Millainen ihminen lähtee töihin 8€ tuntipalkalla?
Ettekö arvosta aikaanne yhtään enempää? Olen itse täysin kouluttamaton 21-vuotias nainen ja ensimmäisessä työpaikassani aloituspalkka oli 13€/h, joka oli minusta vähän. Nyt toisessa työpaikassani palkka 18€/h. Koen olevani pienipalkkainen.
Miksi siis kukaan tekisi töitä ja tuhlaisi aikaansa jos edes työnantaja ei arvosta tekemääsi työtä ja maksaisi asianmukaisen korvauksen! 8€/h EI ole sitä!
Kommentit (47)
Ensimmäinen työpaikkani oli RAYlla. Nyt työskentelen pienessä firmassa myynti- ja toimistohommissa. Eikä ole puhelinmyyntiä.
ap
Millainen ihminen? Kunnon kansalainen.
18 euroa tunnissa x 157,5 = n. 2800 euroa brutto.
No puhelinmyynnillä et taatusti tienaisi tuota
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:30"]
Ensimmäinen työpaikkani oli RAYlla. Nyt työskentelen pienessä firmassa myynti- ja toimistohommissa. Eikä ole puhelinmyyntiä.
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:30"]
Siinä sohvalla voi tehdä muutakin, kuin makailla.
Voi esimerkiksi tehdä ristikoita tai käydä salilla.
Nauttia elämästään.
Ei 8e tuntipalkka voi olla niin nautinnollista että tuhlaisi arvokkaan tunnin elämästään 8 euroon???
Mitä vittua kahdeksalla eurolla saa? Mitä kaikkea nautinnollista ja älykästä voi tehdä ilmaiseksi tunnissa??? Jep Ei kiitos työnteko. Ei ei.
[/quote]
Sillä 8€ tunnissa maksetaan se sohva ja ne seinät siinä sen sohvan ympärillä. Harmittaahan se kun palkka on niin pieni, mutta yritän nähdä tämän työkokemuksen kannalta...
T. tasan 8€/h
[/quote]
Joo, roskiksen takaa tai kaupastakin saa halvalla patjan ja patja ajaa sohvan. On vaan patjan näköinen ja patja on kevyempi kantaa muutossa.
Että en näe mitään järkeä ostaa sohvaa!
millä rahalla käydä salilla, jos ei käy töissä sillä 8e tuntipalkalla? ei paljon salilla käydä tai muutakaan jos sossun rahoilla eletään..
ihminen joka käy töissä pinelläkin palkalla on arvostettu! en minuuttiakaan istuisi apn kaltaisen kanssa kahvipöydässä jos avaisi keskustelun tästyä aiheesta tolla mielipiteellä.
Mistä hommista maksetaan tuo 8 euroa tunnissa? Olen nimittäin tehnyt todella paskahommia, joista toisesta maksettiin noin 9,20 tunnilta ja toisesta 10 euroa ja ne hommat oli jo semmoisia ettei paljon pahemmaksi voi mennä. Ankea työ, ankeat työolosuhteet ja työvuorot sekä surkea palkka. Silti oli pakko tehdä kun muuta ei ollut.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:54"]
Mistä hommista maksetaan tuo 8 euroa tunnissa? Olen nimittäin tehnyt todella paskahommia, joista toisesta maksettiin noin 9,20 tunnilta ja toisesta 10 euroa ja ne hommat oli jo semmoisia ettei paljon pahemmaksi voi mennä. Ankea työ, ankeat työolosuhteet ja työvuorot sekä surkea palkka. Silti oli pakko tehdä kun muuta ei ollut.
[/quote]
Ainakin videovuokraamoissa, huvi- ja elämyspuistoissa, kahvioissa, joissain siivouskohteissa ja joillain lastenleireillä on noin 8 euron tuntipalkka.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:48"]
millä rahalla käydä salilla, jos ei käy töissä sillä 8e tuntipalkalla? ei paljon salilla käydä tai muutakaan jos sossun rahoilla eletään..
ihminen joka käy töissä pinelläkin palkalla on arvostettu! en minuuttiakaan istuisi apn kaltaisen kanssa kahvipöydässä jos avaisi keskustelun tästyä aiheesta tolla mielipiteellä.
[/quote]
Voit käydä puiston ilmaisella salilla eli telineillä ja juosta pururataa. Ei maksa mitään.
Jaksan käydä päivän aikana kolmesti "salilla". Lisäksi on ilmaisia punttisaleja, jotka eivat maksa kuin vaivan.
ap:lla on oikeastaan oikea asenne. monet on vaan aivopesty hokemaan "kaikki työ on arvokasta", ja sit yksinkertaiset aivot kääntää sen "kaikki palkka on arvokasta" muotoon, vaikka tässä on nyt 2 täysin päinvastaista lausetta! 2 lausetta, jotka kumoavat toisensa.
Ap:n ajattelussa nimenomaan kaikki työ on arvokasta ja siitä pitää maksaa kunnon palkka! Mitä arvokasta se semmoinen on, mistä maksetaan nälkäpalkkaa? pienipalkkaisten tulisi ihan oikeasti kapinoida ja vaatia enemmän! Vaatia arvoa työlleen myös rahassa eikä retoriikassa. Mutta jostain syystä hiljaista on. Moni 8€:n jannukin äänestää kokoomusta, kun se on "työväen puolue" ja sanovat, että kaikki työ on arvokasta. No juu, kokoomuksen ydinväelle se 8€:n duuni on arvokasta, koska 8€:n ihmisten selkänahasta he saavat muhevat voittonsa. Tällai keväisin ne jossain Levillä ja Rukalla laskettelee auringossa ja miettii tunturiravintoloissa näitä sloganeitaan...
go ap!
[/quote]
Minulla ei olisi aikaa edes käydä tuollaisen vatipään kanssa kahvilla. En edes kuluta aikaani kahvitteluun ja joutavaan paskanjauhantaan. Yleensä kahvia juovat kahvinarkkarit ovat työnarkomaaneja. Kahvi ja työ käyvät käsikädessä. Usein röökiäkin palaa helvetinmoisesti näillä työntekijöillä.
Hölmöläisen hommaa. Olisit rohkea kuten muutkin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 19:33"]
[/quote]
Minulla ei olisi aikaa edes käydä tuollaisen vatipään kanssa kahvilla. En edes kuluta aikaani kahvitteluun ja joutavaan paskanjauhantaan. Yleensä kahvia juovat kahvinarkkarit ovat työnarkomaaneja. Kahvi ja työ käyvät käsikädessä. Usein röökiäkin palaa helvetinmoisesti näillä työntekijöillä.
Hölmöläisen hommaa. Olisit rohkea kuten muutkin.
[/quote]
ainoo vain että en polta :P
siivoustyöstä maksetaan alotuspalkkana lähes aina tuo 8, jotain €. itse tein sitä työtä vuosia, kunnes lopulta ahkeruus palkittiin ja sain mukavan työn ja paljon paremman palkan. jos olisin kotona maannut nuo monet vuodet, niin tuskinpa olisin edes tässä työssä missä nyt.
Hmm. Tunnissa kerää tölkkejä 2-18euron edestä riippuen päivästä.
On vieläpä hauskempaa ja nautinnollisempaa elämää.
Periaatteessa voisin viettää tunnin tekemättä mitään mieluummin, kuin kärsisin sen alistettuna 8 euron takia.
Miettikääpä mitä sillä kahdeksalla eurolla oikein saa? Ja mitä kaikkea voi tehdä tunnin ilmaiseksi nautinnollisesti ja ehkä tienata vähän enemmänkin.
Aloitin työt 8e/h palkalla, täysin ilman työkokemusta tai alan koulutusta. muutamassa vuodessa palkka on tuplaantunut ja vastuu töissä kasvanut. Lisäksi olen aloittanut koulun, jonka työnantaja kustantaa palkkoineen, matkakuluineen yms. mitä tahansa maksuja tulee.itse koulutus maksaa jo tuhansia euroja. Eli kannatti lähteä pikkupalkalla töihin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:48"]
Hmm. Tunnissa kerää tölkkejä 2-18euron edestä riippuen päivästä.
On vieläpä hauskempaa ja nautinnollisempaa elämää.
Periaatteessa voisin viettää tunnin tekemättä mitään mieluummin, kuin kärsisin sen alistettuna 8 euron takia.
Miettikääpä mitä sillä kahdeksalla eurolla oikein saa? Ja mitä kaikkea voi tehdä tunnin ilmaiseksi nautinnollisesti ja ehkä tienata vähän enemmänkin.
[/quote]
Sillä kahdeksalla eurolla saa palkkaa, jolla ostaa mm ruokaa ja vaatteita esim lapsilleen, voi maksaa laskuja. Sillä saa myös vähän eläkettä, työttömyysturvan, sairausajan palkkaa. Työpaikan. Perusturva, joskin pienen, elämälleen. Sillä saa työyhteisön, etemismahdollisuuksia ja rytmiä elämäänsä. Siitä maksetaan myös veroja jolla elätetään mm ne hienohelmat ja luuserit jotka pitävät itseään liian hienoina töihin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:54"]
Siitä maksetaan myös veroja jolla elätetään mm ne hienohelmat ja luuserit jotka pitävät itseään liian hienoina töihin.
[/quote]
Hmm... Piruileeko joku minulle vai olenko vähän vainoharhainen? Voiko joku todellakin olla niin ilkeä mieleltään. Arvolisävero on veronmaksua nykypäivänä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 20:59"]
Ettekö arvosta aikaanne yhtään enempää? Olen itse täysin kouluttamaton 21-vuotias nainen ja ensimmäisessä työpaikassani aloituspalkka oli 13€/h, joka oli minusta vähän. Nyt toisessa työpaikassani palkka 18€/h. Koen olevani pienipalkkainen.
Miksi siis kukaan tekisi töitä ja tuhlaisi aikaansa jos edes työnantaja ei arvosta tekemääsi työtä ja maksaisi asianmukaisen korvauksen! 8€/h EI ole sitä!
[/quote]Sitten joskus kun saat lapsia, niin se sinun lapsesi hoitaja (pph) tekee tuolla palkalla 40 tuntia viikossa töitä. Ja hoitaa sitä sinun kullannuppua. Päiväkodissa palkka on jo päälle kympin tunti, sentään, mutta silti niin pieni, että sinäkin 21v. tyttönen sitä väheksyt.
mä ihmettelen ihan samaa. Nuorisotyöttömyys on räjähdysmäisesti kasvanut, vastavalmistuneet kuvittelevat että ovat valmiita johtajia. jos pitäis työkokemusta kasvattaa, ei nuorelle makseta paljoa, jos on 0 työkokemusta. Ja sitten ei oteta työtä vastaan, kun palkka on niin pieni.
Tämä on se syy miksi Suomessa on nuorisotyttömyys on huipussaan. Ja se että asutaan korvessa ja ei suostuta yhtään kulkemaan julkisilla, koska silloin tili menee kulkemiseen. Vanhemmat vois vähän sponsata, heidän syy se on että ollaan sinne hevonkuuseen muutettu alunperin.
Minä lähdin koulutustasooni nähden tosi pienellä palkalla. Vuoden oltuani sain toisen työn ja palkka nousi muutaman satasen samantien. Harva kouluttamaton noin paljon saa tuntityöstä tai koulutettukaan, täytyy olla urakkatöitä. Tuohan menee jo likelle keskipalkkaa ja keskipalkan alapuolella on aina pakko iso liuta ihmisiä. Sitä mukaa kun ihmisten palkkataso nousee, keskipalkka nousee ylöspäin.
Siinä sohvalla voi tehdä muutakin, kuin makailla.
Voi esimerkiksi tehdä ristikoita tai käydä salilla.
Nauttia elämästään.
Ei 8e tuntipalkka voi olla niin nautinnollista että tuhlaisi arvokkaan tunnin elämästään 8 euroon???
Mitä vittua kahdeksalla eurolla saa? Mitä kaikkea nautinnollista ja älykästä voi tehdä ilmaiseksi tunnissa??? Jep Ei kiitos työnteko. Ei ei.