Millaista on älykäs huumori?
Kommentit (417)
Nokkelaa, luovaa, yllättävää, poliittisesti epäkorrektia, tabuista piittaamatonta, lapsellista, mustaa, provokatiivista, sarkastista, kaksimielistä, kielellä kikkailevaa, tilanteeseen nopeasti reagoivaa... Esimerkiksi.
Hauskaa tilannekomiikkaa tai vaikka Kummelin jotkut sketsit esimerkiksi...
Älykäs huumori ei ole loukkaavaa. Hienotunteisia vitsejä voidaan pitää älykkäänä huumorina.
Älykäs huumori? No, vaikkapa: mulla on isompi kuin sulla! Hehee! Niin! Mulla on isompi kuin sulla! Hahaa! Isompi! Mulla on isompi, sulla on pienempi! Hah! Niin, älykyysosamäärä siis. Eli mulla on isompi älykkyysosamäärä kuin sulla.
Eikös ollutkin älykäs vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Älykäs huumori? No, vaikkapa: mulla on isompi kuin sulla! Hehee! Niin! Mulla on isompi kuin sulla! Hahaa! Isompi! Mulla on isompi, sulla on pienempi! Hah! Niin, älykyysosamäärä siis. Eli mulla on isompi älykkyysosamäärä kuin sulla.
Eikös ollutkin älykäs vitsi?
Onko koolla väliä? Onko aivojen koolla väliä? On - jos haluaa ymmärtää ja tuottaa älykästä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on peräsuolen laskeuma. Siinä sulle huumoria kerrakseen.
Kuvia tai en usko.
Kuten edeltäkin käy ilmi, niin älykäs huumori on sellaista, jota ei tapaa Vauvapalstan ketjuista!
Valitettavasti minunkin "huumorini" tällä palstalla osoittaa kieroutunutta luonnettani!
Sellainen joka miellyttää minua.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs huumori ei ole loukkaavaa. Hienotunteisia vitsejä voidaan pitää älykkäänä huumorina.
South Parkin ja Monty Pythonin suurena fanina rohkenen olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monty Python on toki klassikko, jonka yli ei mene mikään. Joka ei ymmärrä tätä, ei tiedä huumorista mitään.
Mutta katsoin pitkästä aikaa viime syksynä South Parkia, ja itse asiassa se oli yllättävän hauska. Nuorempana ei pitänyt siitä, mutta kun katson sitä nykyään, niin kyllä se aidosti naurattaa.
Ja sitten on nämä poliittisesti korrektit nykyhuumoristit ... juu, niiden jutuissa niissä ole huumoria nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös noi sisällä mustaahuumoria?
Suurmestari, Bäst i Test ja Taskmaster. Eli sama ohjelma eri kielillä. Tässä mielestäni kiteytyy oikeasti hauska ja nokkela huumori. On näitä muitakin. Itse kyllä tykkään Stand Up -komiikasta. Eivät kaikki aina onnistu ihan nappiin, mutta ovat kuitenkin ihan mukiin menevän hauskoja. Puhuvat itelle tärkeistä asioista yleensä, nähden asioiden hauskat puolet.
Älykäs vitsi on oivaltava.
Tieteeseen perustuvat vitsit ovat ainaskin älykkäitä vitsejä.
Ei alapääjuttuja ja sellaisia, että kuulia/lukia ei heti hoksaa jujua. Esim.
Kissa on kateissa takissa.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa you tubeen hakusanaksi Pulkkinen ja s@mali. Nauroin itseni ihan väsyksiin. 90-luvulla sai tehdä vielä järjettömän hauskaa TV-viihdettä.
Pulkkinen.. katso vaikka paskaduuni. Nimenomaan.
Sanoisin, että ei ole varsinaisesti älykästä huumoria.
On hauskaa huumoria tai ei hauskaa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ei ole varsinaisesti älykästä huumoria.
On hauskaa huumoria tai ei hauskaa huumoria.
Puujalkavitsit, sarkasmi, tilannekomiikka.
Tässa näyte tosiasiasta: lukihäiriöinen käsikirjoittaja pärjää tietoneen avulla.
Niitten käyttö totta tosiaan kertoo käyttäjänsä sarkastisesta ja älykkäästä huumorista.