Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako lasisia vai metallisia uunivuokia? Kumpi on helpompi puhdistaa?

Vierailija
05.04.2013 |

Tarvitsen uusia uunivuokia ruoan valmistukseen ja mietin nyt Ikean lasisten ja metallisten väliltä. Lasiset on paljon halvempia. Metallisissa on kahvat.

Kumpia kannattaisi ostaa? Molemmat voi laittaa tiskikoneeseen.

Mitä mieltä olette? Kumpia ostaisin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa

Vierailija
2/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ikean metallinen. Laitan siihen kuitenkin aina leivinpaperin, ettei tarvii raapia jämähtänyttä makaronilaatikkoa vuoasta irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No metallisen voi hangata saippuavillalla, lasia ei ehkä niin mielellään, se naarmuttuu. Lasiseen ja keraamiseen vuokaan vuosien varrella tuppaa jäämään läikkiä vaikka kuinka hankaisi. Mutta kyllä lasisellakin pärjää. Mulla on 20 vuotta vanhoja Pyrexin vuokia. Kestävät varmaan ikuisesti jos en särje niitä.

Vierailija
4/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasisen voi laittaa koneeseen, metallista en laittaisi

Vierailija
5/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas lasisen saa helpommin puhtaaksi, kun se pinta on kiiltävä. Ei kai noita metallisiakaan saa hangata saippuavillalla?? Pehmeällä sienellä kyllä ja liottamalla varmaan lähtee.

Mullakin olis vuokien osto edessä, sillä perheen kasvaessa vuoat alkavat käydä pieniksi.Onko sellasia isoja lasisia vuokia edes olemassa? Tarkoitan niitä esim. 30x40cm? en uskaltaisi ehkä lasisena ostaa noin isoa.

Vierailija
6/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 09:14"]

Lasisen voi laittaa koneeseen, metallista en laittaisi

[/quote]

WTF?

Vierailija
7/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi molemmat laittaa tiskikoneeseen. Minä haluaisin kaksi jotka mahtuvat vierekkäin uuniin yhtäaikaa! Valmistan mielelläni kahta eri ruokaa kerralla. Ja sitten yhden oikein suuren mikä menee yksin.

ap

Vierailija
8/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä että vuokia,mutta ehdottomasti lasiset vuuat on helpompi puhdistaa ja ihan naarmuttamattomalla villalla ne oon hinkkannu,pyrexin vuokia on ja vuosia vanhoja..Ikeasta saa noita isoja vuokia ja ei oo kalliita,mulla on ollu sekin jo monta vuotta ja todella kovassa käytössä,teen siinä 6 hengen ruuat..

Vierailija
9/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuvat vielä niistä mitä mietin:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60058762/#/60058762

näitä on kahta kokoa, 27x18 cm kokoiset mitä saisin ilmeisesti kaksi mahtumaan vierekkäin uuniin. ja 35x25 cm kokoinen mikä menisi sitten yksin.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50055863/

tämä on se metallinen. kokoja on 26x20 (näitä mahtuisi ilmeisesti kaksi vierekkäin) tai 34x24 mikä menisi yksin.

ap

Vierailija
10/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasista suositaan täällä! Puhdistuu mielestäni helpommin eikä ruoka pala kiinni reunoihin niin helposti.

Vierailija
11/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lasinen on mun mielestä huonon mallinen, kun reunat levenee ylöspäin.

Juuri katselin noita samoja vuokia, ja itse kyllä päädyin tuohon metalliseen isoon vuokaan.

Lasinen 27x18cm on kyllä oikeasti aika pieni. Riippuu toki miten pieniä annoksia teet kerrallaan.

Vierailija
12/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lasisista. Mulla on useita Pyrexin lasivuokia, todella vanhoja ja hyvin toimivat. Pesen koneessa.

Vierailija
13/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sen kumpi on korkeampi, teräksessä lukee 5,5 cm tuotetiedoissa.

Teräksen etu on ettei mene rikki.

Suurkeittiöissä ja ravintoloissa tehdään lämmintä ruokaa paljon ja käytössä on GN-mitoitetut teräsastiat. Helppo pitää puhtaina.

Kotioloissa saa puhtaaksi kun liottaa ensin vedessä jossa on konetiskiainetta ja laittaa sitten koneeseen.

Vierailija
14/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä, joiden mielestä teräksisen saa aina kirkkaaksi. Sen sijaan lasivuoka pinttyy vuosien saatossa, vaikka sitä kuinka hankaisi. Teräsastia on myös kevyempi käsitellä eikä pudotessaan tee sirpaleita.

Vierailija
15/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä että (tosin "merkilläkin" on varmaan väliä, eroja varmaan löytyy), ja lasiset saa huomattavasti helpommin puhtaaksi.

Vierailija
17/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut molempia, lasiset ovat olleet helpompia puhdistaa ja samat pyrexit olleet jo vuosia käytössä. Metallisista ehdottomasti teräksiset, ei mitään pinnoitettuja halpamalleja.

Jos vaihtoehdot on vain nuo ikean vuoat, niin niistä ottaisin metalliset. Lasiset ovat huonomman muotoiset kuin pyrexin vastaavat, joissa on myös kannet mukana.

Vierailija
18/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikkia....keraamisia, lasisia ja metallisia. Huomaan käyttäväni aina niitä keraamisia. En tosin tiedä miksi...kai ne sitten on osottautuneet näppärimmiksi.

Lasisessa vuuassa uunipuuro kuumeni normaalia enemmän/pidempään... ja kuivui siten aamuun mennessä syömäkelvottomaksi (puuro siis puu-uunissa yön yli). Tuostakin tietysti seuraavalla kerralla olisi selvinnyt laittamalla enemmän nestettä.

Vierailija
19/27 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin kuuluu käyttää sellaisia (lasisia) uunivuokia, joissa kummatkin osat, vuoka ja kansi, ovat aika korkeat, mutta toinen kuitenkin selkeästi korkeampi (syvempi)?  Kumpi on vuoka ja kumpi on kansi?  Itse olen usein täyttänyt sen syvemmin osan ruualla ja laittanut matalamman (joka sekään ei ihan matala ole) kanneksi päälle.  Sitten olen nähnyt mainoskuvissa käytettävän toisinpäin.  Toisaalta joidenkin brändien kuvissa on taas ollut päinvastoin.  Kai niitä voi käyttää kummin päin haluaa, mutta mikä niissä on idea?

Vierailija
20/27 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista lähtee palaneet viemärinavausaineessa liottamalla. Teräs kirkastuu samalla täysin. Lasinen kyllä hyvin voideltuna tarraa vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme