Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koulun liikunnassa pakko uida?

Vierailija
04.04.2013 |

Kauhea tappelu 7-luokkalaisen kanssa. Ei voi eikä halua kuulemma mennä uimaan. Kyseessä poika.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:52"]Up, itse tässä tappelen 8-luokkalaisen teinin kanssa koulu-uinnista. Ei kuulemma kehtaa olla alasti/uimapuvussa muiden edessä, mielestäni ihan ymmärrettävää varsinkin murrosiässä.
[/quote]Sano liikunnanopettajalle että tytöllä on menkat? Näin meillä toimittiin kun tyttäremme itki kun ei halunnut mennä uimaan.

Vierailija
42/63 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osallistunut yläasteen aikana kertaakaan uintiin. Aina oli joko menkat tai uikkarit jääny kotiin tai sitten en vaan yksinkertaisesti mennyt kouluun kun vasta liikunta tuntien jälkeen tai jos liikka oli vikoina tunteina tuli pää kummasti kipeäksi päivän aikana ja piti lähteä kotiin:D
En ole mikään ylipainoinen vaan ihan normaali kokoinen en vaan halunnut mennä muiden pällisteltäväksi pelkillä uikkareilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
44/63 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se ihottuma on ymmärrettävä syys. 

Jokainen kehittyy ajallaan. Se ei sinällään ole este millekään. Onhan se välillä stressi.

Vierailija
45/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisin kehittynyt? Hei oikeasti mistä sä puhut. Poika on 7? Munakarvatko sillä kasvaa ja kainalossa kukkii? Ymmärtäisin nuo hieman vanhemmalta pojalta, mutta tuolla tavalla kasvattaa vässykän. Sosiaalisetpelot on voitettava eikä taivuttava niiden hallintaan. Tiedän mistä puhun.

Lue alkup.viesti. Poika on 7-luokkalainen eli 13

Vierailija
46/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti aina juosta 3km:n lenkki lammen ympäri. Ja en ollut hyvä juoksemaan, sitten piti mennä uimaan siihen lampeen, pidin/pidän uimisesta. Uin syyskuussakin kun ne joilla oli 9 liikasta ruikuttivat et vesi on kylmää. En kuitenkaan koskaan saanut edes 8 liikunnasta. Aina 7.

Vierailija
47/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että joissain kouluissa on vielä yläasteella uintia. Mun koulussani ei todellakaan olllut. Kyllä se uimataito hankittiin niinä neljänä vuonna ala-asteella, kun kuului liikkatunteihin. Kiva siinä selittää syitä miksei osallistu tunnille, kun syy voi olla tyyliin olen homo ja pelkään saavani erektion suihkussa.

Vierailija
48/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni murrosiän jälkeen ei pidä pakottaa ketään alastomaksi. Eli uinti ei saisi olla pakollinen alakoulun jälkeen.

Vierailija
49/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsien ei tarvitse tehdä jakolaskuja, kun ne niin ahdistuu niistä.

Tehdäänkö niitä alasti?

Vierailija
50/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli uintia joka toinen viikko koko kouluajan, ekaluokasta lukion kolmanteen. Ei meillä kyselty, haluaako joku tai häpeääkö vartaloaan. Sinne mentiin ja sillä sipuli. Kai sitä teininä jokainen on epävarma ja häpeilee, olin minäkin. Kuukautiset oli ainoa syy, miksi sai olla pois, ja siitä piti olla äidin allekirjoittama lappu. Typerää tehdä tuollaisesta mitään elämää suurempaa asiaa. Muksulle pitää sanoa, että uinti kuuluu opetussuunnitelmaan ja sinne mennään, kun on sen aika. Voihan se isä sinne mennä uimatunnille mukaan, jos poika ei yksin mene. Uimahalli on yleisölle avoin myös koulutuntien aikaan.

Meillä oli liikunta pakollista ekasta luokasta lukion kolmanteen eikä siinä kyselty mitään ja sillä sipuli, mutta minä en transihmisenä pystynyt yli 14-vuotiaana käymään sisäliikuntatunneilla. Ja ihan silti pääsin ylioppilaaksi. Se liikunnan vitonen ei kamalasti yliopiston pääsykokeissa paina. Muistan kyllä liikanopen ilmeen lakkiaisissa, kun rehtori luetteli jokaisen oppilaan kohdalla ällät. Minähän olin vain koulusta piittaamaton luusereita, josta ei tule koskaan mitään.

Vierailija
51/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni murrosiän jälkeen ei pidä pakottaa ketään alastomaksi. Eli uinti ei saisi olla pakollinen alakoulun jälkeen.

Tämä on totta. Julkinen alastomuus ei ole mikään pakollinen kansalaistaito tai -velvollisuus. Moni aikuinen elää täysipainoista elämää harrastamatta yhteissaunontaa tai uimahalli-/kylpyläreissuja kokematta itse minkäänlaista kärsimystä osastaan. Suomalaisessa ilmapiirissä kuitenkin halveksitaan ja vähätellään sitä, mikäli joku haluaa keholleen yksityisyyttä. Itse olen esimerkiksi vittuilua siitä, kun en tule appiperheeni kanssa sekasaunomaan, vaikka en sauno koskaan edes yksin, sillä en pidä saunomisesta. Ja vaikka saunoisin, en haluaisi olla julkisesti alasti, eikä siinä ole mitään väärää. 

Vierailija
52/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö niitä alasti?

Tunnen tytön, joka sai vapautuksen englannista, kun siitä ei tullut mitään. Hänellä siis oli oikeasti pahoja oppimisvaikeuksia ja joutui/pääsi erityiskouluun (ns.apukoulu).

Vierailija
53/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 08:02"]

Minä en suostunut opettelemaan kertotaulua, koska laskimet =) Vieläkään en osaa ja ihan kovapalkkainen asiantuntija olen. 

Lapselle voisi opettaa sitä oman järjen käyttöä. Kaikkea ei ole pakko tehdä vain siksi, että niin kuuluu tehdä. 

Siinä on kieltämättä riskinsä, että antaa kolmasluokkalaiselle vallan päättää mitä koulussa opetellaan ja mitä ei. Itse häpeäisin, jos en osaisi perusasioita kuten aakkosjärjestystä (voihan sen katsoa netistä) tai kertotaulua, paitsi jos olisin kehitysvammainen.

Vierailija
54/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tällaista kasvattamista. Lapsi ei halua, ei tarvitse mennä. Ja jos kyse on kiusaamisesta niin siihenhän pitää puuttua. Eihän sen vuoksi voi mennä koko kouluun sitten.

Mun lapset ovat käyneet normaalisti uintikerrat, eikä ole mitään ongelmaa ollut. Yläasteella oleva ihmetteli, kun uiminen on niin monelle ihan mahdoton asia.

Mitä ihmettä siinä oikein tapahtuu, kun useimmat lapset viihtyvät vedessä tosi hyvin vielä ala-asteella? Oppivatko he häpeämään omaa kehoaan jotenkin niin paljon muutaman vuoden aikana?

Murrosikä on aikaa, jolloin moni ei mielellään ole alasti muiden edessä. Myös ihan käytännön ongelmat, tamponin käyttö ja erektioiden hallitseminen, on vielä hakusessa. Useimmat palaavat uimahalliin murrosiän jälkeen. Sitten on muutamia, joille se ei ole mahdollista kehollisten poikkeaminen vuoksi ja joitakin estyneitä - sallittakoon se heille.

Vierailija
55/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisin kehittynyt? Hei oikeasti mistä sä puhut. Poika on 7? Munakarvatko sillä kasvaa ja kainalossa kukkii? Ymmärtäisin nuo hieman vanhemmalta pojalta, mutta tuolla tavalla kasvattaa vässykän. Sosiaalisetpelot on voitettava eikä taivuttava niiden hallintaan. Tiedän mistä puhun.

Ei noin nuoria viedä koulun kanssa uimaan. Kyse oli 7-luokkalaisesta.

Vierailija
56/63 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä eri asia "suostua lapsen jokaiseen oikkuun" kuin olla pakottamatta lasta ja varsinkin murrosikäistä riisuutumaan alastomaksi toisten edessä. Saavatko muslimitytöt olla tiukoissa uimapuvuissa luokan poikien edessä?

Vierailija
57/63 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKUN PITÄÄ AUTTAA MUA!!!!

Mitä teen kun oon esittäny et tissit on isommat mitä ne on ja sitte TULEE TIETENKIN KOULU UINNIT! Ja sitte kaikki olis sillee heeheee lol ei sul ees oo tissejä :D Kun muutenki pienestä asti todella epävarma olen ollut kehostani :(( Ajattelin että pitäisin bikineitä joissa on täytettä ja TIETENKIN unohdan ne isäni työ eri kaupunkiin kun itse asun tampereella ja isä toisessa kaupungissa! MITÄ TEEN ETTÄ EN KUOLISI HÄPEÄÄN JA PAHAAN MIELEEN!!!???!!!???!!! :C

Vierailija
58/63 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla niin pieni penis, ettei halua olla munasillaan toisten seurassa, vai mistä tämä haluttomuus johtuu? Oletteko keskustelleet asiasta?

Vierailija
59/63 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa tekemään mitään jos ei tahdo. On olemassa itsemääräämisoikeus.

Koulu ja opettaja ei pysty kumoamaan tätä oikeutta.

Vierailija
60/63 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kai vielä ala-asteella uimassa koulun kanssa. Mutta en tykännyt siitä, kun piti mennä veden alle joissain harjoituksissa. Enkä tykännyt, että kaikkien pitää käskystä tehdä samat asiat samaan tahtiin.

Siksi rupesin lintsaamaan uimatunneilta. Perheen kanssa kyllä tykkäsin uida omaehtoisesti.

En kyllä kovin osaa uida. Vähän polskia eteenpäin. Selällään osaan uida vähän pidempään, mutta mitään sukeltamista en osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi