Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se niin helppoa sanoa mene opiskelemaan.

Vierailija
05.04.2013 |

Mua niin vituttaa tuo, koska ei kaikki pärjää opiskeluissa. Ei ainakaan jos on oppimisvaikeuksia. Sen verran usein ja paljon olen yrittänyt opiskella siinä onnistumatta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:14"]

no eikö niitä opiskelumahdollisuuksia ole kaikille, voi saada räätälöidyn ops:n tai valita ala jolla ei vaadita ihan tolkutonta pänttäämistä. Joku käytännön ala esimerkiksi. Tai sitten vaan vaikka kansanopistoon jollekin taidelinjalle. 

[/quote]

Mulle on tehty räätälöity ops ei auttanut. Minkä kaytännön alan voi hommata ihminen joka voi sairauksiensa takia vain tehdä istumatyötä?

[/quote]

Ala tehdä/huoltaa rakennekynsiä? Eikös niitä kynsistudioita ole nykyisin pilvin pimein.

Vierailija
22/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon, että millaisia oppimisvaikeuksia, tosiaan on paha opiskella mitään, jos mitään ei opi.

Vierailija
24/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö niitä opiskelumahdollisuuksia ole kaikille, voi saada räätälöidyn ops:n tai valita ala jolla ei vaadita ihan tolkutonta pänttäämistä. Joku käytännön ala esimerkiksi. Tai sitten vaan vaikka kansanopistoon jollekin taidelinjalle. 

Vierailija
25/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lahjakas missään, olisihan se huomattu 40v ikään mennessä. En osaa käsitöitä, maalata tms. ja oppimisvaikeudet on kaiken matemaattisen ja loogisen ajattelun puolella eli en osaa esim. lukion lyhyttä matikkaa, en kirjanpitoa, laskutusta, en tietokoneohjelmia yms tuollaiset erittäin vaikeita.

Vierailija
26/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttävät vanhat parrat, jotka ovat menneet ilmoittautumalla sisään yliopistoon, ja nyt esittävät kuin tietäisivät mitä on hakea vuosi vuoden jälkeen, istua valmennuskurssien hermopaineessa ja jäädä rannalle jonkun pisteen tai parin takia.

Vierailija
27/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:14"]

[/quote]

Mulle on tehty räätälöity ops ei auttanut. Minkä kaytännön alan voi hommata ihminen joka voi sairauksiensa takia vain tehdä istumatyötä?

Vierailija
28/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä jotkut hyvin menestyneet kun luulevat, että kaikilla ihmisillä on sama edellytys menestyä, on vain laiskuudesta kiinni se menestyminen ja rikastuminen. Sanoisin, että tällaisilla sanojilla on aika tosielämästä vieraantunut asenne. Oikeasti menestyminen mm. opinnoissa tai yrityksen perustamisessa vaatii paljon lahjakkuutta (tietoa ja taitoa), sinnikkyyttä, ahkeruutta, ja ennenkaikkea onnea; että olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Jos joku on täysin lahjaton, niin eipä se ahkeruus aina tulosta tuo. Itsekin olin todella ahkera lukiossa, tein kaiken aina tosi tunnollisesti ja luin todella paljon esim. kokeisiin, kuuntelin tunneilla ja tein läksyt mutta silti koulumenestykseni oli heikkoa, koska minulla nyt on vain aivan surkea lukupää! En opi kieliä millään, matematiikka, kemia ja fysiikkä on liian vaikeaa minulle jne. Kirjoitin todella ahkeran pänttäämisen, ja valmennuskurssien tuella C:n paperit. Ja se oli kovan työn tulos!

Itse en ole kanssa missään asiassa lahjakas, päinvastoin. Olen vähän sellainen sählä, vaikeuksia keskittyä ja lukihäiriö siihen päälle, niin avot, eipä juuri meikäläinen loista noissa opinnoissaan. Lisäksi en ole mikään käytönnöllinen ihme, vaan juuri sellainen huonomuistinen sählääjä...

Vierailija
29/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus olisi varmaan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
30/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:57"]

[/quote]

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että oppisopimuksella opiskelu olisi jotenkin helppoa?

Vierailija
31/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kovin usein on helpompaa, ehkä siksi.

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:10"]

[/quote]

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että oppisopimuksella opiskelu olisi jotenkin helppoa?

[/quote]

Vierailija
32/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:17"]

Kyllä se kovin usein on helpompaa, ehkä siksi.

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itsenäisen opiskelun määrä moninkertainen päiväopiskeluun verrattuna... Tosi helppoa, juu. =P

Vierailija
33/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten pitäisi väkisin opiskella? On niitä paljonkin ei-koulutusta vaativia töitä joita tehdään istualtaan. Minäkin tein vuosia elektroniikkatehtaassa siistiä istumatyötä ilman minkään valtakunnan koulutusta. 

Vierailija
34/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:19"]

Miksi sitten pitäisi väkisin opiskella? On niitä paljonkin ei-koulutusta vaativia töitä joita tehdään istualtaan. Minäkin tein vuosia elektroniikkatehtaassa siistiä istumatyötä ilman minkään valtakunnan koulutusta. 

[/quote]

Nämä työt on siirretty Kiinaan. Ilman koulutusta ei enää työllisty.

Vierailija
35/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:08"]

Mua niin vituttaa tuo, koska ei kaikki pärjää opiskeluissa. Ei ainakaan jos on oppimisvaikeuksia. Sen verran usein ja paljon olen yrittänyt opiskella siinä onnistumatta.

[/quote]

Yritä nyt vain opiskella, ap. Tukitoimia on saatavilla jos jonkinlaisia.

Vierailija
36/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:03"]

[/quote]

Lisään vielä, että opiskelu vaatii vaivannäköä ja työtä, kenelle tahansa. Asiat eivät tule valmiiksi annettuina. Ehkä sinun täytyy vain muuttaa käsitystäsi opiskelusta ja valmistautua tekemään töitä oppimisesi eteen.

Yritä nyt vain opiskella, ap. Tukitoimia on saatavilla jos jonkinlaisia.

[/quote]

Vierailija
37/37 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oppisopimus? Tiedän tehdyn sellaisiakin oppisopimuksia, että teoriatunnit on jätetty kokonaan pois, koska on paha lukihäiriö tai jotain vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi