Kela ei hyväksynyt sähkön siirtomaksua toimeentulotuessa. Muilla samaa kokem6sta?
Jouduin hakemaan toimeentulotukea maaliskuulle ja joudun hakemaan vielä huhtikuulle ja ehkä toukokuullekin.
Onko muilla kokemuksia ettei sähkönsiirtomaksuja hyväksytä? Perusteita sille ei ole miksei hyväksytä, ilmoitettiin vain että ei hyväksytä.
Kommentit (41)
Ei voi olla , sillä eihän sähkön siirtomaksua voi edes kilpailuttaa. Jos tuollainen päätös on oikeasti tullut, niin siitä pitää tehdä oikaisupyyntö.
Outoa, kannattaa kysyä. Onhan kyseessä sun asunnon sähkömaksu,eikä mikään kesämökin lasku?
No ei nevanhoja ja mökkien laskuja hyväksy.
Tässä ap.
Ihan vakituinen vuokra-asunto asunto kyseessä. Mökistä voi vaan haaveilla.
Pitää nyt vielä käydä tarkistaan mitä päätöksessä luki.
Vierailija kirjoitti:
no kyllä hyväksytään. huono
älä puhu skeidaa. idi' ootti.
Lasku pitää olla sinun tai ruokakuntaasi kuuluvan henkilön nimissä, alkuperäinen eräpäivä pitää olla sen kuukauden aikana jolle tukea haet ja tuesta pitää olla myönteinen päätös. Jos nämä ehdot täyttyvät niin kyllä lasku pitäisi mennä sellaisena läpi.
Toki en tiedä onko noissakin joku kohtuullisuusraja olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lasku pitää olla sinun tai ruokakuntaasi kuuluvan henkilön nimissä, alkuperäinen eräpäivä pitää olla sen kuukauden aikana jolle tukea haet ja tuesta pitää olla myönteinen päätös. Jos nämä ehdot täyttyvät niin kyllä lasku pitäisi mennä sellaisena läpi.
Toki en tiedä onko noissakin joku kohtuullisuusraja olemassa.
Juy, tiedän säännöt. Vakituisesta vuojra-asunnosta. Minun nimissä ja kaksin alaikäisen kanssa tässä ollaan.
Mulla yksinhuoltajuus ja täällä kirjoilla.
Eräpäivä tälle kuulle 22.3.2019
AP
Jatkan vielä. Kaikki laskut on mun nimissä.
AP
Kysy, mikä on peruste. Mutta kysy Kelalta, älä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy, mikä on peruste. Mutta kysy Kelalta, älä täältä.
Mua ainakin kiinnostaa tää ja haluun kuulla tämmösistä. Mut ilmeisesti kellään muulla ei oo vastaavaa tapahtunu?
Kela huomioi kyllä, useilla tulee kaksi laskua sähköstä. Voi olla käsittelijän erhe, niitä sattuu kyllä, joten korjauta.
Vierailija kirjoitti:
No ei nevanhoja ja mökkien laskuja hyväksy.
Ööö? Ootsä tyhmä vai ... tun tyhmä? 😂😂😂
Emmä nähny ap:n missään maininneen mökistä mitään
Sanatarkasti päätöksessä lukee näin:
"Sähkölämmityksessä sähkön siirtomaksua ei huomioida erikseen menona."
Mulle tulee erikseen siirtomaksu ja sähkölasku
AP
Katso tuota ketjua tai laita oma kysymyksesi sinne:
https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=94&t=24783&sid=f370ecd75aa0…
Ei hyväksytä kuin tiettyyn rajaan asti ts siinäkin on omavastuu.
Vierailija kirjoitti:
Mene pummi töihin, oikeesti.
Tekisi mieli jäädä kokonaan pois töistä noin töykeen kommentin jälkeen.
Aatteleppa, voi olla että oon pitkäänkin pois töistä jos pääsen opiskeleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksytä kuin tiettyyn rajaan asti ts siinäkin on omavastuu.
Tämä on tiedossa, luki samaisessa päätöksessä. Mutta vaikkei sähkönkulutus tavallaan täyty rajaan asti niin siltikään siirtomaksua ei hyväksytä yhtään.
AP
no kyllä hyväksytään. huono