Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyslomalta paluu työhön, mitä voin tehdä?

Vierailija
22.03.2019 |

Olen palaamassa hoitovapaalta töihin nesi vuoden alussa, mutta en halua palata samaan mistä lähdin (ilmapiiri, stresseeva työ). En kuitenkan osaa keksiä, mitä voisin tehdä, millä kokisi olevan enemmän merkitystä tai ainakin että työssä viihtyisi ja sillä saisin jonkin oman uran suunnan, joka olisi mielekäs. Yritystoimintakin voisi kiinnostaa jos olisi jotain, mikä kannattaisi.

Olen korkeakoulutettu ja koulutukseni soveltuu monenlaiseen. Mutta pelkään että mitä jos valitsenkin väärin ja onko järkeä ottaa riskiä kun haluan lisää lapsia ehkä 2 vuoden päästä taas.... Olen asiasta jo ehdistunut, vaikka siihen on vielä aikaa. Olen tottunut siihen, että onnistun asioissa, joihin ryhdyn, vaikka olenkin epävarma ihmisenä.

Keksikö joku hyviä ideoita, mikä voisi olla sellainen unelmahomma, mitä kannattaisi tavoitella?

Haluaisin myös, että hommasta saisi riittävästi rahaa ja eikä sitä tarvitsisi tehdä täyttä viikkoa. Opiskelemaan pelkästään suoraan en halua lähteä, mutta työn ohessa toki voisin oppia mielellään uutta muodollisestikin.

Ajattelen, että nyt olisi oikea aika tarttua johonkin unelma suuntaan, mutta todennäköisesti pilaan homman menemällä takaisin vanhaan työhöni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kirjoitusvirheistä ja pilkun puutteista, kirjoittelin nopeasti...

Ap

Vierailija
2/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään unelmahommia, epäilen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et yhtään kerro, mikä koulutus sinulla on tai millaista osaamista, on mahdotonta auttaa.

Vierailija
4/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu? Tarkoitatko amk? Jos näin pitäisin kiinni työpaikasta kynsin hampain. Uusia vastavalmistuneita on jonoksi ja työpaikasta ei kannata luopua. Yksityisyrittäjyys ja vanhemmuus on heikko yhdistelmä. Yksityisyrittäjä ei voi jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin. Ei voi lomailla kuten tavallisen työpaikan omaava. Yksityisyrittäjän loma on yksittäinen palkaton viikko tai kaksi sesongin ulkopuolella. Itse en vaihtaisi sitä työnantajan palkalliseen viiteen lomaviikkoon vuodessa.

Sinuna palaisin samaan työpaikkaan. Tuttu työ helpottaa lapsen tarpeiden ja työn yhdistämistä. Jos energiaa uusiin haasteisiin riittää katso niitä työpaikan sisällä. Toisesta vauvasta puhuminen ei edistä uraasi. Se vaikeuttaa myös työn hakua ulkopuolelta. Työnantaja helposti olettaa, että jäät kohta uudelleen äitiyslomalle.

Elämän mielekkyyttä voi etsiä myös työpaikan ulkopuolelta. Harrastukset, ihmissuhteet, iltaopiskelu.

Kun on aikaa, niin helposti tulee mietittyä mitä jos -elämää. Miksi et kokeile yksityisyrittäjyyttä nyt hoitovapaan aikana?

Vierailija
5/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.... Tapauksessani tuttu työ ei ehkä helpota perheen yhteensovittamista, koska työtäni on vaikea tehdä vain muutaman päivänä viikossa ja normitahdillakin olen kiinni työssä aamusta iltaan.

Yksityisyrittäjyydessä kyllä pelkään myös tuota samaa mitä joku kirjoitti, mutta ajattelin, että voisiko silloin ehkä kuitenkin itse määrittää työtahtiaan. En sinäänsä kyllä uskaltaisi yrittäjäksi, koska jos ei lähdekään käyntiin hyvin. Nyt on vaikea kokeilla yrittäjyyttä, koska haluan olla lasteni kanssa. Lapsia on jo kaksi, vanhin 3-vuotias.

Koulutustasoni on lisensiaatti.

ap

Vierailija
6/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku harrastukseen liittyvä työ?

Vierailija
7/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä usko että kovin moni on tarjoamassa pian uudelleen mammalomalle jäävälle pikkulasten äidille isolla rahalla palkattua työtä jota ei tee edes täyspäiväisesti. vai onko sulla jotain huippuosaamista josta tapellaan kynsin hampain? kannattaa olla realisti oman osaamisen suhteen.

Vierailija
8/8 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa helppoa hommaa josta tulee loistoliksa helpolla ei ole. Ja jos teet lapsen vielä? Yrittäjä se vasta raataakin.

Joten duuniin vuodeksi ja uusi lapsi. Tee se nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi