Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Jääkaappi jäänyt auki koko iltapäiväksi (5h) pitääkö kaikki heittää pois?!

Vierailija
07.04.2013 |

Viikon ruokaostokset tehty eilen, kaappi täynnä jogurtteja, rahkaa, juustoja, LIHAA TUOREELTAAN PAKATTUNA kääreeseen (kauppahallista), ovi täynnä maitoa, apua!!

Mitä uskaltaa syödä ja mitäköhän pitää heittää pois, harmittaa niin!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt oo tosissas, ethän.

Vierailija
2/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko se ovi kokonaan auki, vai vähän silleen... "tiivisteestä irti", kuten meidän jääkaappi ainakin joskus tapaa tekemään? Mietin vain... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, ei tarvi.

Vierailija
4/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jätä ainakin ne hyllyt heittämättä

Vierailija
5/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 18:53"]

Viikon ruokaostokset tehty eilen, kaappi täynnä jogurtteja, rahkaa, juustoja, LIHAA TUOREELTAAN PAKATTUNA kääreeseen (kauppahallista), ovi täynnä maitoa, apua!!

Mitä uskaltaa syödä ja mitäköhän pitää heittää pois, harmittaa niin!!

[/quote]

mitään ei tarvitse heittää pois.

-kotitalousope

Vierailija
6/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ja hassun hassun. Laita jääkaapin ovi kiinni ja jatka elämääs. Jos sulla on joku patologinen bakteerikammo, niin että muutaman tunnin ajan auki ollut jääkaapin ovi normaali huoneenlämmössä saa sut paniikkiin, niin hae hoitoa siihen. Yrität kompensoida jotain muuta hallitsemantona ongelmaa sillä, että pelkäät pöpjä.

Olen asunut Filippiineillä. Senverra voin sulle kertoa, että siellä on todella semmoinen ilmasto, että keittiön pöydälle jäänyt leivänkäntty on oikeesti syömäkelvoton 5 tunnin kuluttua. Vähän sulle tuota todellisuutta. En tiijä kyllä, että auttaako se mitään. Kattele vähän maailmankarttaa ja vertaa ilmastovyöhykkeitä toisiinsa Sitten kattele lämpämittareita sisällä ja ulkona ja mieti vielä. 

Vierailija
7/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi ihan sepposen selällään. Ja ei asuta kyllä Suomessa, on paljon kuumempi jo, ei edes lämmitystä enää sisällä kun niin kuuma..

Siksi mietin vaan, mutten missään Filippiinienkään ilmastossa ole, ihan etelä-Euroopassa vaan..

ap

Vierailija
8/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unohtui kerran maitopurkki yöksi reppuun (siis avaamaton luonnollisesti). Laitoin sen aamulla jääkaappiin ja käytin ihan normaalisti. Ei maistunut oudolle enkä sairastunut. Että etköhän selviä.

Vierailija
9/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jääkaapin ovi on ollut täysin auki, niin jääkappin seinämiin varautunut viileys yhdessä viileiden tuotteiden kanssa on pitänyt ruokasi moiteettomana. Suurin osa ruoista pysyisi myös sen 5h huoneenlämmössäkin ihan hyvänä.

Vierailija
10/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele enää elintarvikkeiden käyttöä, ne eivät ole enää "turvallisia" käyttää.

Voi tulla ruokamyrkytys.

Vierailija
11/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia on pitkä aika, ei kannata enää syödä.

Vierailija
12/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu mielestäni. Minä olen kerran saanut ruokamyrkytyksen jauhelihasta, joka oli ollut liian kauan lämpimässä. Jos et ole koskaan kokenut ruokamyrkytystä, voin vakuuttaa sinulle ettet halua ikinä kokea sitä. Jos heti asian huomattuasi saisit kutsuttua naapurit ja tutut kylään ja söisitte kaiken heti, olisi ne luultavasti turvallista syödä. Hedelmät ja vihannekset ovat luonnollisesti täysin ok tuon episodin jälkeenkin.

Vierailija
13/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi on varmasti ollut aika kylmä, kun termostaatti on huutanut täysillä iltapäivän.

Jos valmistat lihat heti, niin ei ole vaaraa, muut tuotteet ei ole kärsineet.

Vierailija
14/21 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:03"]

Höpö höpö ja hassun hassun. Laita jääkaapin ovi kiinni ja jatka elämääs. Jos sulla on joku patologinen bakteerikammo, niin että muutaman tunnin ajan auki ollut jääkaapin ovi normaali huoneenlämmössä saa sut paniikkiin, niin hae hoitoa siihen. Yrität kompensoida jotain muuta hallitsemantona ongelmaa sillä, että pelkäät pöpjä.

Olen asunut Filippiineillä. Senverra voin sulle kertoa, että siellä on todella semmoinen ilmasto, että keittiön pöydälle jäänyt leivänkäntty on oikeesti syömäkelvoton 5 tunnin kuluttua. Vähän sulle tuota todellisuutta. En tiijä kyllä, että auttaako se mitään. Kattele vähän maailmankarttaa ja vertaa ilmastovyöhykkeitä toisiinsa Sitten kattele lämpämittareita sisällä ja ulkona ja mieti vielä. 

[/quote]

Asiatonta asian vierestä naljailua joltaki besserwisseriltä. Mahtaa olla mahtavaa ko on käyny ulkomailla niin tietää sitte näköjään Kaikesta kaiken, hurraa sulle!

Vierailija
15/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikkusen kosteempi ilma Filippeeneillä 😂😂

Vierailija
16/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistat lihat heti ruuaksi ja pakastat. Maitotuotteet eivät ole menneet miksikään. Ennen käyttöönottoa haistat ja maistat.

Vierailija
17/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mutta toisaalta. 

Kaveri muuten sai korvauksen pilaantuneista elintarvikkeista kotivakuutuksesta kun lapsi oli jättänyt jääkaapin oven raolleen yöksi. 

Vierailija
18/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaksipiippuinen juttu mielestäni. Minä olen kerran saanut ruokamyrkytyksen jauhelihasta, joka oli ollut liian kauan lämpimässä. Jos et ole koskaan kokenut ruokamyrkytystä, voin vakuuttaa sinulle ettet halua ikinä kokea sitä. Jos heti asian huomattuasi saisit kutsuttua naapurit ja tutut kylään ja söisitte kaiken heti, olisi ne luultavasti turvallista syödä. Hedelmät ja vihannekset ovat luonnollisesti täysin ok tuon episodin jälkeenkin.

Jauheliha ja kala pilaantuukin nopeasti. Hapanmaitotuotteet ja juustot on keksitty maidon säilömiseksi. Yhtään paimentolaista missään ei olisi hengissä jos ne tuotteet viidessä tunnissa pilaantuisi. Aistinvaraista arviointia ja järkeä saa käyttää. Tuore liha kannattaa toki kypsentää ja käyttää nopeasti.

Vierailija
19/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lihasta (varsinkin jauhelihasta) haistaa satavarmasti sen, ettei ole kunnossa. Paketissa kaikki tuoksuu tottumattomalle vähän oudolta, mutta paistinpannulla ei jää erehtymisen varaa.

Valmistitko itse tuon ruokamyrkytysjauhelihan?

Vierailija
20/21 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tai ajakkiv voi heittäytyä parvekkeelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä