Voiko 17v tytön jättää yksin kotiin viikoksi?
Vai onko vielä liian nuori?
Kommentit (7)
tottakai. monet muuttavat kotoa jo peruskoulun jälkeen. kohtahan tyttösi, nuori nainen, voi muuttaa pois kotoa ja asua yksin tai jonkun muun kanssa.
Minä olin monesti yksin tuon ikäisenä kun vanhemmat matkusteli. Pidin aikamoisia bileitä, muuten ei mitään ongelmia.
Riippuu siitä luotatko että asuntosi pysyy ehjänä ja ettei tule naapureilta valituksia? Ihan kokonaan siis tytöstä kiinni, mutta aiemmin hyvin käyttäytynytkin voi tilaisuuden tullen yllättää hyvin negatiivisestikin.
Yhdyn ensinmäiseen kommnettiin... Paitti asuin yksin jo 16v. 13v. ollut vanhempien kotona montakin viikkoa yksin.
Jos 17v. on tosiaan vammanen tai jotain vast. niin sitten ei tosiaankaan yksin. Mielestäni 15v. voi olla jo viikon yksin.
jos epäillyttäää, pyydä vaikka jotain tuttua / sukulaista käymään katsomassa parin päivän välein ja naapureita tarkkailemaan... Jos naapuri havaitsee jotain epätavallista, niin puuttuu siihen joko itse tai soittaa tälle kuka käy katselemassa. :)
Onko lähellä aikuisia, jotka voivat tulla apuun, jos tyttö vaikka sairastuu tai kotona tulee yllättävä ongelmatilanne? Jos asutte omakotitalossa, kannattaa myös varmistua, uskaltaako tyttösi olla siellä yksin. Iso, tyhjä talo voi tuntua pelottavalta. Minun nuorimmaiseni on myös 17v eikä ole koskaan ollut yötä yksin kotona. Kerran olivat kaksikymppisen veljen kanssa kaksi yötä keskenään. Minusta tuntui jotenkin turvallisemmalta, kun paikalla oli ajokortin omaava, joka tarvittaessa olisi voinut kuljettaa nuoremman vaikka lääkäriin.
Tiedän olevani aika ylisuojeleva, mutta hyvin kaksi vanhempaa ovat osanneet asua itsenäisesti, kun ovat 19-vuotiaina muuttaneet opiskelemaan.
Riippuu ihan tytyn luonteesta, käykö hän itse bileissä tai olisiko mahdollisuus että hän järjestäisi liian isot bileet kodissanne? jos tyttö on tavallinen teini tai hiiri niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla, kyllä ton ikäiset osaa jo olla.
Itse asuin omassa kämpässä jo tuon ikäisenä. Tietysti jos hän on jotenkin vammainen tai mielenterveyshäiriöinrn, niin sitten ei.