Postin kotiinkuljetus kerrostalossa (jääkaappi) tuovatko sisälle asti?
Olen muuttamassa Helsinkiin. Tilaamassa isoa jääkaappia Verkkokaupasta. Luin netistä juttua että joskus Posti kieltäytyy tuomasta ylös tai sisälle asti jos ei ole tilannut asennusta.
Tietääkö joku mikä on virallinen sääntö kerrostalon tapauksessa? Tuovatko sisälle vai jättävätkö jopa alaovelle?
Kommentit (24)
Tuovat tilattuun osotteeseen sisälle,keittiöön.
Kas ku ei oo tilausvaiheessa kysytty erikseen sisälle asti toimituksesta. SÄnkyä tilatessa oli vaihtoehdot joko alaovelle tai sisälle asti. 40e hintaero. En maksanu, mut toivat silti sisälle.
No aikaharvinaista että pihalle jättäisivät, se on silloin kai heidän vastuulla, lähimpään postiin vievät jos ei ole vastaanottajaa tai syy ”x”
Käyvät muka ovella, ja sit tulee ilmotus, että ette ollut paikalla, paketin voi noutaa paikasta x.
No itse tilasin kerros sängyn kysyttiin toimitus ehdoissa sisälle vai pihalle sisälle hintaan 70€ pihalle 40€ Valitsin pihalle toivat silti sisään asti tuolla 40€
Vierailija kirjoitti:
Kas ku ei oo tilausvaiheessa kysytty erikseen sisälle asti toimituksesta. SÄnkyä tilatessa oli vaihtoehdot joko alaovelle tai sisälle asti. 40e hintaero. En maksanu, mut toivat silti sisälle.
Verkkokaupassa oli vaihtoehdot kotiinkuljetus n. 40 euroa tai kotiinkuljetus ja asennus sovittuna aikana n. 80 euroa. Otin tuon 40 euron. Toivottavasti eivät jätä pihalle...
AP
Ite oon Postin jakelussa töissä ja tosiaan niitä tilanteita tulee usein eteen, jossa asiakas ei oo maksanut kotiinkuljetuksesta ja olettaa silti, että tilaus tuodaan kotiin asti.
Esimerkkinä jääkaapin tilannut kerrostalossa asuva mies, jolle soitin ennen toimitusta ettei ole maksanut kotiinkuljetuksesta, että onko tarkoitus että tavara toimitetaan kotiin asti. Sanoi, että kyllä ja kerroin hänelle, että pystyn tuomaan vain siihen mihin pumppukärryillä saadaan tuotua eli tässä tapauksessa alaovelle. Hänellä oli kuitenkin omat nokkakärryt, jolla sitten sai tavaran vietyä kotiin.
Toinen esimerkki, asiakas oli tilannut melkosen painavan tavaran kerrostalon kolmanteen kerrokseen eikä olisi edes mahdollista, että yksi ihminen kantaisi sen ylös asti. Asiakas ei ollut maksanut siis kotiin asti tuomisesta. Kerroin, että valitettavasti tavaran saa toimitettua vain tähän alaovelle, mutta voin toki auttaa kantamisessa jos asiakas itse tulee myös kantamaan. Tossa tilanteessa kuljettajan ei ole mikään pakko jäädä kantamaan tavaraa, mutta itse en ainakaan kehtaa olla auttamatta.
Eli kannattaa ihan maksaa siitä kotiin asti kuljettamisesta ettei sitten käy niin, että sattuukin hieman tylympi kuski joka ilmottaa, että tavara jää tähän tai lähtee takaisin terminaaliin.
En ymmärrä kymppien kitsastelijoita.
Riippuu mahtuuko se postiluukusta sisään.
Kyllä meille on aina tuotu sisälle asti, viimeksi ostettu jääkaappipakastinyhdistelmä, tiskikone, induktioliesi, pyykinpesukone ja kuivausrumpu.
Tilasin verkkokaupasta pakastearkun, toivat sisälle keittiöön. Tosin oli eka kerros, ei yhtään porrasta.
Kyllä kannattaa toimituttaa yksityisellä kuririlla ovatv paljon ketteränpiä sosialisti posti vaan rämpii
Onneksi mulla on iso ja vahva mies, raahaa kaiken tarvittavan sisälle ja vielä asentaakin.
Postin jakokuski kirjoitti:
Ite oon Postin jakelussa töissä ja tosiaan niitä tilanteita tulee usein eteen, jossa asiakas ei oo maksanut kotiinkuljetuksesta ja olettaa silti, että tilaus tuodaan kotiin asti.
Esimerkkinä jääkaapin tilannut kerrostalossa asuva mies, jolle soitin ennen toimitusta ettei ole maksanut kotiinkuljetuksesta, että onko tarkoitus että tavara toimitetaan kotiin asti. Sanoi, että kyllä ja kerroin hänelle, että pystyn tuomaan vain siihen mihin pumppukärryillä saadaan tuotua eli tässä tapauksessa alaovelle. Hänellä oli kuitenkin omat nokkakärryt, jolla sitten sai tavaran vietyä kotiin.
Toinen esimerkki, asiakas oli tilannut melkosen painavan tavaran kerrostalon kolmanteen kerrokseen eikä olisi edes mahdollista, että yksi ihminen kantaisi sen ylös asti. Asiakas ei ollut maksanut siis kotiin asti tuomisesta. Kerroin, että valitettavasti tavaran saa toimitettua vain tähän alaovelle, mutta voin toki auttaa kantamisessa jos asiakas itse tulee myös kantamaan. Tossa tilanteessa kuljettajan ei ole mikään pakko jäädä kantamaan tavaraa, mutta itse en ainakaan kehtaa olla auttamatta.
Eli kannattaa ihan maksaa siitä kotiin asti kuljettamisesta ettei sitten käy niin, että sattuukin hieman tylympi kuski joka ilmottaa, että tavara jää tähän tai lähtee takaisin terminaaliin.
Hyvä viesti, mutta tuo ei vastaa vieläkään selkeästi tuohon pääkysymykseen: eli jos lukee vain että "kotiinkuljetus" tarkoittaako se virallisesti huoneeseen sisälle asti, vai oikeuttaako siihen että saattavat jättää vaan alakertaan, kerrostalon tapauksessa?
Minä maksoin "kotiinkuljetuksesta". Mutta siinä ei lukenut että onko varmasti sisälle asti.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahasta kiinni, mutta minusta on aivan naurettavaa maksaa 80 euroa siitä että jääkaappi tuodaan sisälle. Missään muualla kehittyneessä maailmassa ei ole tuollaisia kuljetushintoja -- plus vielä sitten nämä hitaat toimitusajat esim. huonekalujen kanss.a
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahasta kiinni, mutta minusta on aivan naurettavaa maksaa 80 euroa siitä että jääkaappi tuodaan sisälle. Missään muualla kehittyneessä maailmassa ei ole tuollaisia kuljetushintoja -- plus vielä sitten nämä hitaat toimitusajat esim. huonekalujen kanss.a
ap
En ota kantaa kuljetushintoihin, mutta nuo ajat on askarruttaneet itseäni myös. Olen asunut 4 maassa ja Suomi on ainut jossa on ollut noita "kuljetusaika on sitten 4-6 viikkoa", melkein purskahdin nauruun.
Jokaisessa muussa maassa missä olen ostanut kalliihkot huonekalut, on aina ollut saman viikon aikana toimitus. Se on osa palvelua. Suomessa taas sanovat aina että "tulevat varastolta" ja sillä syyllä sitten kestää ja kestää.
Itse tilasin Postin kotiinkuljetuksella kerran painavan lastin tavaroita, ei mitään sellaista, mitä olisi tarvinnut ammattilaisen asentaa, vaan irrallisia tavaroita vain. Toivat kotiovesta sisään. Heidän mukaansa kotiinkuljetusehto oli sillä täytetty, että tavarat on tuotu kynnyksen yli asiakkaan asuntoon sisälle.
Eli asuntoosi sisälle sen jääkaappisi pitäisi kyllä tulla. Mutta varaudu siihen, etteivät tuo jääkaappia sinne keittiöön asti saati että alkaisivat asentelemaan sitä!
.