Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että on olemassa sellaisia miehiä ketkä ei petä?

Vierailija
22.03.2019 |

Ja pettäminen ei tapahdu vain tosielämässä, mutta esim netin välityksellä sekstailu on pettämistä. Miten jotkut naiset voi olla niin sinisilmäisiä ja uskoa ettei heidän mies petä? Varmaan tähänkin tulee monia naisia inttämään että " eiii mun mies petä" OIKEASTI?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskonut sen jälkeen, kun meille evoluutiopsykologian luennolla esitettiin tutkimus. Sen mukaan 100% miehistä lähtisi vieraan, viehättävän naisen matkaan jos nainen ehdottaisi, ja jos voisi olla varma ettei koskaan jää kiinni.

En kylläkään usko että kaikki miehet välttämättä pettävät, mutta uskon että kenestä tahansa voi tilaisuus tehdä varkaan.

Omaa elämääni tämä ei hetkauta juurikaan. Jos pettää niin pettää, vaihtamalla paranee.

Ei kai se vaihtamalla parane, jos kaikki kerran pettää?

Noin muuten, siellä on taas annettu  jonkun psykologin pissiä silmään pahasti ;) Itse olen ihan konkreettisesti, ja käytännössä (en siis vain luennoilla esittämässä) ollut 20v musiikkialalla, ja kyllä ne on ne tietyt tyypit, jotka lähtevät "viehättävien naisten" mukaan, ja ne tietyntyyppiset miehet sitten , jotka eivät lähde. Koskaan. Vaikka kiinnijäämisenriski on käytännössä pyöreä nolla.

Saattaa parantuakin, faktaa on meinaan myös se että kaikki miehet eivät petä. Joko siksi että eivät halua, tai siksi etteivät saa riittävän hyvää tilaisuutta.

Minä uskon enemmän tieteelliseen tutkimukseen kuin subjektiivisiin havaintoihin, omiini tai muiden.

/10

Mahtavaa omien höpinöiden kumoamista :D Ensin on  faktaa että 100% miehistä pettää, ja seuraavassa lauseessa faktaa on se ettei kaikki miehet petä.

Mitä ihmettä? Kuka nyt on sanonut että 100% miehistä pettää? Itse viittasin tutkimukseen, jossa selvitettiin että 100% miehistä sanoo että voisi pettää, jos saisi hyvän tilaisuuden eikä jäisi kiinni. Tuossa tutkimuksessa ei kysytty todellisista pettämisistä mitään, vaan ajatuksia pettämisestä. Aikomuksia ehkä enemmänkin.

/10

Vierailija
42/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisiin miehiin olette oikein törmänneet?!

Mun lähipiirissä kukaan ei petä, ystäväpariskunnissakin todella onnellisia pariskuntia.

Niin, väitän, että meidänkin ystäväpiirissä kaikki piti meitä onnellisena pariskuntana. Silti mies petti ja jätti toisen naisen takia. Minä en ainakaan ole itse niin tyhmä, että kuvittelisin tietäväni ystäväpariskunnista totuuden, kun sitä ei tiedä kuin pariskunta itse. 

Jep, toisen ajatuksiin ei pääse. Edes oman puolison. Et varmaan sinäkään osannut odottaa että noin tapahtuisi. 

Kyllä pääsee, mikäli tuntee oikein hyvin ja on hyvä henkinen yhteys toiseen. Luen miehei ajatukset ennen kuin hän ennättää ne ajatella. Hän on lisäksi huono näyttelijä ja surkea teeskentelemään, joten hän on kuin avoin kirja. Toki olemme olleet yhdessä pitkään ja eläneet 24/7 symbioosissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lisäks uskon joulupukkiin ja Rinteen Anttiin.

Vierailija
44/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailmasta löytyy naisia, jotka eivät petä, uskon että sitten löytyy myös sellaisia miehiä.

Vierailija
45/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskonut sen jälkeen, kun meille evoluutiopsykologian luennolla esitettiin tutkimus. Sen mukaan 100% miehistä lähtisi vieraan, viehättävän naisen matkaan jos nainen ehdottaisi, ja jos voisi olla varma ettei koskaan jää kiinni.

En kylläkään usko että kaikki miehet välttämättä pettävät, mutta uskon että kenestä tahansa voi tilaisuus tehdä varkaan.

Omaa elämääni tämä ei hetkauta juurikaan. Jos pettää niin pettää, vaihtamalla paranee.

Noin muuten, siellä on taas annettu  jonkun psykologin pissiä silmään pahasti ;) Itse olen ihan konkreettisesti, ja käytännössä (en siis vain luennoilla esittämässä) ollut 20v musiikkialalla, ja kyllä ne on ne tietyt tyypit, jotka lähtevät "viehättävien naisten" mukaan, ja ne tietyntyyppiset miehet sitten , jotka eivät lähde. Koskaan. Vaikka kiinnijäämisenriski on käytännössä pyöreä nolla.

Saattaa parantuakin, faktaa on meinaan myös se että kaikki miehet eivät petä. Joko siksi että eivät halua, tai siksi etteivät saa riittävän hyvää tilaisuutta.

Minä uskon enemmän tieteelliseen tutkimukseen kuin subjektiivisiin havaintoihin, omiini tai muiden.

/10

Mahtavaa omien höpinöiden kumoamista :D Ensin on  faktaa että 100% miehistä pettää, ja seuraavassa lauseessa faktaa on se ettei kaikki miehet petä.

Mitä ihmettä? Kuka nyt on sanonut että 100% miehistä pettää? Itse viittasin tutkimukseen, jossa selvitettiin että 100% miehistä sanoo että voisi pettää, jos saisi hyvän tilaisuuden eikä jäisi kiinni. Tuossa tutkimuksessa ei kysytty todellisista pettämisistä mitään, vaan ajatuksia pettämisestä. Aikomuksia ehkä enemmänkin.

/10

Näinhän se on. Se miten asiasta ajattelee on eri asia kuin se mitä käytännössä tekee. Koskaan ei esim voi olla täysin varma ettei mitään kautta paljastu.

Väestöliitto on tutkinut tätäkin. Onnellisissa suhteissa 10% miehistä ja 5%naisista tunnustaa pettäneensä. Toisessa päässä onnettomissa suhteissa luvut ovat 40% ja 40%. Lisäksi on huomioitava , että näissä luvuissa on mukana myös ne suhteet joissa on kumppanin lupa panna toisia ja ei siis ole kyse pettämisestä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija
46/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen taustalla on mielestäni niin monimutkainen psykologinen soppa, että sitä ei edes voida yhdistää pelkkään seksiin. Pettäminen on mielestäni seuraus henkilön omista heikkouksista ja epävarmuuksista. Moni pettää esimerkiksi huonon itsetunnon, huomiontarpeen tai hylätyksi tulemisen pelon vuoksi. Suurin virhe parisuhteista puhuessa tehdään mielestäni siinä, että oletetaan pariskunnan olevan yksikkö, jonka väliin ei kukaan pääse, ellei suhteessa ole ongelmia. Ihminen on kuitenkin aina yksilö parisuhteessa ollessaankin ja kantaa sisimmässään niitä omia painolastejaan. 

Uskon siis, että kuka tahansa (sukupuolesta riippumatta) pettää, jos saa tarpeeksi hyvän tilaisuuden. Tarpeeksi hyvä tilaisuus taas merkitsee eri ihmisille eri asioita. Jollekin riittää kuka tahansa, joka osoittaa huomiota, toinen pettää vain jos kokee löytäneensä täydellisen sielunkumppaninsa. Lisäksi uskon, että seksuaalivietti vaikuttaa tähän huomattavasti: seksiriippuvainen luultavasti pettää todennäköisemmin kuin parisuhteessa oleva aseksuaali. Ja näiden ääripäiden välille sijoittuu suurin osa ihmisistä. En siis itse luottaisi kehenkään 100-prosenttisesti, en edes itseeni. Ja miksi tarvitsisikaan. Loppujen lopuksi ihminen voi vaikuttaa vain omiin valintoihinsa, joten turha ottaa asiasta sen suurempaa stressiä. Ja onhan yksiavioisuus kuitenkin jossain määrin biologian vastaista, vaikka sitä normina nykyään useimmissa parisuhteissa pidetäänkin. 

Vierailija
47/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä kukaan ei petä, ystäväpariskunnissakin todella onnellisia pariskuntia.

Niin, väitän, että meidänkin ystäväpiirissä kaikki piti meitä onnellisena pariskuntana. Silti mies petti ja jätti toisen naisen takia. Minä en ainakaan ole itse niin tyhmä, että kuvittelisin tietäväni ystäväpariskunnista totuuden, kun sitä ei tiedä kuin pariskunta itse. 

Jep, toisen ajatuksiin ei pääse. Edes oman puolison. Et varmaan sinäkään osannut odottaa että noin tapahtuisi. 

Kyllä pääsee, mikäli tuntee oikein hyvin ja on hyvä henkinen yhteys toiseen. Luen miehei ajatukset ennen kuin hän ennättää ne ajatella. Hän on lisäksi huono näyttelijä ja surkea teeskentelemään, joten hän on kuin avoin kirja. Toki olemme olleet yhdessä pitkään ja eläneet 24/7 symbioosissa.

Kerro toki mitä miehesi ajattelee juuri nyt?

Vierailija
48/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maailmasta löytyy naisia, jotka eivät petä, uskon että sitten löytyy myös sellaisia miehiä.

Esim. Minä en ole koskaan pettänyt. Itseasiassa en ole koskaan edes halunnut ketään toista kuin miestäni.

Vierailija
49/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki mitä miehesi ajattelee juuri nyt?

Hän ajattelee, että koskahan ruoka on valmista ja pitäisikö käydä posti hakemassa ennen sitä. Pitäisi eräät asetelmat tulla kun ne on tilattu jo viikko sitten. Toivottavasti ei ole taas sitä kanaa ruokana ja pahus kun täytyy taas kiirehtiä, että ennättää teinit hakemaan koulusta...

Vierailija
50/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/10

/10

Et viitannut tutkimukseen. Googletahan miten se tutkimukseen viittaaminen tehdään ;)

Vierailija
51/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisen taustalla on mielestäni niin monimutkainen psykologinen soppa, että sitä ei edes voida yhdistää pelkkään seksiin. Pettäminen on mielestäni seuraus henkilön omista heikkouksista ja epävarmuuksista. Moni pettää esimerkiksi huonon itsetunnon, huomiontarpeen tai hylätyksi tulemisen pelon vuoksi. Suurin virhe parisuhteista puhuessa tehdään mielestäni siinä, että oletetaan pariskunnan olevan yksikkö, jonka väliin ei kukaan pääse, ellei suhteessa ole ongelmia. Ihminen on kuitenkin aina yksilö parisuhteessa ollessaankin ja kantaa sisimmässään niitä omia painolastejaan. 

Uskon siis, että kuka tahansa (sukupuolesta riippumatta) pettää, jos saa tarpeeksi hyvän tilaisuuden. Tarpeeksi hyvä tilaisuus taas merkitsee eri ihmisille eri asioita. Jollekin riittää kuka tahansa, joka osoittaa huomiota, toinen pettää vain jos kokee löytäneensä täydellisen sielunkumppaninsa. Lisäksi uskon, että seksuaalivietti vaikuttaa tähän huomattavasti: seksiriippuvainen luultavasti pettää todennäköisemmin kuin parisuhteessa oleva aseksuaali. Ja näiden ääripäiden välille sijoittuu suurin osa ihmisistä. En siis itse luottaisi kehenkään 100-prosenttisesti, en edes itseeni. Ja miksi tarvitsisikaan. Loppujen lopuksi ihminen voi vaikuttaa vain omiin valintoihinsa, joten turha ottaa asiasta sen suurempaa stressiä. Ja onhan yksiavioisuus kuitenkin jossain määrin biologian vastaista, vaikka sitä normina nykyään useimmissa parisuhteissa pidetäänkin. 

Omat pettämiseni eivät ole olleet mitenkään kytköksissä huonoon itsetuntoon, tai muuhun mainitsemaasi. Ennemminkin toisin päin. En ole suostunut kynnysmatoksi, enkä huonoon suhteeseen, jossa minun pitäisi olla uskollinen vaikka toinen ei ole. Paras oli ehkä se, kun entinen mieheni pelasi rahat, valehteli asiasta useita kertoja, jäi kiinni monesti, ja valehteli taas, ja sitten suuttui kun minulla olikin ollut kivaa toisen miehen kanssa. Ero olisi tullut muutenkin, tosin käytännön järjestelyjen takia kesti hieman kauemmin, joten miksi ihmeessä minun olisi pitänyt olla nauttimata omasta elämästäni jonkun jeesustelun takia?

Vierailija
52/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa tuollainen sinisilmäisyys. Tuskin kukaan sitä pettämistään huutelee ympäri kyliä. Päällisin puolin monikin voi vaikuttaa onnelliselle parille mutta totuus on toisenlainen.

Mulla on suhde toiseen mieheen ja kukaan koskaan ei sitä uskoisi ns. päälle päin, kuten ei myöskään tästä miehestä kenen kanssa mulla suhde on.

Vierailija
53/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/10

/10

Et viitannut tutkimukseen. Googletahan miten se tutkimukseen viittaaminen tehdään ;)

Jätän viralliset viittaamiset väitöskirjaani. Koen että tällä palstalla ne menisivät pitkälti hukkaan. Kuten tässäkin tapauksessa nähdään; subjektiiviset kokemukset menevät pitkälti tutkimustiedon ohi joka tapauksessa.

/10

Vierailija
54/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Jokainen mies pettää varmasti jos vain tulee tarpeeksi houkutteleva tilaisuus. Ei voi kun ihmetellä naisten hyväuskoisuutta.

Taas näitä samoja valheita.

Itse olen pettämätön mies, samoin ystäväpiirini miehet. Tilaisuuksia on todellakin tullut. Toki ne ovat jääneet harmittamaan, mutta mitään en ole tehnyt. Samanlaisista tapauksista ovat kaverinikin kertoneet.

Paras tilanne olisi ollut viitisen vuotta sitten, oman alani koulutuspäivien iltatilaisuuden jatkoilla. Pari vuotta itseäni vanhempi, upea, älykäs, huikeakroppainen nainen olisi halunnut kanssani seksiä (olin ainut mies koko porukassa, naisvaltainen ala). Hän oli todella kaunis ja hurmaava, uskomaton vartalo, jättimäiset rinnat. Hän oli omalla tahollaan myös varattu, mutta kertoi olevansa avoimessa suhteessa.

Kiitin silti hetken kuluttua kauniisti seurasta, ja suunnistin yksin omaan hotellihuoneeseen juotuani juomani loppuun. Vielä seuraavana päivänä seminaaritilaisuudessa tämä nainen tuli viereeni istumaan. Juttelimme, ja meillä oli oikein hauskaa. Emme ole tavanneet tämän jälkeen, olimme eri puolilta Suomea.

Vierailija
55/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuossa päältä vuosi sitten oli tutkimus, joka havaitsi, että naiset pettää miehiä hieman useammin, mutta he ovat miehiä parempia piillottamaan pettämistä. Tämä ei yllätä, sillä pettäminen on yksilöllistä ja riippu eniten tekijän piirteistä, kokemuksista, tavoista, kasvuympäristöstä, parisuhdetilanteesta jne. Linkkaisin sen tähän, mutta tablettini ei oikein siihen sovellu.

Mutta jos nyt hetkeksi oletettaisiin näin (enkä siis väitä sen olevan absoluuttinen fakta vaan hypoteettisesti), uskotko, että on olemassa naisia, jotka eivät petä? Veikkaan, että kyllä. Vastauksesta riippumatta olet vastannut kysymykseesi ja saanut jonkinlaisen tuloksen.

Tottakai on olemassa uskollisia kumppaneita, suurin osa on. Ymmärrän toki mielipahan, kivun, pettymyksen ja surun tunteet, joita pettäminen aiheuttaa ja olen pahoillani, jos olet joutunut sellaista kokemaan. Varaa tilaa ja aikaa itsellesi parantua ja katso myöhemmin voitko vielä luottaa toisiin ihmisiin vai onko luottamuksesi murettu liian monta kertaa ja on parempi kulkea yksin omia reittejä. Pärjäile.

Vierailija
56/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä että täälläkin suuri osa huutaa että tottakai jokainen mies pettää. Miten nämä huutelijat on asian selvittäneet ja miten tämän tutkimuksen tehneet? No, ei mitenkään, kunhan katkeruuksissaan leimaavat kaikki pettäjiksi jos omalle kohdalle on semmonen sattunut. Yhtälailla voisi väittää kivenkovaan jotta kaikki naisetkin pettää.

Eli siis mun vastaus on että uskon täysin olevan olemassa miehiä jotka ei petä.

Vierailija
57/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti koskaan pettäisi. Kerran jopa suhteessa ollessani kieltäydyin unessa lähentelijälle.

Vierailija
58/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se paranee, jos kaikki (100 %) on samanlaisia?

Vierailija
59/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan, kun ei kukaan minua edes halua. -m41-

Vierailija
60/111 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pettäminen ole sukupuolesta kiinni.

"En ole koskaan pettänyt" -Et ehkä vielä, mutta tulevasta et voi tietää.

Ja sitten on vielä se, että mikä lasketaan pettämiseksi ja mikä ei.