Onko kiinalaiset suomessa suomalaisten näkökulmasta ahkera?
Onko kiinalaiset suomessa suomalaisten näkökulmasta ahkera?
Kommentit (9)
On. Samoin vietnamilaiset ja yleisemminkin Kauko-Idästä tulleet.
Eiköhän siihen yleiseen stereotypiaan kiinalaisista kuulu ahkeruus, kohteliaisuus, vanhempien kunnioittaminen ja muut positiiviset ominaisuudet. Muuta negatiivista en keksi kuin että lapsilla varmaan on välillä rankkaa, kun paineet menestyä koulussa ovat kovat.
Ja tämä siis yleistyksien ja stereotypioiden tasolla. Tosielämässä tietysti joka perhe on omanlaisensa.
Olisi unelmani päästä kiinaan asumaan ja opettelemaan kiinan kieltä, siinä samalla voisin valmentaa kiinalaisia pelamaan jalkapalloa. Rahani ei tällä hetkellä tahdo riittää tähän että saisin startin tähän. Motivaationi on mikä on tähän mutta sydämmeni on yhtä punaista tähän kuin kiinan lippu.
Vierailija kirjoitti:
Olisi unelmani päästä kiinaan asumaan ja opettelemaan kiinan kieltä, siinä samalla voisin valmentaa kiinalaisia pelamaan jalkapalloa. Rahani ei tällä hetkellä tahdo riittää tähän että saisin startin tähän. Motivaationi on mikä on tähän mutta sydämmeni on yhtä punaista tähän kuin kiinan lippu.
Kannattaa aloittaa unelman tavoittelu jo koti-Suomessa eli mars kirjastoon lainaamaan kiinan kielen oppikirjat! Neuvon sinua myös selvittämään viisumi ym asiat Kiinan suurlähetystöstä ja mitä tulee tuohon rahapuoleen, niin ala järjestämään sitäkin. Tsemppiä! Tekstisi oli muistutus myös itselleni alkaa järjestelemään asioita unelmani eteen. :)
Suomen kiinalaiset ovat ahkeria, hyvätapaisia ja kouluttautuneita. Ainakin tuntemani kiinalaiset ovat. <3
Muutin suomeen asumaan 7 vuotta sitten kiinasta. Oletko sinäkin kiinalainen? Mikä kiinostaa sinua kiinasta ?
Vierailija kirjoitti:
Hei Missä päin asut? Olen kiinalainen joka on asunut Tampereella kohta 7 vuotta.Itsellä tarviten suomenkielinen kielentukea ja suomalaista ystäviä. Olisi todella kiva jos pystymme opetella toisimme kiinaa ja suomea.
Juujuuu kirjoitti:
Muutin suomeen asumaan 7 vuotta sitten kiinasta. Oletko sinäkin kiinalainen? Mikä kiinostaa sinua kiinasta ?
Olen suomalainen, mutta olen ollut kiinnostunut Kiinasta jo pienestä lapsesta lähtien. Kiinalaiset ja Kiinan kulttuuri vetää minua puoleensa. Mandariini kiina kuulostaa kauniilta ja on mielenkiintoinen kieli, jonka olen aina halunnut oppia. :)
On ainakin minun näkökulmastani.