiakin. Varallisuus kunnossa, matkoja pystyy tekee usein, kunhan vähän katsoo mihin euronsa kylvää. Vaikka on vain tavalliset tulot.
Lapsiperheiden ekan illan eväät ymmärrän erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Hytti on likainen kun siellä syödään kinkkuleipiä ja maidot kaatuu.
Muutoinhan ne olisivatkin putipuhtaita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi ottaa omat eväät. Itsekin nuorempana, kun ei ollut liikaa rahaa säästettiin paljon 4 lapsen kanssa, kun oli omat eväät reissuissa ja jokainen sai semmoista ruokaa kun halusi. Tietysti välillä käytiin pitsalla ja hampurilaisilla. Lapset ei valittaneet, on ne kahvilan sämpylät ja juomat sen verran kalliita isolle porukalle, että ihan järkevää säästää niissä. Nyt kun ei ole lapsia matkassa ja rahaakin on enemmän, on eri asia, vaikka en vieläkään älyttömyyksiin tuhlaile.
Sama linja. Ja näin normaalituloisena pystyy useammin matkaamaankin kun joka pikkuristeilyyn ei hakkaa tonnia meneen. Syömässä käydään matkalla ravintolassa, mutta pukkueväitäkin joskus napsastaan jostain, esmes pizzanpala kaupasta. Tai jäde kaupasta. Taksilla emme aja joka matkaa vaan käytämme julkisia ja lyhyet matkat ilomielin kävelee, näkee samalla kaupunkiakin. Varallisuus kunnossa, matkoja pystyy tekee usein, kunhan vähän katsoo mihin euronsa kylvää. Vaikka on vain tavalliset tulot.
Lapsiperheiden ekan illan eväät ymmärrän erittäin hyvin.
Tosiaan, mitä järkeä on pihistellä puoli vuotta, että voisi sitten laivalla käyttää kaiken yhdessä illassa? Ei minun matkaani pilaa, jos en mene sinne ylikalliiseen kahvilaan. Kyllä laivayhtiö silti saa minulta aika paljon rahaa.
No huh huh, johan on tuomitsevaa jos joku aikoo ottaa mukaan eväät. Mistä se on teiltä pois?
Kukin tyylillään, ei heti tuomita pihiksi, kun joku kysyy asiallista kysymystä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa matkustaa. Tässä kun laiva illalla Turusta lähtee, niin varmaan tekisin itsekin niin että kotona syödään ja eväät illaksi mukaan. Jääpähän rahaa ajella vaikka taksilla Tukholmassa.
Tehdäänpä tästä helppoa:
- jos sinulla on yli 2 kpl huonostikäyttäytyviä alle kouluikäisiä, jää suosiolla kotiin ja harjoittele ihmisten ilmalla oloa vaikkapa lähiPrismassa
- jos päätät lähteä laivalle kahden normaalikäytöksisen lapsen kanssa, syö ihan surutta ravintoloissa ja kahviloissa. Ruokailu on iso osa lomahupia ja on jotenkin tosi nihkeän kuuloista vetää näkkäriä hytissä. Kai se loma on vanhemmillekin tarkoittu, kotona saa puuroa keitellä varmaan ihan riittämiin
- jos sinun pitää vauva-palstalla avautua eväistä ja kaiken kalleudesta, eipä taida elämänhallinta olla ihan kuosissa
- miten tylsää on syödä banaania ja pähkinöitä lomalla? Nauttikaa nyt edes vähän elämästä, 20 kahvilaan ei voi olla budjetin rikkova investointi
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, johan on tuomitsevaa jos joku aikoo ottaa mukaan eväät. Mistä se on teiltä pois?
Kukin tyylillään, ei heti tuomita pihiksi, kun joku kysyy asiallista kysymystä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa matkustaa. Tässä kun laiva illalla Turusta lähtee, niin varmaan tekisin itsekin niin että kotona syödään ja eväät illaksi mukaan. Jääpähän rahaa ajella vaikka taksilla Tukholmassa.
Älä selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eväiden syömistä ja kulinaristia samassa lauseessa. ☺
Kyllä laivalla on ihan hyviäkin ravintoloita, varmaan voittavat lämmenneiden eväiden natustamisen hytissä, oli ihminen sitten millainen kulinaristi tahansa.
Hyvän viinin kera nautittu ateria ravintolan pöydässä, en vaihtaisi eväisIin.
Lasten kanssa eväät ymmärrän jotenkin, en aikuisten reissulla.
Mutta vitosen ja kympin hinnan perään poraaminen, ei se enää maata kaada jos reissuun on lähdetty.
Itselle on kamalinta olla reissussa, missä tahansa, ja laskea ja vertailla joka kerta hintoja kun jotain aikoo ostaa.
Myös kun mukana oleva kaveri tai seurue sitä tekee. Itse olen joskus maksanut kyseisen tuotteen tai aterian jotta olen saanut *on niin kallista* siunailun loppumaan. Hermo vaan ei kestä.
En ole varakas itsekään, mutta en silloin edes lähde mihinkään jos rahat on vähissä.Viimeiseen lauseeseen tiivistit sen mitä siitä seuraa kun lompakkoaan ttuulettaa jokapaikassa. Ei sillä keinoin varallisuutta kerry.
Nautin elämästä tässä ja nyt. Mitä ihmeen iloa siitä varallisuudesta oikein on, kun joka paikassa laskee ja pihistelee? Ja kiusaa sillå viwlä matkakavereita. Kaikkein ankeimmat matkakumppanit ovat niitä, jotka eivät raaski mitäån ostaa. Sivusta aitten seuraavat kieli åitkällä kun toiset syövät. Kerran Lapin reisuulla päätettiin mennä porukalla syömäån. Eikös siinä aitten ollut yksi nuukapussi joka kyllä tuli mukaan mutta istui tyhän panttila kun muut söivät seisovasta pöydästä.
Haisteli siinä hyviä tuoksuja ja sitten kun otin ruokaa lautaselleni, niin sanoi, että ei ole yhtäån nälkä, mutta miltähän tuo maistuu kun näyttää niin hyvältä. Sanoi edelleen, että ei minulla nälkä ole, mutta hyvältä tuoksuu. 😁
Annoin sitten maistaa mutta jatkoin ruokailuani ja muistin kehua ai että on hyvää, haenpa vielä lisääkin. Ai on noin hyviä jälkiruokiakin.
En ole rahaton, mutten pidä kynsin hampain euroista kiinni. Silloin kun on sen paikka niin nautin, mutta osaan pitää kukkaron nyörejä myös kiinni.
Naurattaa kun aina tulee nuukilta tuo veto, että *ei ihme, että olet rahaton kun törsäät tuolla tavoin*. 😁
Joko on siis aivan hulvaton rahan suhteen tai nuuka, välimuotoa heille ei ole aivoissa. Surullista.
Joskus ihmisen kuuluu hellittää, niin henkisesti kuin rahallisestikin, jos siihen on varaa.
Sitten taas jaksaa puurtamista ja arkea.
Jos lähden laivalle tai muulle reissulle niin järjestän asiat niin, että minulla on rahaa niin ruokaan ja myös taksiin. Yms. Ei joko tahi.
Muuten en lähde. Miksi lähtisin kun en silloin nauti reissusta.
Kurjaa laskeskella, että jos nyt en syö tai juo laivalla niin sitten saan tehdä sitä...Ei näin.
226, täysin samaa mieltä.
Mutta kun sitten oletkin tuhlari ja et osaa käyttää rahaasi oikein! 😁
Muut kun tietävät paljon paremmin miten laivalla pitää nauttia. 😁
Tässä vikingin ohjeet. https://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/matkalaukkujen-tark…
Eipä tullut itselle mieleen moinen etteikö saisi jonkun eväsleivän ottaa mukaan. Pieniä määriä hedelmiä ei kielletty.
Keksitte jonkun allergian esim vaikka soija ja ostatte sitten eväät sellaisia jossa kyseistä tuotetta ei ole niin eivät voi takavarikoida. Tosin kaikilla ei ehkä voi olla soija-allergiaa... lisäallergioita kehiin vaan.
Laktoosittomia tuotteita ei ehkä löydy niin hyvin laivalta, taikka täysin maidottomia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vikingin ohjeet. https://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/matkalaukkujen-tark…
Eipä tullut itselle mieleen moinen etteikö saisi jonkun eväsleivän ottaa mukaan. Pieniä määriä hedelmiä ei kielletty.
Keksitte jonkun allergian esim vaikka soija ja ostatte sitten eväät sellaisia jossa kyseistä tuotetta ei ole niin eivät voi takavarikoida. Tosin kaikilla ei ehkä voi olla soija-allergiaa... lisäallergioita kehiin vaan.
Laktoosittomia tuotteita ei ehkä löydy niin hyvin laivalta, taikka täysin maidottomia.
Rentoa reissua vaan😃 Muistakaa opettaa ne allergiat kunnolla niille taaperoillekkin kun tullimies pamppu heiluen vie heidät pieneen koppiin tentattavaksi. Ette jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpä tästä helppoa:
- jos sinulla on yli 2 kpl huonostikäyttäytyviä alle kouluikäisiä, jää suosiolla kotiin ja harjoittele ihmisten ilmalla oloa vaikkapa lähiPrismassa
- jos päätät lähteä laivalle kahden normaalikäytöksisen lapsen kanssa, syö ihan surutta ravintoloissa ja kahviloissa. Ruokailu on iso osa lomahupia ja on jotenkin tosi nihkeän kuuloista vetää näkkäriä hytissä. Kai se loma on vanhemmillekin tarkoittu, kotona saa puuroa keitellä varmaan ihan riittämiin
- jos sinun pitää vauva-palstalla avautua eväistä ja kaiken kalleudesta, eipä taida elämänhallinta olla ihan kuosissa
- miten tylsää on syödä banaania ja pähkinöitä lomalla? Nauttikaa nyt edes vähän elämästä, 20 kahvilaan ei voi olla budjetin rikkova investointi
Miksi heittää hukkaan 20 €, vaikkei se edes rikkoisi budjettia? Mistä lähtien kahvilassa käyminen on ollut kansalaisvelvollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Jos lähden laivalle tai muulle reissulle niin järjestän asiat niin, että minulla on rahaa niin ruokaan ja myös taksiin. Yms. Ei joko tahi.
Muuten en lähde. Miksi lähtisin kun en silloin nauti reissusta.
Kurjaa laskeskella, että jos nyt en syö tai juo laivalla niin sitten saan tehdä sitä...Ei näin.
Minä harkitsen syömiset ja liikkumisvälineet, koska se on järkevää, ei siksi ettei välttämättä olisi varaa.
Mä oon nähnyt kerran Mariellalla leikkipaikan takana kun ulkolaiset(en tiedä olivatko intiasta) tekivät intialaista ruokaa..heillä oli oma riisinkeitin ja sitten pannussa lämmittivät jotain lihacurryjuttua..haisi se koko kerros intialaiselta ja henkilökunta näki sen, mutta eivät sanoneet mitään..siellä on lapsille tila missä mikro yms niin siinä tekivät..liekkö sitten yleinenkin tapa heillä..kun ruoka oli valmis naanleipä mikroon ja jakoivat kaikille kertisastiat..
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan oikeasti seurustellut tuollaisen ihmisen kanssa. Piti olla kiva ensimmäinen risteily, mutta hän paheksui sitä, etten halunnut roudata laivaan eväitä vaan törsätä syömällä laivalla ravintolassa ja kahvilassa. Hoh hoijaa.
Jiihaa!
Kannattaisin Banaaneja! Videossa hyvä esimerkki!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kiellettyä vai ei mutta minulta ainakin vartija kerran tutki laukun ennen kuin pääsin laivalle.
Voiko laivalle ottaa Raikkaat Voileivät???
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähnyt kerran Mariellalla leikkipaikan takana kun ulkolaiset(en tiedä olivatko intiasta) tekivät intialaista ruokaa..heillä oli oma riisinkeitin ja sitten pannussa lämmittivät jotain lihacurryjuttua..haisi se koko kerros intialaiselta ja henkilökunta näki sen, mutta eivät sanoneet mitään..siellä on lapsille tila missä mikro yms niin siinä tekivät..liekkö sitten yleinenkin tapa heillä..kun ruoka oli valmis naanleipä mikroon ja jakoivat kaikille kertisastiat..
Mä taas olen nähnyt satamassa (Tukholman Viking Line -terminaali) kuinka vartijat kollaavat intialaisen näköisen seurueen valtavia matkalaukkuja, joista useimmissa on pelkkiä eväitä. Seisoin ryhmän takana ja ymmärsin miksi on järjestetty läpivalaisua ym. Vastaavaa, mutta ei ihan yhtä massiivista, eväiden takavarikointia näen joka reissulla. Suomen päässä en ole nähnyt tavaroiden tarkastusta, mutta voi se olla mahdollista.
Turun laivoilla kahvilasta saa ihan kilpailukykyiseen hintaan iltapalaa. Lämmintä ruokaa painon mukaan. Minun oma ihan reilu annos maksaa n. 10 euroa.
Mitä hiton lain voimaa - millainen "lain voima" jonkun firman asikkailleen asettamilla säännöillä voisi tai pitäisi mielestäsi olla?
Eihän se varustamo missään oikeudessa aiokaan riidellä, vaan yksinkertaisesti jättää päästämättä asiakkaan laivalle eväitten kanssa, jos niin haluaa. Normaalin asiakkaan kohdalla tosin varustamoa varmaankaan ei kiinnosta sen kummemmin valvoa tuon sääntöntä noudattamista.