Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannut, ettet saa hääkutsua, jos...

Vierailija
22.03.2019 |

et ole hääparin kanssa tekemisissä. Haluaisitko olla "se pakollinen" sukulainen tai perhetuttu? Miksei pari kiinnosta kuin vasta kivan juhlan kohdalla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä oo suuttunut. Tosin kun oma veli jätti mut kutsumatta häihinsä (kutsui muut sisarukset ja sisarpuolet yms ja kaukaiset sukulaiset. olin ainoa ilman kutsua jäänyt) ei kertonut syytä niin olihan se outoa kun oltiin hyvissä väleissä, nähtiin usein ja muutenkin asuttiin lähekkäin. Sanoi vain että ei tohdi asiasta puhua. Epäilen että kihlattunsa ei halunnut mua sinne kun olin miehen exän paras kaveri ja hän inhosi ystävääni.

Vierailija
22/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina kiitollinen jos EN saa hääkutsua. Häät on kammottavat juhlat.

Kutsusta saa myös kieltäytyä! Kutsu on vain mahdollisuus osallistua. Toki voi olla kohteliasta keksiä uskottava tekosyy.

Niin että valehteleminen on hyvä asia, jos sen tekee uskottavasti?

Fiksuinta on jättää syy kokonaan kertomatta. Valkoinen valhe on joskus parempi kuin "en jaksa osallistua".

Arvostan ystävää ja ihmistä joka sanoo sitten vaikka "en jaksa osallistua" sekin on jokaisen oma valinta ja päätös. Jotkut vain on luonteeltaan semmoisia ettei jaksa tai kiinnosta ns. Joukkotapahtumat. Hätävalheet kuulostaa juuri siltä kiertelyltäkaartelulta ja jos on aina tietty ihminen millä on ns. Jotain kutsun saatuaan kertoo hätävalhe välttelystä ja siitä ettei pahemmin edes ole ystävyydestä ja yhteydestä kiinnostunut, mutta senkin voiso sanoa. Toinen näkee esim joka vuosi vaivaa kutsujen värkkäilyyn vaikka synttäreille turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä oo suuttunut. Tosin kun oma veli jätti mut kutsumatta häihinsä (kutsui muut sisarukset ja sisarpuolet yms ja kaukaiset sukulaiset. olin ainoa ilman kutsua jäänyt) ei kertonut syytä niin olihan se outoa kun oltiin hyvissä väleissä, nähtiin usein ja muutenkin asuttiin lähekkäin. Sanoi vain että ei tohdi asiasta puhua. Epäilen että kihlattunsa ei halunnut mua sinne kun olin miehen exän paras kaveri ja hän inhosi ystävääni.

Tämä on toki täysin eri tilanne, kuin vaikka joku serkku, jonka kanssa ei ole tekemisissä. Hienon naisen veljesi valinnut..

Vierailija
24/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on mautonta kutsua kokonainen kaveriporukka, josta yksi on jätetty kutsumatta....

Vierailija
25/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsusta saa myös kieltäytyä! Kutsu on vain mahdollisuus osallistua. Toki voi olla kohteliasta keksiä uskottava tekosyy.

Niin että valehteleminen on hyvä asia, jos sen tekee uskottavasti?

Fiksuinta on jättää syy kokonaan kertomatta. Valkoinen valhe on joskus parempi kuin "en jaksa osallistua".

Arvostan ystävää ja ihmistä joka sanoo sitten vaikka "en jaksa osallistua" sekin on jokaisen oma valinta ja päätös. Jotkut vain on luonteeltaan semmoisia ettei jaksa tai kiinnosta ns. Joukkotapahtumat. Hätävalheet kuulostaa juuri siltä kiertelyltäkaartelulta ja jos on aina tietty ihminen millä on ns. Jotain kutsun saatuaan kertoo hätävalhe välttelystä ja siitä ettei pahemmin edes ole ystävyydestä ja yhteydestä kiinnostunut, mutta senkin voiso sanoa. Toinen näkee esim joka vuosi vaivaa kutsujen värkkäilyyn vaikka synttäreille turhaan.

Siinä tapauksessa olemme erilaisia. Itse kokisin tuon hyvin epäkohteliaana.

Vierailija
26/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samis. Muu suku kyseleen vielä mitä ostan lahjaksi, enkä tiedä koko juhlista.

Vierailija
27/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on mautonta kutsua kokonainen kaveriporukka, josta yksi on jätetty kutsumatta....

Ovatko muut kutsujan kanssa tekemisissä myös porukan ulkopuolella?

Vierailija
28/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko muut kutsujan kanssa tekemisissä myös porukan ulkopuolella?

Mietin tätä samaa. Ei mun mielestä ollenkaan mautonta, jos porukassa muut eivät ole kutsuttu "kyseisen porukan jäseninä", vaan ihan yksilöllisesti mietitty että on vaikkapa pitkäaikainen hyvä ystävä tai tiiviisti tekemisissä. Helposti syntyy ketjureaktio jossa jokaisesta kutsustusta seuraa pari muuta, jotka on pakko kutsua.

Jos mulla olisi vaikkapa kolme hyvää ystävää, Anni, Sanni ja Fanni. Viettäisimme aikaa kunkin kanssa erikseen ja myös porukassa, jossa välillä mukana olisi hyvin paljonkin Annin kaveri Pirkko. Mulla ei olisi Pirkkoon kuitenkaan muuten erityistä ystävyyttä, ei myöskään mitään Pirkkoa vastaan, Pirkko on kiva. Jättäisin silti luultavasti Pirkon kutsumatta ensimmäisten joukossa, jos tilasta olisi puutetta.

Vierailija
29/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän loukkaannuin, kun omiin häihini tullut serkkuni ei kutsunut meitä pari vuotta myöhemmin juhlittuihin häihinsä.

Olimme lapsena todella läheisiä, ja aikuisena koko suku on aikapaljon tekemisissä yhteisissä jutuissa. Silti kutsua häihin ei tullut. Mielestäni aika mautonta, täydellistä vastavuoroisuuden puutetta ja ele kertoo ettei paljoa kiinnosta.

Nykyään koen erittäin kiusalliseksi ja teennäiseksi kohdata serkkuani sukujuhlissa ym :(

Vierailija
30/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsuja loukkaantuisi kieltäytymisestä?

Typeriä nämä kyselyt (minulla on helvetin tylsää tän kipsin kanssa) mutta otanpa kantaa.

Kutsuja kutsuu ja kutsuttu tulee jos viitsii ja ilmoittaa, jos ei tule, siis, jos pyydetään ilmoittamaan. Ei siinä sen kummempaa.

Jos joku loukkaantuu, niin sitten loukkaantuu, se siitä.

En ole vuosiin osallistunut häihin, keksin ajallani ja rahoilleni parempaa käyttöä.

Pidimme pienet häät, samoin lapset tekivät. Lahjarahat, jotka mieheni kanssa annoimme, käyttivät uusien talojensa sisustukseen, olisivat menneet vieraitten suuhun isoissa häissä.

Vierailija
31/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vähän loukkaannuin, kun omiin häihini tullut serkkuni ei kutsunut meitä pari vuotta myöhemmin juhlittuihin häihinsä.

Olimme lapsena todella läheisiä, ja aikuisena koko suku on aikapaljon tekemisissä yhteisissä jutuissa. Silti kutsua häihin ei tullut. Mielestäni aika mautonta, täydellistä vastavuoroisuuden puutetta ja ele kertoo ettei paljoa kiinnosta.

Nykyään koen erittäin kiusalliseksi ja teennäiseksi kohdata serkkuani sukujuhlissa ym :(

Serkkusi on kutsunut ihmisiä, kenen kanssa on aikuisena paljon tekemisissä?

Ei hääkutsuun myöntävästi vastaaminen ole lupaus vastakutsusta. Ihmiset kutsuvat hyvin eri kokoisiin juhliin, hyvin eri periaatteilla. Serkkusi tuli häihisi, koska arvosti kutsua ja halusi osallistua suureen päivääsi. Ei varmasti tarkoituksena ole kertoa, ettei paljoa kiinnosta. Ei mielestäni myöskään ole mautonta, jos ette edes kerran nyt aikuisina ole paljoa tekemisissä?

Vierailija
32/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kaksoissisko kutsunut häihinsä. Oltiin tod hyvissä väleissä ja läheiset, mutta kutsua ei tullut. Kysyin sitten asiasta ja hän kertoi ettei halua mua sinne. Ja syynä oli se kun olin liian lihava! Tästä sain pontta (häihin oli 9 kuukautta aikaa) ja laihdutin. Painoin vähemmän kuin hän, mutta piruuttanikaan en sinne häihin lähtenyt. 35 kiloa lähti 8 kuukaudessa. Kiitos sisko!

Vierailija
33/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa kutsua ketä haluaa mutta myönnän loukkaantuneeni ja hämmästyneeni kun meidän perhe oli ainoa jota ei kutsuttu kihlajaisiin ja tekemisissä silti ollaan samalla tavalla kun ne kutsututkin. Ensin puhuttiin että kihlajaiset tulossa ja kutsu tulee. Ei tullut kutsua eikä puhuttu kihlajaisista mitään, ajattelin sitten että ovat pitäneet kihlajaiset vain aivan lähipiirin kesken, aivan ok tämä tietysti.

Vuoden päästä pariskunnan häissä sukulaissetä lipsautti jotain kihlajaisista ja kävi ilmi että kihlajaiset oli kyllä pidetty, meitä vaan ei kutsuttu. Kaikki toki saa kutsua tai olla kutsumatta mutta ehkä eniten tässä loukkasi se että kutsutuille oli täytynyt sanoa ettei meille saa kihlajaisista puhua kun asia niin hyvin pysyi salassa.

Vierailija
34/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko heillä sitten isot häät? Ehkä kutsuivat vain läheisimmät.

Vierailija
35/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kaksoissisko kutsunut häihinsä. Oltiin tod hyvissä väleissä ja läheiset, mutta kutsua ei tullut. Kysyin sitten asiasta ja hän kertoi ettei halua mua sinne. Ja syynä oli se kun olin liian lihava! Tästä sain pontta (häihin oli 9 kuukautta aikaa) ja laihdutin. Painoin vähemmän kuin hän, mutta piruuttanikaan en sinne häihin lähtenyt. 35 kiloa lähti 8 kuukaudessa. Kiitos sisko!

Mitä helvettiä juuri luin??

Vierailija
36/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten häät ovat tylsiä. Sitä ajattelee ja pelkää että kauankohan tuokaan kestää. Kaikki typerät ikävystyttävät rituaalit. Olen vain helpottunut jos ei ole pakko mennä.

Vierailija
37/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hääkutsuun myöntävästi vastaaminen ole lupaus vastakutsusta. Ihmiset kutsuvat hyvin eri kokoisiin juhliin, hyvin eri periaatteilla. Serkkusi tuli häihisi, koska arvosti kutsua ja halusi osallistua suureen päivääsi. Ei varmasti tarkoituksena ole kertoa, ettei paljoa kiinnosta. Ei mielestäni myöskään ole mautonta, jos ette edes kerran nyt aikuisina ole paljoa tekemisissä?

Olen siinä mielessä eri mieltä, että kun olemme kuitenkin sukua ja näemme useamman kerran vuodessa suvun touhuissa, niin koen juhliin osallistumisen vastavuoroisena. Lisäksi asiaa ei edes selitetty mitenkään tyyliin "pidämme pienet häät lähimmille" tms, kuulimme vain muilta sukulaisilta että häät on tulossa ja että häät vietettiin. Meni niin maku koko ihmiseen, mutta se siitä, kiusallista ja noloa. ^^

Vierailija
38/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tarkalleen, mutta tästä asiasta ei ole kukaan mitään ikinä puhunut, ei selittänyt, ei maininnut. Tavatessamme on kuin koko häitä ei olisi ikinä pidettykään. Tämä käytös viimeistään viittaa "ei paljon kiinnosta" - mentaliteettiin.

Vierailija
39/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tarkalleen, mutta tästä asiasta ei ole kukaan mitään ikinä puhunut, ei selittänyt, ei maininnut. Tavatessamme on kuin koko häitä ei olisi ikinä pidettykään. Tämä käytös viimeistään viittaa "ei paljon kiinnosta" - mentaliteettiin.

Näette siis suvun kemuissa, mutta pidättekö muutenkin yhteyttä? Kyselettekö toisiltanne mitä kuuluu? Näettekö ilman muuta sukua?

Vierailija
40/50 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä eri mieltä, että kun olemme kuitenkin sukua ja näemme useamman kerran vuodessa suvun touhuissa, niin koen juhliin osallistumisen vastavuoroisena. Lisäksi asiaa ei edes selitetty mitenkään tyyliin "pidämme pienet häät lähimmille" tms, kuulimme vain muilta sukulaisilta että häät on tulossa ja että häät vietettiin. Meni niin maku koko ihmiseen, mutta se siitä, kiusallista ja noloa. ^^

Muutaman kerran vuodessa, muun suvun kautta, ei kuulosta korvaani kovin tiiviiltä yhteydenpidolta. Mutta tilanteet ovat toki erilaisia.