Ostaako lasisia vai metallisia uunivuokia? Kumpi on helpompi puhdistaa?
Tarvitsen uusia uunivuokia ruoan valmistukseen ja mietin nyt Ikean lasisten ja metallisten väliltä. Lasiset on paljon halvempia. Metallisissa on kahvat.
Kumpia kannattaisi ostaa? Molemmat voi laittaa tiskikoneeseen.
Mitä mieltä olette? Kumpia ostaisin?
Kommentit (27)
Mä ratkoin ongelman et mulla on yks metallinen. 3 lasista ja 2 valurautaa.
Minä olen tykästynyt keramiikkavuokiin. Omistan monta kokoa Arabian Uunikokki-vuokia. Niihin ei jää ruoka pahasti kiinni ja kuivuneet kohdat irtoaa hetken liottamisella ja sitten astianpesukoneeseen. Kirppareilta olen löytänyt halvalla noita vuokia.
Meillä molemmat. Mutta metalliset ovat olleet käyttämättömänä. En tykkää.
Lasiset uunivuuat taas ahkerassa käytössä.
Enkä osaa sanoa miksi juuri lasisista on tullut lepparit. Sama jos mies laittaa ruokaa, valitsee lasisin.
Meillä kanssa laiset suositumpia. Rikki ei ole koskaan mennyt eikä pinttynyt lika kiinni
Lasinen on helpompi pitää puhtaana eikä se mene huononnäköiseksi. Ottaisin silti metallisen sillä on jäänyt kammo siitä kun lasinen vuoka kerran "räjähti" käsiini kun olin nostamassa sitä uunista.
Heitin lasisen pois kun sain keraamisen vuuan, koska sen lasisen puhdistus oli liian työlästä.
Meillä on pari sellaista lasivuokaa, mihin saa kannenkin. Ne on kätevät, kun niitä mahtuu uuniin juuri kaksi poikittain ja voi tehdä jotain uuniruokaa kaksi isoa laatikollista. Ja kun niissä on ne muovikannet, niin helppo säilyttää ja ne voi jääkaapissa pinotakin. En muista minkä merkkiset, jostain Prismasta ostettiin.
Muut uunivuuat on keraamisia. Metallisia ei tulisi mieleen edes ostaa. Ainakin lasiset ja keraamiset (jotka on tietty lasitettuja pinnaltaan) on riittävän helppoja tiskata.