Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka antaa 9-vuotiaansa katsoa Manaajan?!

Vierailija
06.04.2013 |

Luokkakaveri kutsui lapsen kylään viettämään leffailtaa. Olisivat katsoneet Manaajan, mutten laskenut tytärtäni sinne. Kaveri oli kuulemma jo aikaisemmin sen kerran katsonut parin muun tytön kanssa. Olinko tiukkis?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan antaisi katsoa, eihän sitä tiedä miten tämä vaikuttaa lapseesi. En tiedä sinun enkä lapsesi taustaa, mutta en itse antaisi katsoa mitään kauhu elokuvaa. Itse katsoin nuorena( 10 v) kauhuelokuvan, jonka nimeä en nyt muista, mutta sen jälkeen aloin pelkäämään pimeää ihan tosissani( tätä ennen en ollut pelännyt). Tietävätkö lapsesi kaverin vanhemmat tästä ja onko hänellä lupa, ettei vaan olisi ominpäin mennyt ottamaan ko. elokuvan vanhemmiltaan?

Vierailija
2/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sanoi, että vanhemmat olisivat olleet kotosalla, kun tuota leffailtaa olisi vietetty. Sitä juuri kummeksuinkin, että ei edes ollut salaa tekemisestä kyse. Minäkin olen ollut tiukka, enkä ole antanut katsoa kauhuelokuvia tai  muitakaan sellaisia, joissa on ikäraja yli 9v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut. Minulla oli sama tilanne 10 v. sitten ja kielsin. Ei semmoisia leffoja lapsien tarvitse katsoa.

Vierailija
4/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ehtiihän lapsesi katsoa sen elokuvan sitten kun on ikää enemmän, mutta katsottua ei saa katsomattomaksi(jos vaikka aiheutuisi pelkoja/traumoja)

Vierailija
5/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä provo.Meidän Tommi on 19-vuotias!!!!!!!!!!!!

Vierailija
6/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvat ja yleensä yli k-15 elokuvat ovat sellaisia, joita en missään nimessä antaisi lapsieni katsoa edes valvonnassani ennen kuin ovat itse sen ikäisiä, ne kun tuppaavat olemaan sellaisia että koko ajan pitäisi "sensuroida"(käskeä kääntämään päät) eikä näin ollen ole mitään järkeä katsoa sellaisia elokuvia. Hyvin toimit, olisin itsekin toiminut samoin! :) Onneksi on vielä muitakin vanhempia, jotka välittävät lapsistaan tosissaan ja haluavat suojella turhilta harmeilta. Harkitsisin kyllä jos lapsi olisi menossa toiste ko. kaverin luo lekkikylään, ettei vaan olisi menossa katsomaan sitten. Yhdessä tuttavaperheesä lapset(9,12,13 v) saavat katsoa mitä tahansa elokuvia k18 lähtien vanhempien luvalla, todella vastuutonta.

T. neljän lapsen kalkkis äiti

Vierailija
7/21 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saaa antaa. Voi olla kauaskantoiset seuraukset. Alkaa vähintään pelkäämään pimeää hillitömästi ellei vielä pahempaa mielenhäriöö. Koskee kaikkia psykologisia yms kauhuelokuvia. Ei kannata katsoa missään iässä

Vierailija
8/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi milloinkaan lapseni tuon ikäisenä katsoa ko. elokuvaa. Itsekään en moista ole uskaltanut katsoa.  Olisin lisäksi todella vihainen tuttavaperheelle, jossa aikuisten luvalla lasten annettaisiin katsoa Manaaja-elokuva. Mitä lapset elokuvasta saisivat, todennäköisesti pelkotiloja ja ahdistusta. Tällaiselta vanhempien kuuluukin suojella lapsiaan.

Vierailija
9/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sellainen lapsi, joka kaverin kanssa ahmi kauhuleffoja just tuossa iässä ja pari vuotta ylöspäin, juurikin yökylässä kaverilla, kaverin vahempien luvalla. Tykkäsin ko. leffoista paljon ja en saanut koskaan niitä pelkotiloja. Kuitenkin nyt itse äitinä, olen tosi tiukkis ikärajoissa enkä voisi kuvitella, että omat lapset saisivat katsella tuollaisia elokuvia.

Vierailija
10/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tiukkis vaan olet aivan normaali vanhempi. Jokainen järkevä vanhempi kieltää lapsiaan katsomasta tuollaisia elokuvia. Minä en halua itsekään katsoa sellaisia.

Vierailija
11/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Manaajan uudenvuodenyönä ollessani 9-vuotias, ja ihan normaali musta tuli (tai miten normaalina palstamammaa voi pitää).

Vierailija
12/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 00:32"]

Katsoin Manaajan uudenvuodenyönä ollessani 9-vuotias, ja ihan normaali musta tuli (tai miten normaalina palstamammaa voi pitää).

[/quote]Miten tuo liittyy mihinkään?

Vierailija
13/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 00:33"][/quote]

"Kuka antaa 9-vuotiaansa katsoa Manaajan", no, omat vanhempani antoivat. Suoraan kysymykseen suorahko vastaus.

Vierailija
14/21 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä - taisin olla kahdeksan. Muistaakseni jouduin katsomaan sen kuitenkin kahden eri illan aikana, valot piti olla päällä ja katsoa vanhempien kanssa. Eihän se leffa ole erikoisen kauhea ja mulle ei ainakaan jäänyt mitään traumoja. Pahemmat traumat mulle jäi holokaustista kertovasta elokuvasta (saattoi olla myös dokumentin dramatisointi-osio), jossa lahdattiin alastomia juutalaisia konekivääreillä joukkohautoihin.

Vierailija
15/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin käsittämättömän tyhmiä - keskustelette asiallisesti ´saako lapsi katsoa manaajan´ kuin välinpitämättömät typerykset. Ei saa. Lasta sattuu. Ahdistaa. Myös se, etteivät aikuiset suojele sellaiselta. Maailma on sairas juuri teidänlaistenne velttojen ihmettelijöiden takia. Tiukkis? Kun et antanut lapsesi nähdä jotain mikä ei sovi edes useimmille aikuisille ja aiheuta painajaisia hänelle? Whaaaat? Miellytä vähän enemmän muita ´aikuisia´ niin saat coolin leiman ja lapsi kärsii.

Katselin tässä taannoin Kauhua Jorvin lastenosastolla tuttisuiden pyöriessä lattialla - yksikään vanhemmista ei reagoinut vaan olivat nyhveröitä, jotka ei sano mitään. Käänsin oman lapsen ympäri, jota selväsi ahdisti ja käskin osastonhoitajia kääntämään telkan pois. Kello oli 22 illalla, eikä ketään kiinnosta. Inhottaa.

Vierailija
16/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää kirjoitti:

Te olette niin käsittämättömän tyhmiä - keskustelette asiallisesti ´saako lapsi katsoa manaajan´ kuin välinpitämättömät typerykset. Ei saa. Lasta sattuu. Ahdistaa. Myös se, etteivät aikuiset suojele sellaiselta. Maailma on sairas juuri teidänlaistenne velttojen ihmettelijöiden takia. Tiukkis? Kun et antanut lapsesi nähdä jotain mikä ei sovi edes useimmille aikuisille ja aiheuta painajaisia hänelle? Whaaaat? Miellytä vähän enemmän muita ´aikuisia´ niin saat coolin leiman ja lapsi kärsii.

Katselin tässä taannoin Kauhua Jorvin lastenosastolla tuttisuiden pyöriessä lattialla - yksikään vanhemmista ei reagoinut vaan olivat nyhveröitä, jotka ei sano mitään. Käänsin oman lapsen ympäri, jota selväsi ahdisti ja käskin osastonhoitajia kääntämään telkan pois. Kello oli 22 illalla, eikä ketään kiinnosta. Inhottaa.

Huono provo. Osastonhoitaja ei varmasti ollut tuohon aikaan töissä

Vierailija
17/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin vanhempaa, jotka antaa 10-vuotiaiden katsoa mitä sattuvat haluamaan ja pelaamaan GTAta yms. Itse olen tiukkiksena ihmetellyt, että kyseiset lapset ovat ihan normaaleja ja empaattisia lapsia. Eli uskoisin, että vanhemmat tuntevat lapsensa parhaiten. Tiedän kyllä omistakin lapsistani, että toiseen ei vaikuta ruutuväkivalta tai sadut mitenkään, toinen on paljon herkempi ja näki painajaisia Harry Potteristakin.

Vierailija
18/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja ei kyllä sovi noin nuorelle. Itse katsoin leikkaamattoman 12 vuotiaana ja olisin kyllä voinut odottaa vielä parikin vuotta, vaikka kauhua oli tullut aiemminkin katsottua. Etenkin "spider walk" - kohtaus jäi pitkäksi aikaa kummittelemaan mieleen.

Vaikka sivuuttaisi sen, että kyseessä on kauhuelokuva, niin tuossa pätkässä on myös aika ronskia kielenkäyttöä ja mm. masturbointia.

Vierailija
19/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että Manaaja on kauhea elokuva ja siitä saa traumoja? Toivottavasti ette päästä lapsianne viattomaan Youtubeen ilman valvontaa (tai nettiin yleensäkään). Sieltä löytyy vielä kamalampia ja ihan taatusti traumatisoivia pätkiä oikeista hirveyksistä eikä mitään draamaa. Ei välttämättä kannata lasten myöskään antaa seurata uutisia, ei luettuna saati videoituna. Joku Manaaja on aika kevyttä tavaraa verrattuna uutisiin.

Vierailija
20/21 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät saa katsoa Manaajaa, mutta sitten ei reagoida, kun annetaan pelata sota- ja väkivaltapelejä? Telkkaristakin tulee tosi paljon väkivaltaa ja seksiäkin jopa keskellä päivää, jota ei minusta tartteisi tulla enempää.. 

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen kasvanut kauhuleffojen, sarjojen ja kirjojen parissa. Ihan normaali minusta on tullut ja kuten aikaisemmin mainittiinkin esim. holokaustin aikaiset dokumentit.. ne on paljon inhottavampaa katsottavaa(joukkohautaan ampumiset, yms..), kuin Manaaja