Mies! Petätkö aina ja jos et pettänyt..
Tästä ei ole tarkoitus tulla naisvihaketju. Vaan asiallinen keskusteluketju. Myös naiset voi vastata ilomielin oman kantansa mutta muista ilmoittaa sukupuoli vastauksessa.
Eli! Erityisesti haen tietoa siitä, jos olet pettänyt toisessa parisuhteessa mutta et toisessa, mikä suhteissa oli erilaista? Jos et ole pettänyt koskaan, onko kyseessä periaate, jota et riko vai oletko vain kautta rantain niin tyytyväinen / rakastunut ettet pettäisi? Oletko joskus ollut täysin tyytyväinen ja rakastunut, sekä emotionaalisella tasolla investoitunut suhteeseen mutta silti pettänyt?
Mitä asioita haluaisit parisuhteelta, ettei se alkaisi rakoilla? Mikä pitäisi sinut onnellisena?
Muistutan vielä että en halua tästä mitään porsasteluketjua jossa heitetään törkeitä kommentteja edellisestä puolisosta tmv yhtään sen enempää analysoimatta tilannetta.
Kommentit (21)
Olen nainen ja en ole koskaan pettänyt. Se on periaate , jota en riko ikinä. Mielestäni toisen ihmisen pettäminen parisuhteessa on todella kuvottavaa toimintaa. Vaikka minua on petetty ja jätetty toisen vuoksi, niin itse pidän periaatteestani kiinni edelleen.
Olen mies, avoimessa suhteessa, mutta en ole silti ollut muiden kanssa suhteen aikana (yli 10 v.). Pientä yritystä on ollut, mutta ei ole kukaan lämmennyt. Kumppanini sanoo ettei hänelläkään ole ollut muita (hän on se joka ehdotti avointa suhdetta).
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja en ole koskaan pettänyt. Se on periaate , jota en riko ikinä. Mielestäni toisen ihmisen pettäminen parisuhteessa on todella kuvottavaa toimintaa. Vaikka minua on petetty ja jätetty toisen vuoksi, niin itse pidän periaatteestani kiinni edelleen.
Sama! Haluan säilyttää itsekunnioitukseni, enkä petä edes pettäjää. Voin kyllä jättää pettäjän. Minulla on kyse siis siitä, että pystyn elämään itseni kanssa.
Jos olen pettänyt, olen pettänyt henkilöä, en yleisesti miehiä. Viimeiseen 5 vuoteen ei ole käynyt kertaakaan edes mielen vieressä olla kenenkään muun kanssa kuin kumppanini, mutta sitä edellisiä kahta petin ilman tunnon tuskia. Mulkerot ansaitsevat mulkeron kohtelun, rakkaat kauniin kohtelun. Tästä voi päätellä että suhde on ollut jo ihan ohi noissa pettämistapauksissa. Eli ei ole minkäännäköistä väliä ollut enää sillä "kumppanilla".
En ole pettänyt enkä ole myöskään halunnut. Olisi se voinut olla hetkellisesti hauskaa mutta tajuan että se vahingoittaisi pahasti sekä kumppaniani että itseäni. Joten en sellaista halua hetken huuman takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, avoimessa suhteessa, mutta en ole silti ollut muiden kanssa suhteen aikana (yli 10 v.). Pientä yritystä on ollut, mutta ei ole kukaan lämmennyt. Kumppanini sanoo ettei hänelläkään ole ollut muita (hän on se joka ehdotti avointa suhdetta).
Aika cu_ck toimintaa. Vaimosi pa.nee tummia etelän ihmeitä joka päivä, ja vetoaa kiinni jäädessään avoimeen suhteeseen.
Minä petin siinä vaiheessa, kun seksin määrä oli vähentynyt eikä muutakaan läheisyyttä ja huomioimista enää ollut. Olin puhunut jo asiasta ja oltiin käyty parisuhdeterapiassa, mutta muutosta ei yhteisistä lupauksista huolimatta tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika cu_ck toimintaa. Vaimosi pa.nee tummia etelän ihmeitä joka päivä, ja vetoaa kiinni jäädessään avoimeen suhteeseen.
Katkera vinkuja heti asialla. Mutta on se kovaa kun ei saa....
M43 kirjoitti:
Minä petin siinä vaiheessa, kun seksin määrä oli vähentynyt eikä muutakaan läheisyyttä ja huomioimista enää ollut. Olin puhunut jo asiasta ja oltiin käyty parisuhdeterapiassa, mutta muutosta ei yhteisistä lupauksista huolimatta tullut.
Ei tullut sitten mieleen mieluummin erota ?
En näe miesvastaajien vyöryä, joten vastaan naisena. Olen pettänyt nuorempana ns. tyytymissuhteessa, kun en oikein vielä tiennyt, mitä haluan ja seurustelin ihan kivojen tyyppien kanssa. Kun jostakin miehestä taas on ollut sellainen "pakko saada tuo omaksi" -olo, niin ei ole käynyt mielessäkään pettää, vaikka suhteessa olisi sitten myöhemmin mennyt kuinka huonosti.
Jotenkin koen, että useat miehet eivät oikein koskaan opi vaatimaan kumppanilta sitä "täydellisyyttä", vaan ottavat toinen toisensa jälkeen jonkun ihan kivan, joka on omissa silmissä vain yksi muiden joukossa eikä ylitse muiden. Sitten ihmettelevät, kun tulee petettyä. Tämä kyllä varmasti pätee molempiin sukupuoliin ainakin niissä tapauksissa, kun ihmisellä on jokin sisäinen pakko hakeutua koko ajan parisuhteeseen eivätkä osaa olla yksin.
Biologinen pohja kirjoitti:
Terve mies haluaa aina siittää kun näkee kiihoittavan naisen. Tämä on lähtökohta josta keskustelua tulee käydä.
”Kiihoittava” just joo. Olet oksettava ja epäilen ettet pääse siittämään ketään.
En ole pettänyt, rehellisesti sanottuna joskus sitä mietin mutta onneksi tulin järkiini, en olisi voinu antaa itselleni koskaan anteeksi. Varsinaista kiinnostuksen kohdetta tai tilaisuutta ei ollut (ns. tunteita jotain muuta kohtaan). Nykyisin kuitenkin olen sinkku.
M30
Kerran pettänyt -> AINA pettävä. Näin se vaan menee, retoriset höpinät on taas asia erikseen.
En ole koskaan pettänyt ja jatkanut suhdetta. Joskus nuorempana vaihdoin lennossa naisystävää. Nykyistä vaimoani en ole pettänyt, vaikka tilaisuuksia olisi ollut vaikka kuinka.
Pettäminen on vähän kuin kusisi housuun pakkasella. Vaikka se hetken lämmittäisi, seuraukset ovat ikävät ja pitkäkestoiset. Ei siis kannata.
En ole ikinä pettänyt. Ei mua kiinnosta kukaan niin paljon. On vaikeaa löytää edes sitä yhtä, joka kiinnostaisi. Olen ollut sinkku jotain viisi vuotta, eikä kukaan ole kiinnostanut siinä määrin, että mihinkään ryhtyisin. Viimeksi ihastuin noin 10 vuotta sitten.
Tietty kivan näköisiä ihmisiä näkee aika usein, mutta en haluaisi lähemmin olla tekemisissä. Olen aika epäsosiaalinen ja uusi kumppani sotkisi mun nykyiset kuvioni. Jos vielä johonkin ryhdyn, niin sen jonkun pitää olla todella erityinen.
Kaverini kanssa ollaan jo muutettu yhteen ja elellään näin ihan mukavasti sinkkuina. Yhteiselo sujuu hyvin. Pidän sitä aika todennäköisenä, että me vielä vanhetaankin yhdessä.
Joskus pidän sitä vähän ironisena, että naiset ja joskus miehetkin kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti kiinnostuvat musta, vaikka olen ruma, lyhyt, köyhä ja sosiaalisesti tumpelo.
Nuorempana ei tullut mieleenkään pettää kumppania, mutta kokemukset naisista saanut sen aikaan että nykyään panen aina jos mahdollisuus tulee, olen suhteessa tai en.
Oikeesti toivon että joskus tulis vielä se nainen vastaan jonka pettäminen ei tulis ajatukseenkaan..
Ei, ei miehet petä vaikka yhdesti pettäisivätkin ;)
Nimim. Pukki kaalimaan vartijana
Terve mies haluaa aina siittää kun näkee kiihoittavan naisen. Tämä on lähtökohta josta keskustelua tulee käydä.