Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannut, ettet saa hääkutsua, jos...

Vierailija
22.03.2019 |

et ole hääparin kanssa tekemisissä. Haluaisitko olla "se pakollinen" sukulainen tai perhetuttu? Miksei pari kiinnosta kuin vasta kivan juhlan kohdalla?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vaan loukkaantua kaikenlaisesta. Mulla on sukulaisille ihan oma kokoelma voodoonukkeja, joita sitten pistelen kun jollekulle suutahdan.

Vierailija
42/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vähän loukkaannuin, kun omiin häihini tullut serkkuni ei kutsunut meitä pari vuotta myöhemmin juhlittuihin häihinsä.

Olimme lapsena todella läheisiä, ja aikuisena koko suku on aikapaljon tekemisissä yhteisissä jutuissa. Silti kutsua häihin ei tullut. Mielestäni aika mautonta, täydellistä vastavuoroisuuden puutetta ja ele kertoo ettei paljoa kiinnosta.

Nykyään koen erittäin kiusalliseksi ja teennäiseksi kohdata serkkuani sukujuhlissa ym :(

Oliko heillä sitten isot häät? Ehkä kutsuivat vain läheisimmät.

En tiedä tarkalleen, mutta tästä asiasta ei ole kukaan mitään ikinä puhunut, ei selittänyt, ei maininnut. Tavatessamme on kuin koko häitä ei olisi ikinä pidettykään. Tämä käytös viimeistään viittaa "ei paljon kiinnosta" - mentaliteettiin.

Kai sinä tavatessanne kohteliaasti onnittelit? Hän varmaan oletti ettet halua puhua häistä, jos jäi onnittelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi loukkaantua, jos ei edes tiedä asiasta?

Enemmän loukkaa se, kun hääpari kuvittelee onnensa olevan kaikkien tiedossa ja odottaa onnitteluja ihmisiltä, joiden kanssa ei edes ole tekemisissä.

Vierailija
44/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä ollenkaan jos minut jätetään kutsumatta. Jos kuulen jonkun menneen naimisiin olen vain iloinen heidän puolestaan enkä mieti miksei minua kutsuttu. Mitä vähemmän häissä joutuu ramppaamaan sen parempi, en kuitenkaan viihdy niissä. Osallistun silti jos kutsu tulee ja pääsen. Jos haluan todella juhlistaa tutun häitä enkä ole saanut kutsua niin pyydän pariskunnan luokseni kahville tai kysyn käydäänkö jossain kakkukahveilla teidän kunniaksi. Kuten vauvan saamisenkin kohdalla toimin. En haluaisi kutsua jokaisiin ristiäisiinkään vaikka pidän vauvoista :) Pidin itse pienet häät ja vieläkin pienemmät olisi kelvannut. 

Vierailija
45/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vähän loukkaannuin, kun omiin häihini tullut serkkuni ei kutsunut meitä pari vuotta myöhemmin juhlittuihin häihinsä.

Olimme lapsena todella läheisiä, ja aikuisena koko suku on aikapaljon tekemisissä yhteisissä jutuissa. Silti kutsua häihin ei tullut. Mielestäni aika mautonta, täydellistä vastavuoroisuuden puutetta ja ele kertoo ettei paljoa kiinnosta.

Nykyään koen erittäin kiusalliseksi ja teennäiseksi kohdata serkkuani sukujuhlissa ym :(

Oliko heillä sitten isot häät? Ehkä kutsuivat vain läheisimmät.

En tiedä tarkalleen, mutta tästä asiasta ei ole kukaan mitään ikinä puhunut, ei selittänyt, ei maininnut. Tavatessamme on kuin koko häitä ei olisi ikinä pidettykään. Tämä käytös viimeistään viittaa "ei paljon kiinnosta" - mentaliteettiin.

Miksi kenenkään pitäisi ryhtyä selittämään omia häitään ei-vieraille?

Vierailija
46/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sisarpuoli. Isän uudella perheellä on hyvin, hyvin erilainen suhtautuminen juhliin. Jokainen tietenkin taustansa mukaan.

Mitä tarkoitat? Siis millainen suhde sulla on, millainen heillä?

Ap

Olimme läheisiä, näimme usein ja kannoin heille sisarukseni kanssa lahjoja ja tuliaisia. Heidät kutsuttiin kylään ja erilaisiin juhliimme. Tietenkin.

Vain fiksuin lapsista ymmärtää kutsua meidät juhlatilaisuuksiin, mutta muiden juhliin (häihin, ristiäisiin, kastetilaisuuksiin) meitä ei kutsuta.

Kuten sanoin: meillä on hyvin erilainen tausta ja kasvatus, joten yritämme sisarukseni kanssa ymmärtää tilanteen.

Vierailija
47/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys voi purkaantua loukkaantumisena.

Ihmiset ei ole aina rationaalisia.

Vierailija
48/50 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kutsua häihin oman äitini mennessä naimisiin miesystävänsä kanssa. Muut sisarukset kutsuttiin ja olihan se outoa/loukkaavaa jäädä ilman. Mua häiritsi tuo asia niin paljon että sitten päätin kysyä suoraan syytä koska kuitenkin hyvissä väleissä oltiin sekä äitini että hänen miesystävänsä kanssa (ja oltiin läheisiä) . Syynä oli se kun en olisi voinut juoda alkoholia (olin raskaana tuolloin) Mä en tuota tajunnut että silti ei voida pyytää omaa tytärtään tai miestäni häihin kun en voinut juoda. Mulle olisi riittänyt vesi tai jokin kivennäisvesi ym. Kun kuitenkin oli muitakin sellaisia ihmisiä kutsuttu ketkä eivät voineet juoda (esim hänen miesystävänsä veljen tytär joka oli samaan aikaan raskaana) sekä mun veli joka on täys absolutisti.

Vierailija
49/50 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kiinnostanut sellaiset juhlat jossa paljon ihmisiä. Joten en todellakaan loukkaantuisi vaan huokaisisin helpotuksesta.

Vierailija
50/50 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totuttu siihen, että häät on sukujuhla. Siihen nähden ymmärrän loukkaantumisen. Ei olla huomattu, että perinteet häiden suhteen on muuttunut. Häitä ei enää vietetä yhtä paljon kylän seurantalolla, talkoovoimin tehdyin valmisteluineen. Jos hääpari ei halua tuhlata omaisuutta juhliinsa, on pakko pitää pienet kemut.

No esim. mulla yksi rikas sukulaispariskunta, vaimo lääkäri ja mies johtotehtävissä, ei kutsuneet häihin, vaikka rahaa olis ollut heillä. Muttei se mitään.