Mistä ihmiset ostavat vaatteensa kun kaikilla vaatekaupoilla menee huonosti?
Hm, Kappahl, Lindex jne. Ei kai noilla kellään mene kovin hyvin, mutta tarvitseehan jokainen vielä vaatteita joten mistä ne hankitaan kun kaikilla vaatekaupoilla menee tasaisen yhtä huonosti?
Kommentit (70)
Mä tilaan booztilta, mutta vain silloin kun oikeesti tarviin jotain. Vaatteiden ostelu ylipäätään on vähentynyt.
Kirpparilta pyrin ostamaan kaikki vaatteet tai joskus esim. Facen ryhmästä käytettynä. Viime vuonna ostin uutena takin ja jonkun paidan mutta 93 % ostan vaatteet ja kengät kirppareilta.
Zalandolta ja Partioaitasta. Tai no ei varmaan kaikki ihmiset, mutta minä. Ostan nykyään harvoin mitään.
Tilaan alushousut Ruotsista kun Suomesta lopetettiin ko. mallin myynti. Ovat siellä myös 10 e halvempia/kpl kuin olivat Suomessa.
Itse ostan vähemmän vaatteita kuin ennen. Olen ajatellut sen liittyvän vanhenemiseen mutta ehkä samanlaista suuntausta on ilmassa enemmänkin? Kaupoilla juokseminen ja shoppailu eivät vaan jaksa innostaa.
Eiköhän useimmilla ole jo paljon vaatteita.
Mä ostan aiempaa vähemmän. Kaivan kaapeista vanhoja ja käytän entistä enemmän vaatteet loppuun ja vielä sen jälkeenkin. Loput sekalaisesti kivijalkakaupoista, netistä ja kirpparilta. Jotain on vaihdeltu kavereiden kanssa tai löytyy roskiskatoksen kierrätyspisteestä.
Kaupoissa tuntuu olevan niin huonolaatuista vaatetta, ettei viitsi ostaa ennen kuin on aivan pakko. Töissä pitää olla siistit vaatteet, mutta muilla ei niin väliä. Muodin seuraamisen olen lopettanut jo aikoja sitten.
Olen päättänyt, että käytän noita mitä minulla on. En tarvitse oikeastaan mitään uutta, joten en ostele huvin vuoksi enää. Jotenkin mitta tuli täyteen viime syksynä kun tarvitsin jotain ja huomasin, että hm uusi melkein kaiken kertarysäyksellä. Ja luin jostain, että he nakkaavat surutta roskiin kun uusi sesonki tulee. Ei kiinnosta enää tukea tuollaista luonnon voimien tuhlausta.
En ole sen jälkeen käynyt siellä, enkä muuallakaan. Kirppiksiä kiertelen ja netistä ostan jos oikeasti tarvitsen jonkun vaatteen. Esim seuraavaksi kulahtanut uimapuku menee vaihtoon.
Hyvä kun ihmiset heräävät tähän loputtoman kuluttamisen ja uuden ostamisen hölmöyteen.
Prismasta tai Cittarista ostan tarpeelliset vaatteet kauppareissun yhteydessä. Noin kymmenen vuoden välein käyn Micksistä ostamassa parit farkut ja talvitakin jostain urheilukaupasta.
Ei ole nykyään varaa ostaa vaatteita.
En viitsi enää ostaa vaatteita, kun laatu on kaikkialla surkea. Vaate kirjaimellisesti lahoaa päälle jo muutaman käyttökerran jälkeen. En sitten osta uusia enää, kerta laatu on sekundaa. En muutenkaan tykkää ostelusta, pidän turhauttavana vaatteiden testaamisen pukukopissa ja oikean koon löytämisen ja nykyään tämä rumba menee ihan hukkaan, kun vaate menee saman tien rikki.
Ostan kirppikseltä nykyisen ne mitä ostan.
Joskus pyörähdän kaupoissa, mutta hyvin nopeasti väsyn siihen paljouteen. En vaan jaksa käyttää aikaa tuollaiseen. Pinoista, hyllyistä ja rekeistä ostelu taitaa olla jo ihan bygones-osastoa. Helpompaa ostaa netistä, kun kuvasta hahmottaa vaatteen paremmin.
Ostamista olen selvästi vähentänyt, kun olen ryhtynyt miettimään maailman tilaa enemmän. Ja konmaritus taitaa toimia vieläkin; en halua mitään ylimääräistä. Vähemmän tavaraa on selvästi vähemmän stressiä.
Tilaan Koreasta ja Japanista. Saa kauniita, laadukkaita ja ajattoman tyylikkäitä vaatteita jollaisia ei ole varmasti muilla ginatricot-massoilla.
Kun ne vaatekaupat tilaa halpatyömaista laaduttomia vaatteita, niin kuka pölvästi niitä nyt ostaisi. Jos huonolaatuisia vaatteita haluan sieltä, niin voin itsekin tilata sieltä. Vaatteita en ole ostanut pitkiin aikoihin, paitsi alushousuja, t-paitoja ja verkkareita. Ilmeisesti alushousujenkin laatua on huononnettu kun housuihin tulee reikä puolessa vuodessa. Sloggit.
Lidlistä, Prismasta ja ulkomaanreissuilta. Marraskuussa ostin stadiumista parit urheiluhousut, joista toiset on nyt jo haaroista puhki. Siis kankaassa reikiä. Mieluummin ostaa sitten marketista sitä samaa paskaa, kun siellä se on edes halpaa.
Ihmisillä on mitta tullut täyteen halpavaatteita. Ne brändit pärjäävät tulevaisuudessa,jotka erottautuvat jollain muulla kuin hinnalla.
Samoin toimin kuin monet muut. Eli ensiksikin ostan vähemmän vaatteita kuin ennen. Pääasiassa ostokset ovat alusvaatteita ja sukkia. Käyn kirppiksillä tai teen itse. Harrastan neulomista ja ompelua. Ärsyttää vaatteiden heikko laatu ja se että on tosi hankala löytää haluamani värisiä vaatteita, mikäli ko väri ei ole muotia.
Ostaisin jos löytäisin jostain ostettavaa. Ihan yksinkertaista laadukasta t-paitaa olen vailla, koko 46-48...ostan 10 heti kun löytyy. Pitäis yrittää googlailla varmaan usasta.
Next.co.uk, peterhahn, raiskin verkkokauppa, creamie (pari kokonumeroa sitten)....
Lapsi on tullut siihen ikään, että siirtynee henkkamaukkariepuihin.
Itse ostan EMP:ltä.