Ylen Aikuiset-tv-sarja
Oletteko katsoneet? Mitä mieltä olette?
Minusta se vaikuttaa aika sympaattiselta. Välillä on hauskoja oivalluksia, tykkään Oonasta, Artusta ja Oonan isästä erityisesti. Kuitenkin ehkä hiukan epätasainen eikä juoneltaan ehkä täysin imaise mukaansa.
Kommentit (79)
Haikea oli jättää hyvästit Oonalle, Artulle ja kumppaneille. Sarjan Kallio-kuvaus niin mahtavaa ja osuvaa! Kolmoskausi ei ihan yltänyt ekojen kausien tasolle, mikä vähän harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Haikea oli jättää hyvästit Oonalle, Artulle ja kumppaneille. Sarjan Kallio-kuvaus niin mahtavaa ja osuvaa! Kolmoskausi ei ihan yltänyt ekojen kausien tasolle, mikä vähän harmitti.
Joo, ei valitetavasti lähellekään :(
Rehellinen mielipiteeni: Oona ja näyttelijänsä ovat todella ärsyttäviä: naaman vääntelymaneerit, lässyttäminen, teennäinen näytteleminen sekä roolihahmon lapsellisuus ja jatkuva minäminäminäminä -puhe.
Oonan hahmo on ihan psykopaatti...
Onko nykynuoret tosiaan noin lapsellisia? Ymmärsin että tuo Oona on 26 vuotias. Ei kyllä siltä vaikuta tai hänellä on paha adhd. Puhuuko normi aikuinen noin helvetisti? Vaikka onkin hesalainen. Huvittava tyyppi kyllä on, mutta en ikinä ollut tuollainen tuossa iässä, eivätkä ikätoverini. Muuten hyvä sarja, mutta kaukaa haettu höpöttely.
Vierailija kirjoitti:
Oon jaksossa nro 8 menossa ja olen tykännyt! Aluksi Oona vähän ärsytti luonteellaan, mutta sitten tykästyinkin kovasti! Herttainen ja hyvin näytelty hahmo. Muutkin hahmot tosi hyviä ja luontevia. Punavuoresta saatiin maalailtua aikamoiset kauhukuvat :D Tykkään niistä varsinaisten kohtauksien välissä olevista pikkuhetkistä, joissa kuvataan vain yleisesti katukuvaa ja siinä jotain hauskaa kalliolaista juttua. Ja myös ne lopputekstien jälkeiset pätkät hyviä. Ja ihanaa musiikkia läpi sarjan.
Oispa kesä! T. 35-vuotias ex-kalliolainen
Oispa 35-vuotias😉
Vierailija kirjoitti:
Onko nykynuoret tosiaan noin lapsellisia? Ymmärsin että tuo Oona on 26 vuotias. Ei kyllä siltä vaikuta tai hänellä on paha adhd. Puhuuko normi aikuinen noin helvetisti? Vaikka onkin hesalainen. Huvittava tyyppi kyllä on, mutta en ikinä ollut tuollainen tuossa iässä, eivätkä ikätoverini. Muuten hyvä sarja, mutta kaukaa haettu höpöttely.
Työkaverini jotka ovat kolmekymppisiä, ovat erittäin lapsellisia. Täysin hörhöjä.
Sen sijaan kaksikymppiset työkaverini ovat todella järkeviä, fiksuja reaalimaailmassa eläviä ihmisiä. Olen miettinyt, että mistä tämä johtuu.
Kolmoskausi sisältää ainakin huonoa näyttelemistä. Ja sipsijäbän laineista en saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaikki 2. tuotantokauden jaksot katsottu läpi ja tykkäsin paljon. Oli minusta jopa parempi kuin 1. kausi ja ne erikoisjaksot (harvemmin käy niin). Uudet hahmot Tuukka ja Pesso oli kiinnostavia ja sympaattisia. Onneksi kaikki vanhat tututkin oli mukana. Paitsi Boscon epäluontevasta hahmosta oli luovuttu, hyvä.
Tässä sarjassa viehättää lämminhenkisyys, kesätunnelma, huumori (itselle ja ilmiöille nauraminen), nokkela käsikirjoitus, sopivan nopea tempo, kivat musiikit ja särmät kohtaukset/leikkaukset. Pidän siitä, että pääkohtauksen päättyessä hahmot saattaa sanoa vielä jotain randomia, ja vasta sitten tulee leikkaus seuraavaan kohtaukseen. Ja ne kohtauksien välissä olevat street life -kuvaukset on kivoja. Ville Myllyrinne Markkuna jatkaa mun suosikkina :)
Mitä mieltä muut ootte olleet 2. kaudesta?
Itseäni jäi mietityttämään miten nämä ihmiset pärjää talvella liukkaalla ja jaksaa loskaa.
Tunnistan omasta elämästä ihmistyypin, jotka päällisin puolin vaikuttavat ihanilta ja rakastettavilta ja joilla hymy yltää ikeniin asti, mutta jotka ovat kykenemättömiä ottamaan neuvoja vastaan tilanteissa joista itse ovat tehneet ensin numeron, ja jotka eivät pysty asettumaan kenenkään toisen asemaan. Ehkä siksi sarjan katsominen tuntuu vähän hyytävältä, vaikka monet kohtaukset naurattavatkin. Onneksi ei ole ollut tarkoituskaan luoda edes sarjan sisäisessä universumissa käytökseltään täysin hyväksyttävää päähenkilöä, vaan katsoja voi samaistua toisten hahmojen reaktioihin.
Katsoin sarjan, vaikka olenkin vähän liian vanha sarjaa katsomaan. Sarjan pinnallisuus, hahmojen tyhmyys ja oikeiden ongelmien puute ärsyttivät koko ajan enemmän. Itse vaikean elämän eläneenä ja ihmisenä, joka on joutunut tekemään paljon sellaista, jota en olisi halunnut ja kokemaan paljon ikävää sekä jopa taistelemaan oikeudestaan olemassaoloon TE-toimiston, Kelan ja sosiaalitoimiston kanssa huonolla menestyksellä ärsyttää tuollaiset ihmiset, jotka tekevät vain sitä mitä sattuu huvittamaan, eivätkä tiedä oikeasta elämästä mitään ärsyttävät. Tuskin nämä päähenkilöt mitään kotitöitä joutuvat tekemään tai joutuvat noiden aikaisemmin mainittujen kanssa laitosten kanssa tappelemaan ja silti päähenkilönaisella riittää rahaa, vaikka vain puuhastelee kahvilassaan. Tällainen hipsterikuvaus tämä sarja on. Itä-Helsinkiin nuo päähenkilöt olisi pitänyt lähettää niin olisivat kohdanneet oikeita ongelmia. Ihan aluksi joku olisi voinut kertoa noille normaaleista vaatteista ja niihin pukeutumisesta ja sitten oikean työn hakemisesta ja talouden hoitamisesta. Itsekin haluan tehdä mitä huvittaa, enkä toimia käytännössä kodinhoitajana, tiskaajana, siivoojana ja henkilökohtaisena assistenttina, jollaiseksi olen oikeastaan pakotettu.
Muut on hyviä paitsi se Oonan hahmo on ärsyttävä!
Ei tämän sarjan tarkoitus olekaan olla mitään realismia, vaan sellaista aika hyväntahtoista hömppää ja ennekaikkea ilkkumista Kallion/muun Hesen hipsteriskenelle. Oona on kyllä aika hauska ylianalysoimaan itseään ymmärtämättä yhtään mitään itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän sarjan tarkoitus olekaan olla mitään realismia, vaan sellaista aika hyväntahtoista hömppää ja ennekaikkea ilkkumista Kallion/muun Hesen hipsteriskenelle. Oona on kyllä aika hauska ylianalysoimaan itseään ymmärtämättä yhtään mitään itsestään.
Ärsyttää, kun Hesasta puhutaan Hesenä, Grrr.
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, tämähän on komedia. Itseäni kirpaisi kyllä, koska olen edelleen vähän Oonan kaltainen sekoilija, mutta vaan 10v. vanhempisilti sarja nauratti, tai ehkä just sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun Hesasta puhutaan Hesenä, Grrr.
Tämähän on ihan yleinen hipsteri-läppä.
Ooteko nähneet Artun näyttelijän Ilpo Larhan rooliin maskeerattuna? On kyllä todella samannäköinen.
Parastahan sarjassa on juuri itseironia, joka ei kuitenkaan romahda yli. Tekijät ovat oikein tietoisia pääosaesittäjien etuoikeutetusta hipsterikuplaelämästä. Tämä olisi ihan painajaismaista katsottavaa jos olisi tehty woketosikkojen toimesta sormea heristellen. Nyt kun mukana on myös keski-ikäisiä (vanhemmat) se tuo juuri hyvää kontrastia ja herkullisia asetelmia.
Parasta sarjassa on tyylikkyys, joka ei mene sisällön edelle. Voiko sitäpaitsi itähelsinkiläisen päihdeporukan toikkaroinnille nauraa vapautuneen itseironisesti? On tuota aihepiiriä ainakin (tv)elokuvissa käsitelty.
Bad luck love onnistui olemaan sekä hillittömän hauska että hivenen traaginen.
Vierailija kirjoitti:
Parastahan sarjassa on juuri itseironia, joka ei kuitenkaan romahda yli. Tekijät ovat oikein tietoisia pääosaesittäjien etuoikeutetusta hipsterikuplaelämästä. Tämä olisi ihan painajaismaista katsottavaa jos olisi tehty woketosikkojen toimesta sormea heristellen. Nyt kun mukana on myös keski-ikäisiä (vanhemmat) se tuo juuri hyvää kontrastia ja herkullisia asetelmia.
Parasta sarjassa on tyylikkyys, joka ei mene sisällön edelle. Voiko sitäpaitsi itähelsinkiläisen päihdeporukan toikkaroinnille nauraa vapautuneen itseironisesti? On tuota aihepiiriä ainakin (tv)elokuvissa käsitelty.
Bad luck love onnistui olemaan sekä hillittömän hauska että hivenen traaginen.
Itse en sarjaa katsoessani nauranut kertaakaan. Sen sijaan tunsin hirveää myötähäpeää ja myönnän kyllä, että myös kateutta tunsin. Olen ihan paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta lähiössä kaukana trendialueista olen joutunut asumaan. Elämäni on ollut hyvin vaikeaa ja jatkuvaa selviytymiskamppailua syistä, joihin en ole itse voinut vaikuttaa ja joista on turha itseäni syyttää, vaikka sitäkin on liian usein tehty. Olisin itsekin halunnut helpon elämän, jossa voi tehdä vain sitä mikä huvittaa kaikki kurjat hommat tekemättä jättäen, mutta se ei ole ollut mahdollista. En nyt varsinaista hipsterelämää olisi halunnut, mutta juurikin tuollaisen, jossa mistään ei tarvitse välittää kun ei huvita. Yhä ihmetyttää, mistä Oona rahaa tuohon elämäänsä sai. Kahvila ei kannattanut, töitä ei halunnut tehdä ja vuokrat olivat pilvissä. Oikeassa elämässä ei olisi paljoa tukiakaan saanut kun mm. yritystoiminta olisi pitänyt ensin lopettaa, mutta tuskin Oona tukia olisi osannut hakeakaan. Tällaisten sarjojen sijaan toivoisin vaikka sitä Itä-Helsinkiin sijoittuvaa Suomi-versiota Shamelesistä niin vähän realistisempaa meininkiä.
Tulee sit maaseudun nuorille yllärinä, et kämpät kalliossa maksaa jäätävästi ja suurin osa asuu pikkuruisissa, pahviseinäisissä kodeissaan. :D