Mikä minussa on vikana kun en osaa käyttää tamponia?
Olen kokeillut erilaisia, eikä vaan onnistu. En saa työnnetyksi tarpeeksi syvälle, tuntuu koko ajan ja tuntuu ettei se pysy sisällä vaan valuu ulos. Enkä pysty edes istumaan kun on tamponi sisällä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Käytä sitten siteitä. Miksi sinun pitäisi käyttää tamponia, jos se ei sinulle vaikuta soveltuvan?
Runsaimpina vuotopäivinä haluttaisi käyttää siteen lisäksi, ettei tarvitse juosta koko ajan vaihtamassa eikä ole niin suurta pelkoa ohivuodoista.
Mulla aivan sama juttu.
-Pertti 50v
Käytä asettimellista tamponia, liukuu oikeaan kohtaan aina kunhan asetin on oikein. Lue pakkauksen ohje.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama juttu.
-Pertti 50v
Kerropas Pentti vähän lisää. Kuulostaa mielenkiintoiselta näin ammatillisesta näkökulmasta.
Mä osaan käyttää vaan sellaista missä on asetin ja olen 30 v. Ei mitään keinoa saada normaalia tamponia pysymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama juttu.
-Pertti 50vKerropas Pentti vähän lisää. Kuulostaa mielenkiintoiselta näin ammatillisesta näkökulmasta.
Anteeksi, siis Pertti. Puhelimeni näköjään tuntee Pentin enemmän omakseen. Autocorrect nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama juttu.
-Pertti 50vKerropas Pentti vähän lisää. Kuulostaa mielenkiintoiselta näin ammatillisesta näkökulmasta.
Anteeksi, siis Pertti. Puhelimeni näköjään tuntee Pentin enemmän omakseen. Autocorrect nääs.
Ei se mitään. Pentti voi kertoa myös.
Oletko kokeillut tamponia jossa on asetin? Oletko seksuaalisesti kokematon? Itselläni aikoinaan oli hankaluuksia saman asian kanssa mutta kun seksi tuli ajankohtaiseksi niin tamponin laitto ja käyttö alkoi onnistua. Tai sitten tamponit eivät vain sovi sulle. Eihän niitä ole pakko käyttää.
Mullakin se lattaminen sattuu ja pelkään kuollakseni että se naru katkeaa ja mietin miten sen pötkylän saa sieltä pois.
Olen kokeillut myös asettimellista, ei onnistu. Seksin aloittamisella ei myöskään vaikutusta. Ei kai ne sitten vaan sovi. 15 vuotta tässä enemmän tai vähemmän aktiivisesti kokeillut eikä tule mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama juttu.
Ei se mitään. Pentti voi kertoa myös.
Voi Pena, sinäkö ne tamponit olitkin ottanut?
Olethan kokeillut pienintä mahdollista kokoa? Muistaakseni itselläni oli joskus ongelmia super-Tampaxin kanssa: sain sen kyllä asetettua paikoilleen, mutta sisällä se laajeni ilmeisesti pituussuunnassa sen verran, että se tuntui istuessa epämiellyttävästi. VAIKKA ohjeissa vakuutetaan aina, että tamponi ei tunnu istuessa.
Et maininnut, mitä merkkiä olet käyttänyt. Kokeile jotain toisenmerkkistä asetintamponia ja koeta työntää se hieman syvemmälle. Jos kokeilet asettimetonta tamponia, aloita pienellä koolla ja laita tamponin kärkeen hajusteetonta apteekin perusvoidetta.
Tsemppiä!
Mullakaan ei vuosikausiin onnistunut tamponin laitto, kunnes lopulta muutama kuukausi sitten kokeilin minikokoista tamponia (O.b.:n procomfort mini, keltainen paketti). Kannattaa kokeilla tamponin asettamista liukuvoiteen kanssa ja vaikka makuultaan, niin saattaa olla helpompi rentoutua ja saada tamponi tarpeeksi syvälle.
Tsemppiä ap! Mun elämä ainakin on helpottunut äärettömästi, kun lopultakin pystyn käyttämään tamponia esim. uidessa. Isompia tai asettimellisia tamponeja en edelleenkään voi käyttää, mutta onneksi tuo pienikin suojaa ihan tarpeeksi kauan parin tunnin uintireissuilla.
Käytä sitten siteitä. Miksi sinun pitäisi käyttää tamponia, jos se ei sinulle vaikuta soveltuvan?