Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja harrastukset!

Vierailija
04.04.2013 |

Meillä on kolme mukulaa 10v, 12v ja 14. Asumme korvessa, ei julkisia. Yhdellä on treenit 17 km päässä 2 krt/vko, toisella 3 krt/vko ja sama 17 km. Kolmas ratsastaa lähes päivittäin. Koulun jälkeen pääsee bussilla, mutta joka ilta pitää pois hakea, matkaa 12 km.

Ei tulis mieleenkään ettemme heitä kaikkia kuljettaisi. Onneksi meitä on kaksi ja kaksi autoa, muutenhan tämä olisi mahdotonta.

M en vaan voi ymmärtää sitä, miten joku voi teiltata lapsensa harrastuksen sen takia, ettei kuljeta, vaikka voisi/pystyy sen tehdä. Sen ymmärrän, jos resurssit ei riitä.

Ei mulla muuta

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee, kun joku laittaa hyvän, perustellun ja asiallisen kommentin AV-mammat hiljenee.

Vierailija
2/16 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 22:35"]

Näin se menee, kun joku laittaa hyvän, perustellun ja asiallisen kommentin AV-mammat hiljenee.

[/quote]

Kimppakyyditkin ovat keksittyjä ja muita keinoja. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, varsinki korvessa  noita kimppakyytejä löytyy ihan vitusti!

[/quote]

[/quote]

Vierailija
4/16 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 22:38"]

Niin, varsinki korvessa  noita kimppakyytejä löytyy ihan vitusti!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juu! :)

Vierailija
5/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en suostu jokailtaiseksi kuskiksi. Lapset harrastaa 3 kertaa viikossa, kesällä toki pelataan golfia koko perhe viikonloppuisin tuohon päälle. Meidän lapsista ei tarvitse tulla huippu-urheilijaa tms. joten harrastukset sitä myöten. Minusta elämä ei ole harrastamista vaan myös muuta elämää pitää olla. Olen itse asunut kylässä jossa harrastettiin paikanpäällä. Lähimpään kirkonkylään oli matkaa 40km ja sinne ei kukaan lähtenyt kuskaamaan.

Vierailija
7/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan valittu se tie että lasten harrastuksia tuetaan niin pitkälle kuin he itse haluavat ja se vaan on mahdollista. Meillä kyse urheiluharrastuksista, ja kilpailumielessä.

Kuljetusmatkat ei ole olleet ihan noin pitkiä, 7-15 km, mutta julkisia ei täälläkään liiku joten itse se on hoidettu. Osittain onneksi kimppakyytejäkin on pystytty sopimaan. Ja sitten tietysti on ollut (ja on edelleen) kisareissut viikonloppuisin. Kaksi vanhinta on jo omat kilpailu-uransa lopettaneet, joten nyt on jo helppoa kun on enää yksi joka harrastaa.

Se hyöty tästä on ollut että molemmilla vanhemmilla sisaruksilla urheilu/liikuntakipinä on jäänyt, molemmat harrastavat edelleen aktiivisesti liikuntaa. Toinen on lisäksi valmentanut pienempiä omassa lajissaan.

Olihan se välillä melkoista sovittelua kun kolmen kyydit piti saada hoidettua, mutta aina kun mahdollista kävin itse siinä välillä lenkillä muiden vanhempien kanssa. Aina löytyi lenkkiseuraa. Olen myös saanut hyviä ystäviä näiden harrastusten kautta, ainakin itselleni tämä panostus lasten harrastuksiin on antanut tosi paljon. Toki myös vienyt, mutta koen kuitenkin olevani plussan puolella:)

Vierailija
8/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kolme koululaista ja lähes joka ilta joku kuskattavana. Itse olen osani valinnut ja siinä samalla saa tutustua myös muihin vahnempiin, en valita vaan osallistun muutenkin toimintaan aktiivisena.

Vierailija
9/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. Minä taas ymmärrän ihan hyvin ihmisiä, jotka elävät eri tavalla kuin minä.

Mutta jokainen tavallaan.

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 22:23"]

Meillä on kolme mukulaa 10v, 12v ja 14. Asumme korvessa, ei julkisia. Yhdellä on treenit 17 km päässä 2 krt/vko, toisella 3 krt/vko ja sama 17 km. Kolmas ratsastaa lähes päivittäin. Koulun jälkeen pääsee bussilla, mutta joka ilta pitää pois hakea, matkaa 12 km.

Ei tulis mieleenkään ettemme heitä kaikkia kuljettaisi. Onneksi meitä on kaksi ja kaksi autoa, muutenhan tämä olisi mahdotonta.

M en vaan voi ymmärtää sitä, miten joku voi teiltata lapsensa harrastuksen sen takia, ettei kuljeta, vaikka voisi/pystyy sen tehdä. Sen ymmärrän, jos resurssit ei riitä.

Ei mulla muuta

[/quote]

Vierailija
10/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi syy sille, miksi me ei asuta korvessa. Lapset toki niin pieniä, että he edelleen saatetaan harrastuksiin, mutta töiden yms. takia on aika usein niin, että saatavilla on vain yksi aikuinen, joten päällekkäinen harrastus olisi ongelma. 

Vierailija
11/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös tehnyt sen valinnan, että tällä hetkellä panostan ajallisesti ja taloudellisesti lasten harrastuksiin. Olen tehnyt sen osittain sen takia, että katson näin ehkäiseväni tulevia ongelmia ja rakentavani lapsille helpompaa nuoruutta ja mukavampaa elämää, ja samalla itselleni mielenrauhaa ja tyytyväisyyttä tuleviksi vuosiksi.

Lapseni harrastavat aktiivisesti musiikkia (on heillä myös yksi liikuntaharrastus vastapainona, ja liikumme paljon myös perheenä). Soittotunteja, orkesteriharjoituksia, teoriatunteja sekä tätä yhtä liikuntaharrastusta on niin, että kuljetuksia tarvitaan neljänä päivänä viikossa. En valita. Molemmilla sujuu koulu erinomaisesti, voivat hyvin ja rakastavat harrastuksiaan, ja ovat edenneet musiikkiopinnoissaan jo pitkälle (varsinkin toisella siitä näyttää tulevan ammatti tai sivuammatti). Mun mielestä tämä kaikki on sen arvoista.

Vierailija
12/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ..vanhempiin..

edellinen korjaa

Vierailija
13/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vain ne panostavat lasten harrastuksiin jotka tekevät sitä joka päivä? Vähempi ei riitä? Pari kertaa viikossa harrastavista tulee kadulla dokaavia jonneja?

Vierailija
14/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myös ymmärrä vanhempia, jotka asuu korvessa tai muuten vain kaukana ja sitten pidetään kahta autoa ja kurvaillaan iltaisin sinne ja tänne lapsia harrastuksiin. Lapset istuu takapenkillä ja viedään autolla (hiilijalanjälki) liikkumaan. Sitten hurautetaan taas autolla ja kulutetaan muutenkin hiipuvia luonnonvaroja.

Voisi hiukan ajatella muitakin sen autoilun kanssa. Jos haluaa ison perheen ja jokaista kuskata joka ilta jonnekin, muuttakaa kaupunkiin.

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 09:05"]

Tämä on yksi syy sille, miksi me ei asuta korvessa. Lapset toki niin pieniä, että he edelleen saatetaan harrastuksiin, mutta töiden yms. takia on aika usein niin, että saatavilla on vain yksi aikuinen, joten päällekkäinen harrastus olisi ongelma. 

[/quote]

Vierailija
15/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta ei tarvitse tulla huippu-urheilijaa? Mitä jos se lapsi haluaa itse? Sinä vanhempana päätät että meidän perheessä ei harrasteta koska äidillä on omakin elämä. Vanhempoen harrastuksia toki sitten tehdään yhdessä (golf). Miksi niitä lapsia pitää tehdä jos ei Ole kuljetusrumbaan valmis? Lapsen harrastukset eivät vie montaa vuotta elämästäsi koska nopeasti lapsi oppii itse kulkemaan. 

Itse rakastan lapsiani niin paljon että jos he haluavat jotakin oikeasti harrastaa niin minä kuskaan jos sille on tarvetta. Ei harmita sitten myöhemmin lasta eikä äitiä.

Vierailija
16/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 09:27"]

lapsesta ei tarvitse tulla huippu-urheilijaa? Mitä jos se lapsi haluaa itse? Sinä vanhempana päätät että meidän perheessä ei harrasteta koska äidillä on omakin elämä. Vanhempoen harrastuksia toki sitten tehdään yhdessä (golf). Miksi niitä lapsia pitää tehdä jos ei Ole kuljetusrumbaan valmis? Lapsen harrastukset eivät vie montaa vuotta elämästäsi koska nopeasti lapsi oppii itse kulkemaan. 

Itse rakastan lapsiani niin paljon että jos he haluavat jotakin oikeasti harrastaa niin minä kuskaan jos sille on tarvetta. Ei harmita sitten myöhemmin lasta eikä äitiä.

[/quote]

se golf on myös lasten harrastus, ei pelkästään vanhempien. Ja tosiaan ei minusta tarvitse JOKA päivä kuskata, kolem kertaa viikossa on riittävä, eivätkä nuo ole sen enempää kinunneet. Toki sitten talvella lisäksi laskettelevat yms. mutta en lasken niitä sellaisiksi jokapäiväisiksi harrastuksiksi. Kyllä me halutaan perheenä myös mökkeillä, käydä lomareissuilla ja iltaisin tehdä muutakin kuin istua autossa. ja hyvin tuo on tähän mennessä onnistunut, yksi lapsista on jo 18v ja kaksi alakoululaista ja enempää ei ole kukaan harrastuksia tarvinnut, näilä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi