Uskotko että on olemassa sellaisia miehiä ketkä ei petä?
Ja pettäminen ei tapahdu vain tosielämässä, mutta esim netin välityksellä sekstailu on pettämistä. Miten jotkut naiset voi olla niin sinisilmäisiä ja uskoa ettei heidän mies petä? Varmaan tähänkin tulee monia naisia inttämään että " eiii mun mies petä" OIKEASTI?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen taustalla on mielestäni niin monimutkainen psykologinen soppa, että sitä ei edes voida yhdistää pelkkään seksiin. Pettäminen on mielestäni seuraus henkilön omista heikkouksista ja epävarmuuksista. Moni pettää esimerkiksi huonon itsetunnon, huomiontarpeen tai hylätyksi tulemisen pelon vuoksi. Suurin virhe parisuhteista puhuessa tehdään mielestäni siinä, että oletetaan pariskunnan olevan yksikkö, jonka väliin ei kukaan pääse, ellei suhteessa ole ongelmia. Ihminen on kuitenkin aina yksilö parisuhteessa ollessaankin ja kantaa sisimmässään niitä omia painolastejaan.
Uskon siis, että kuka tahansa (sukupuolesta riippumatta) pettää, jos saa tarpeeksi hyvän tilaisuuden. Tarpeeksi hyvä tilaisuus taas merkitsee eri ihmisille eri asioita. Jollekin riittää kuka tahansa, joka osoittaa huomiota, toinen pettää vain jos kokee löytäneensä täydellisen sielunkumppaninsa. Lisäksi uskon, että seksuaalivietti vaikuttaa tähän huomattavasti: seksiriippuvainen luultavasti pettää todennäköisemmin kuin parisuhteessa oleva aseksuaali. Ja näiden ääripäiden välille sijoittuu suurin osa ihmisistä. En siis itse luottaisi kehenkään 100-prosenttisesti, en edes itseeni. Ja miksi tarvitsisikaan. Loppujen lopuksi ihminen voi vaikuttaa vain omiin valintoihinsa, joten turha ottaa asiasta sen suurempaa stressiä. Ja onhan yksiavioisuus kuitenkin jossain määrin biologian vastaista, vaikka sitä normina nykyään useimmissa parisuhteissa pidetäänkin.
Omat pettämiseni eivät ole olleet mitenkään kytköksissä huonoon itsetuntoon, tai muuhun mainitsemaasi. Ennemminkin toisin päin. En ole suostunut kynnysmatoksi, enkä huonoon suhteeseen, jossa minun pitäisi olla uskollinen vaikka toinen ei ole. Paras oli ehkä se, kun entinen mieheni pelasi rahat, valehteli asiasta useita kertoja, jäi kiinni monesti, ja valehteli taas, ja sitten suuttui kun minulla olikin ollut kivaa toisen miehen kanssa. Ero olisi tullut muutenkin, tosin käytännön järjestelyjen takia kesti hieman kauemmin, joten miksi ihmeessä minun olisi pitänyt olla nauttimata omasta elämästäni jonkun jeesustelun takia?
Tällaisessa tilanteessa en koe, että kysymys edes on enää pettämisestä. Jos toinen pettää ensin, on silloin mielestäni uskollisuuden vaatimuksesta suhteessa jo hänen puoleltaan luovuttu. Viestissäni sanoinkin, että pettäminen johtuu ESIMERKIKSI mainitsemistani asioita. Myös omassa tilanteessasi pettämisen taustalla on kuitenkin voinut olla esimerkiksi huonoa itsetuntoa, sillä miksi muuten olisit ollut suhteessa ihmisen kanssa, joka käyttäytyi kuin puolisosi? Mielestäni puolison huonoa käytöstä ei voi käyttää tekosyynä pettämiselle, koska kukaan ei pakota olemaan suhteessa huonosti käyttäytyvän ihmisen kanssa. Käytännön järjestelyistä huolimatta suhde on ohi siinä vaiheessa, kun sen on puolisolle kertonut, ja tämän jälkeen ei ole mahdollista pettää, vaikka käytännön syistä esimerkiksi asuttaisiin saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Jokainen mies pettää varmasti jos vain tulee tarpeeksi houkutteleva tilaisuus. Ei voi kun ihmetellä naisten hyväuskoisuutta.
Taas näitä samoja valheita.
Itse olen pettämätön mies, samoin ystäväpiirini miehet. Tilaisuuksia on todellakin tullut. Toki ne ovat jääneet harmittamaan, mutta mitään en ole tehnyt. Samanlaisista tapauksista ovat kaverinikin kertoneet.
Jutun ydin onkin tuossa, että se jäi harmittamaan. Miksi?
Miten sitten voi olla naisia, jotka eivät petä? Jos lisäksi kuulemma vain 10% miehistä kelpaa suurimmalle osalle naisia panoksi? Vai käykö se pieni kaikenkelpuuttava joukko polkemassa Suomen jokaista suhteen löytänyttä miestä?
Oma mieheni ei petä. Mistäkö tiedän? Olemme tiiviisti kokoajan yhdessä. Asutaan ulkomailla ja ollaan oikeastaan vaan toistemme kanssa.
Kannattaa ottaa harmaahiuksinen mies, sillä ei yleensä kunto kestä juosta kaikkien perässä. Tämä on tietenkin vain yksi monista hyvistä puolista.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni ei petä. Mistäkö tiedän? Olemme tiiviisti kokoajan yhdessä. Asutaan ulkomailla ja ollaan oikeastaan vaan toistemme kanssa.
Kaikki meistä ovat olleet uskollisia ainakin jonkun aikaa.
Jos mies ei ole sinkkunakaan harrastanut irtoseksiä, miksi hän harrastaisi sitä parisuhteessa ollessaankaan?
On myös aseksuaaleja miehiä, eli he eivät halua harrastaa seksiä kenenkään kanssa (edes itsensä).
Jos suhteessa on kumppanin kanssa sovittu, että vieraissa saa käydä, ei vieraissa käyminen ole pettämistä.
Uskon, että normaali terveen itsetunnon ja moraalin omaava henkilö ei petä, vaan siinä vaiheessa kun suhde kuolee, tällainen henkilö osaa erota, eikä koe tarvetta loukata sitä puolisoaan vaikka suhde olisikin kuollut.
Tää on vähän samanlainen kysymys että voisiko kuka tahansa tappaa. En usko ettei ole sellaista,joka ei voisi tietyissä olisuhteissa niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisiin miehiin olette oikein törmänneet?!
Mun lähipiirissä kukaan ei petä, ystäväpariskunnissakin todella onnellisia pariskuntia.
Se ystävän mieskin voi ehdotella. Ja ystävä luulee, että kaikki on hyvin.
Se on hyvin surullista.
T. Sama nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskonut sen jälkeen, kun meille evoluutiopsykologian luennolla esitettiin tutkimus. Sen mukaan 100% miehistä lähtisi vieraan, viehättävän naisen matkaan jos nainen ehdottaisi, ja jos voisi olla varma ettei koskaan jää kiinni.
En kylläkään usko että kaikki miehet välttämättä pettävät, mutta uskon että kenestä tahansa voi tilaisuus tehdä varkaan.
Omaa elämääni tämä ei hetkauta juurikaan. Jos pettää niin pettää, vaihtamalla paranee.
Ei kai se vaihtamalla parane, jos kaikki kerran pettää?
Noin muuten, siellä on taas annettu jonkun psykologin pissiä silmään pahasti ;) Itse olen ihan konkreettisesti, ja käytännössä (en siis vain luennoilla esittämässä) ollut 20v musiikkialalla, ja kyllä ne on ne tietyt tyypit, jotka lähtevät "viehättävien naisten" mukaan, ja ne tietyntyyppiset miehet sitten , jotka eivät lähde. Koskaan. Vaikka kiinnijäämisenriski on käytännössä pyöreä nolla.[/quote
Lähtevät muutkin, jotka ovat eri alan miehiä.
Tiedän kokemuksesta. Minä tosin en lähde matkaan.
T. Sama nainen
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole sinkkunakaan harrastanut irtoseksiä, miksi hän harrastaisi sitä parisuhteessa ollessaankaan?
On myös aseksuaaleja miehiä, eli he eivät halua harrastaa seksiä kenenkään kanssa (edes itsensä).
Jos suhteessa on kumppanin kanssa sovittu, että vieraissa saa käydä, ei vieraissa käyminen ole pettämistä.
Juu, ja mikään ei koskaan muutu. Voin vinkkinä sanoa, että olin ihan eri mies 15 vuotta sitten kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa harmaahiuksinen mies, sillä ei yleensä kunto kestä juosta kaikkien perässä. Tämä on tietenkin vain yksi monista hyvistä puolista.
Olin kirjoittamassa vähän samaa eli 60 ikävuoden jälkeen ei ainakaan petä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset kunnolliset miehet syntyivät 40 - luvulla.
Luin kirjan suomalaisista miehistä.Sen jälkeen syntyneiden henkinen selkäranka romahti, joten kaikki ovat potentiaalisia pettäjiä. Kiima ohjaa heitä.
Jaa, mun 40-luvulla syntynyt isäni on pettänyt kaikkia vaimojaan. Aviossa on ehtinyt olla jo neljä kertaa.
Minun isäni ei pettänyt. Miesten moraalisen selkärangan romahtaminen uudemmissa sukupolvissa on tosiasia.
Entäs jos ei ole seksuaalisia haluja?
Miehissä on yllättävän iso joukko haluttomia, kaikenikäisissä. Yli 35-vuotiaiden joukossa heidän määränsä on tietysti vielä paljon isompi kuin nuoremmissa.
Tämä on yleinen tabu, näistä asioista ei yleensä puhuta.
Tunnen useammankin miehen, jotka ovat varsin haluttomia. Olen ollut paikalla todistamassakin isoa riitaa, kun opiskelija-aikana kaverini mukaan tarttui yöelämästä ihan mukava, viehättävä nainen. Kaveri oli kuitenkin täysin haluton, edes aamulla ei seksi kiinnostanut. Nainen sai ihan järkyttävät kilarit, kun kaverini ei ollut halunnut muuta kuin nukkua vieressä ja jutella mukavia. Hän huusi ja haukkui kaverini pystyyn, kun tämä ei ymmärtänyt antaa, naisen mielestä oli antanut ymmärtää.
Kaverilla on kuulemma haluja, mutta ne kohdistuvat lähinnä naisiin, joihin hän on itse rakastunut, eli lyhytaikaisissa suhteissa hän ei ole harrastanut seksiä.
Ihan kuin miehiä pidettäisiin joinain eri rotuna tai oliona kun kokoajan tehdään näin mustavalkoisia alotuksia ja olettamuksia. On aika surullinen elämä teillä muilla naisilla ollut jos koko mieskuva perustuu vihaan ja omiin huonoihin kokemuksiin ja ennakkoluuloihin.
T: 25v nainen
Kyllä on olemassa miehiä JA naisia, jotka eivät petä. Mitä nyt olen maailmaa nähnyt, niin kumpainenkin sukupuoli harrastaa pettämistä ihan yhtälailla, kuin myös kumpainenkin sukupuoli osaa olla pettämättä.
Ne miehet jotka eivät petä eivät usein kelpaa naisille...
Vastasin tähän jo aiemmin.
/10