Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen lähtee töihin 8€ tuntipalkalla?

Vierailija
07.04.2013 |

Ettekö arvosta aikaanne yhtään enempää? Olen itse täysin kouluttamaton 21-vuotias nainen ja ensimmäisessä työpaikassani aloituspalkka oli 13€/h, joka oli minusta vähän. Nyt toisessa työpaikassani palkka 18€/h. Koen olevani pienipalkkainen.

Miksi siis kukaan tekisi töitä ja tuhlaisi aikaansa jos edes työnantaja ei arvosta tekemääsi työtä ja maksaisi asianmukaisen korvauksen! 8€/h EI ole sitä!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:05"]

mä ihmettelen ihan samaa. Nuorisotyöttömyys on räjähdysmäisesti kasvanut, vastavalmistuneet kuvittelevat että ovat valmiita johtajia. jos pitäis työkokemusta kasvattaa, ei nuorelle  makseta paljoa, jos on 0 työkokemusta. Ja sitten ei oteta työtä vastaan, kun palkka on niin pieni.

Tämä on se syy miksi Suomessa on nuorisotyttömyys on huipussaan. Ja se että asutaan korvessa ja ei suostuta yhtään kulkemaan julkisilla, koska silloin tili menee kulkemiseen. Vanhemmat vois vähän sponsata, heidän syy se on että ollaan sinne hevonkuuseen muutettu alunperin.

[/quote]

Sieltä hevonkuusesta voi lähteä pois elämään omaa elämää. Mut kun äidin lihapatojen ääressä on niin helppo loisia. Niiden, jotka äiti kustantaa sillä alle kympin tuntipalkalla.

Vierailija
42/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 20:59"]

Ettekö arvosta aikaanne yhtään enempää? Olen itse täysin kouluttamaton 21-vuotias nainen ja ensimmäisessä työpaikassani aloituspalkka oli 13€/h, joka oli minusta vähän. Nyt toisessa työpaikassani palkka 18€/h. Koen olevani pienipalkkainen.

Miksi siis kukaan tekisi töitä ja tuhlaisi aikaansa jos edes työnantaja ei arvosta tekemääsi työtä ja maksaisi asianmukaisen korvauksen! 8€/h EI ole sitä!

[/quote]

Miksi teen töitä 8,20 tuntipalkalla? Koska en saa mitään muuta työtä! Olen etsinyt kohta vuoden ja lähetellyt kymmeniä hakemuksia, kaikki paitsi puhelinmyynti kelpaisi, mutta kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun.

Joskus minulta kysytään että miten elän tuolla summalla. Totuus on se, että elän täysin monimiljonääriäitini rahoilla ja käyn paskaduunissa vain ja ainoastaan hänen mielikseen. Hänen mielestään kun töissä pitää käydä vaikka ilmaiseksi enkä voi purra kättä joka minua ruokkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:05"]

mä ihmettelen ihan samaa. Nuorisotyöttömyys on räjähdysmäisesti kasvanut, vastavalmistuneet kuvittelevat että ovat valmiita johtajia. jos pitäis työkokemusta kasvattaa, ei nuorelle  makseta paljoa, jos on 0 työkokemusta. Ja sitten ei oteta työtä vastaan, kun palkka on niin pieni.

Tämä on se syy miksi Suomessa on nuorisotyttömyys on huipussaan. Ja se että asutaan korvessa ja ei suostuta yhtään kulkemaan julkisilla, koska silloin tili menee kulkemiseen. Vanhemmat vois vähän sponsata, heidän syy se on että ollaan sinne hevonkuuseen muutettu alunperin.

[/quote]

Korvessa asumisen suurin ongelma ei ole se, ettei suostuja kulkemaan julkisilla, vaan se, ettei julkisia kulje. Jos talo on tehty joskus 20 vuotta sitten, julkinen liikenne on ollut ihan toista. Itse kuljin aikoinaan lapsuudenkodistani 50 km matkaa kahdella linja-autolla, enää ei voisi samaa matkaa kulkea, kun aamun eka ja illan viimeinen linja on lopetettu.

Aika ristiriitaista olla sitä mieltä, ettei nuorille pieni palkka kelpaa, kun samaan aikaan tuhannet nuoret harjoittelevat ilman palkkaa pelkän työmarkkinatuen avulla ja työpäivä on täysmittainen ja todella monella heistä on koulutus harjoittelemalleen alalle. 

Vierailija
44/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Teen puhelinmyyntityötä hintaan 8e+provisio, koska en saa mitään muuta. Olen korkeasti koulutettu ja kielitaitoinen keski-ikäinen. Olen lähetellyt kymmeniä hakemuksia, mutta en pääse edes haastatteluun. Kun pääsin haastatteluun, en saanut paikkaa, koska toimari sanoi, että en varmaan viihtyisi niin vaatimattomissa hommissa pitkään. Osaaminen olisi kylölä kuulemma kelvannut. Sinne otettiin joku nuori tyttönen, joka tekee yhdys sana virheitä.

Arvatkaa vituttaako. Toivottavasti pääsen tästä kuopasta kohta. Toivottavasti sinä, kouluttamaton 21-v prinsessa jäät omaan 18e/h kuoppaasi pitkäksi aikaa.  

Vierailija
45/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 20:59"]

[/quote]Mun opiskelija saa tuon tunnissa. Istuskelee videovuokraamossa ja åystyy elättämään itsensä opintotuella ja palkalla erittäin hyvin.

Vierailija
46/47 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:30"]

Siinä sohvalla voi tehdä muutakin, kuin makailla.

Voi esimerkiksi tehdä ristikoita tai käydä salilla. 

Nauttia elämästään. 

Ei 8e tuntipalkka voi olla niin nautinnollista että tuhlaisi arvokkaan tunnin elämästään 8 euroon???

Mitä vittua kahdeksalla eurolla saa? Mitä kaikkea nautinnollista ja älykästä voi tehdä ilmaiseksi tunnissa??? Jep Ei kiitos työnteko. Ei ei.

[/quote]

Sillä 8€ tunnissa maksetaan se sohva ja ne seinät siinä sen sohvan ympärillä. Harmittaahan se kun palkka on niin pieni, mutta yritän nähdä tämän työkokemuksen kannalta...

T. tasan 8€/h

Vierailija
47/47 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on arvokasta, toisista nyt vain maksetaan vähemmän. Voi olla tyytyväinen vähemmälläkin ja ihan onnellinen elämässä. :)

Muista, etteivät kaikki ajattele samalla tavalla kuin sinä ja jotkut voivat oikeasti kokea olevansa hyvätuloisia/tulla toimeen 8e:n tuntipalkalla.

N22