Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ihan järkyttävät krapulat nuorella naisella?

Vierailija
21.03.2019 |

Ikää 22v. Perusterveelliset elämäntavat. Jos joskus menen viettämään iltaa, on krapula seuraavana päivänä jotain ihan kamalaa, vaikka ennen nukkumaanmenoa menoa syön, juon todella paljon vettä ja yritän valvoa kunnolla, että menisin jo suht. selvänä nukkumaan. Silti herään aamulla aina hirveässä krapulassa.

Kavereilla ei mitään krapulaa.. he voivat mennä ja tulla vaikka huolen häivää. Mistä tämä johtuu, mikä on se perimmäisin syy? Miksi toiselle ei tule krapulaa ollenkaan, mutta minulle tulee?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinistä ja skumpasta tulee hirveä darra. Samoin sokerisista juomista ja siitä, jos juo paljon eri juomia illan aikana.

Vierailija
22/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nuorena alkoholista migreenin krapulan kaveriksi. Eipä tullut minusta juoppoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minullakin mielestäni nuorena kamalia krapuloita.

Muistan kun vesitippakaan ei pysynyt sisällä vielä illalla klo 19 aikaankaan. Ajattelin että Noutaja tulee. Silloin oli siis biletetty yksi baari-ilta -ja siihen aikaan valomerkki tuli 1.30 ja 02.00. Kotimatkalle.

30 vuotta myöhemmin juomiset kestää pari-kolme päivää ja krapulat on ihan Murhaa. Eniten sen kaiken muun paskan lisäksi psyykkiset olot. Kestää 3-4 päivää ennenkuin uskaltaa ulos kävelylle.

Että ota ihan iisisti. The best is yet to come.

Vierailija
24/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulle. Ihan hirvee darra myös mulla, ihan toimintakyvyttömänä makaan ja yrjöön, ihan ku kuolema tulis. Ottaa päähän kun joskus ois kiva bilettää vaan ei uskalla.

Vierailija
25/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot liikaa, yksinkertaisesti.

Sinun elimistösi ei kestä yhtä isoja määriä kuin kaverien. Oletko ehkä pienikokoisempi tai kehosi koostumus voi olla erilainen jne jne. Kannattaa hyväksyä se niin saat terveen ja antoisan elämän; ei mene turhaa aikaa krapuloiden parantamiseen eikä rahaa viinaan.

Minulla oli sama nuorena. Eipä tullut minustakaan juoppoa vaan hyväkuntoinen, hoikka ja terve, nyt keski-ikäinen, joka tuntee omat rajansa eli alkoa voi ottaa vain minimaalisesti.

Vierailija
26/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa sun jutussa pisti silmään valvominen eli siis tulet baarista kotiin ja sen sijaan, että menet nukkumaan kuten muut, niin valvot? No mulla "darraa" tulee ihan jo valvomisesta. Voit myös olla herkkä punaviinin sulfaateille, kuoharin kuplille tai sitten jollekin drinkkien lisäaineelle. Tai sitten kroppasi ei kestä käymistuotteita. Fodmap ongelmat myös näkyy joissain alkoholijuomissa. Tai olet vaan sitten herkkä itse alkoholille. Pitäisi tietää tarkemmin mitä juot ja paljonko.

Vierailija
27/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut ihan teinistä asti kovat krapulat, nyt 28v, ja kaikki mut tuntevat sanovat, etteivät tiedä ketään muuta jolla on näin pahoja. Saatan oksentaa seuraavana päivänä aamusta iltamyöhään saakka, jos juon illanvieton aikana esim. 6 tunnin aikana 6 lasia viiniä (eli yhden pullon).  Eikä ole huono viinapää, tuosta määrästä alkoholia olen vain hiprakassa ja kuitenkin juon alkoholia 2-4 kertaa kuussa.

Muut saattavat juoda huomattavasti enemmän, eikä heillä ole mitään oloja. Nyt vanhemmiten tosiaan juominen jää helposti muutamaan lasiin per kerta, koska en vain enää kestä sitä, että koko seuraava päivä menee oksentaen. 

Mutta vastaus kysymykseen, en ole näiden vuosien aikana keksinyt muuta, kuin sen, että on vain paljon herkempi alkoholille.

Vierailija
28/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulle. Ihan hirvee darra myös mulla, ihan toimintakyvyttömänä makaan ja yrjöön, ihan ku kuolema tulis. Ottaa päähän kun joskus ois kiva bilettää vaan ei uskalla.

Opettele bilettämään ilman alkoholia tai sen yhden lasillisen lipittämiseen.

Vierailija
29/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juomia juot ja kuinka paljon? Minulla ei nuorena tullut krapulaa, mutta kun 20v kilahti mittariin, sitten alkoi. Sitä nuorempana myös huomasin, että lonkerosta sain krapulan ja viinasta. 

Nyt ikää 27v ja jo vuosia ollut ilman krapulaa. Jos juon, niin juon 3-5 pientä tölkkiä, en käy ulkona juomassa. Tässä pari viikkoa sitten juodessani, olin ostanut yhden pienen lonkeron ja join pienen viinashotin, seuraavan päivän olin kauheassa krapulassa, oksensin iltapäivään asti vedenkin ulos. 

Olen todennut, että saan krapulan lonkerosta ja viinasta, enkä juo niitä kyllä enää lainkaan, ne eivät vain sovi minulle enkä edes pidä niistä. Pitkästä aikaa nyt maistoin ja sai olla viimeinen kerta.

Vierailija
30/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kestää enemmän viinaa ku toiset. Johtuu mm. perintötekijöistä, iästä, koosta ja sukupuolesta. Tietysti jos juot aivan tolkuttomia määriä illassa niin saat kyllä peilistä etsiä syyllistä..Itse pystyin juomaan väkeviä, siideriä ja kaljaa sekaisin kaksikymppisenä, eikä seuraavana päivänä ollu muutakuin väsymys valvomisesta. Toisaalta käytiin kavereiden kanssa tanssimassa ja poltettiin suurin osa pois illan aikana. Nykyään hieman alle nelikymppisenä tulee kyllä joka kerta krapula, jos juon kaikkea sekaisin. Hyvä ”neuvo” on ottaa joka drinksun/siiderin/viinilasin välissä lasi vettä, tämä täyttää mahaa ja hidastaa sitä alkoholin vetämisen tahtia. Itse söisin ennen kännäystä hyvin, mutta ei rasvaista ruokaa. Humalassa tulee välillä ylensyötyä ja sellaista, mitä ei suuhunsa pitäisi pistää. Elimistö on muutenkin kovilla käsitellessään alkoholia. Teininä vedin aina suoraan tyhjään mahaan ja tulin känniin parista siideristä, koska olin todella hinteläkokoinen. Nyt olen isompi ja humalaan tuleminen vaatii enemmän alkoholia. Toisaalta en enää juo vain saadakseni kännit vaan todella pidän esim. valkoviineistä ja kokeilen niitä eri ruokien kanssa. Luin jostain kerran, että naisten keho käsittelee alkoholia eri tavalla kuin miehen, koska naisella on erilainen rasvasolukko joka liittyy jotenkin alkoholin palamiseen..en tiedä onko totta..Oletko miettinyt, tarvitseeko sinun oikeastaan juoda, jos se tekee niin huonon olon joka kerta? Voihan sitä viettää iltaa ilman alkoholiakin..

Vierailija
31/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se toleranssi.

Vierailija
32/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä johtuu alkoholin käytöstä sisäisesti.

Vierailija
33/38 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut ihan teinistä asti kovat krapulat, nyt 28v, ja kaikki mut tuntevat sanovat, etteivät tiedä ketään muuta jolla on näin pahoja. Saatan oksentaa seuraavana päivänä aamusta iltamyöhään saakka, jos juon illanvieton aikana esim. 6 tunnin aikana 6 lasia viiniä (eli yhden pullon).  Eikä ole huono viinapää, tuosta määrästä alkoholia olen vain hiprakassa ja kuitenkin juon alkoholia 2-4 kertaa kuussa.

Muut saattavat juoda huomattavasti enemmän, eikä heillä ole mitään oloja. Nyt vanhemmiten tosiaan juominen jää helposti muutamaan lasiin per kerta, koska en vain enää kestä sitä, että koko seuraava päivä menee oksentaen. 

Mutta vastaus kysymykseen, en ole näiden vuosien aikana keksinyt muuta, kuin sen, että on vain paljon herkempi alkoholille.

Onhan sulla huono viinapää. Se ettet koe olevasi pahasti humalassa ei ole koko totuus, mutta se on, että kroppasi ei kestä alkoholia isoja määriä. Muuten tuo pullollinen viiniä naiselle on mielestäni ihan järkyttävä määrä. Et varmasti ole ainut joka oksentaa tuon jälkeen. Poikkeuksena ne parkkiintuneet joilla on oikeasti hyvä viinapää ts alkoholin sietokyky.

Vierailija
34/38 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla huono viinapää. Se ettet koe olevasi pahasti humalassa ei ole koko totuus, mutta se on, että kroppasi ei kestä alkoholia isoja määriä. Muuten tuo pullollinen viiniä naiselle on mielestäni ihan järkyttävä määrä. Et varmasti ole ainut joka oksentaa tuon jälkeen. Poikkeuksena ne parkkiintuneet joilla on oikeasti hyvä viinapää ts alkoholin sietokyky.

No ainakin mitä saman ikäisiä naispuolisia kavereita olen katsellut tässä n. 13 vuotta, niin ei kukaan muu oksenna pullosta viiniä. Eivät oksenna vaikka vetäisivät tuplat. Eivätkä ole mitään juoppoja vaan ihan normaaleja ja nyt tähän ikään mennessä bilettäminen vähentynyt, ja silti ei tule tällaisia oloja vaikka jossain häissä/mökkireissulla joisi reilustikin (normaalia pääkipua kyllä tulee).

Mutta tuo kyllä on ihan totta, että täytyy hyväksyä, että mun kroppa ei näköjään vaan kestä alkoholia samoja määriä kuin muilla... Vaikka se ei siinä näy, että mulla nousisi jotenkin helposti päähän. Päinvastoin kaikki aina ihmettelevät, miten mulla on tälläisiä krapuloita, koska tosiaan siitä pullosta viiniä olen vain mukavassa hiprakassa, en missään kännissä.

Vierailija
35/38 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko limuviinoja, keinomakeutettuja ällösiidereitä, jotain kauniita mutta väriaineilla kyllästettyjä drinkkejä? Juotko useampaa laatua alkoholijuomia yhden illan aikana? Tupakoitko?

Alkoholi itsessään ei ole niin paha myrkky kuin nuo, mitä kylkiäisenä saattaa saada...

Itse juon, jos juon, vain tyyliin yhtä lajia illassa. Tai kahta, jos vahvempaa niin se on jotain puhdasta viskiä, lisänä vaan olutta tai matalatanniinista punaviiniä. Tarpeeksi tosiaan vettä sekaan ja suolaista syötävää. Jos nautin piipullisen tupakkaa siinä samalla, krapula tulee, eli ne on ne tupakan myrkyt.

Pahimpi on tosiaan jotkut "light"-siiderit ja luonnottoman väriset juomat -useimmat liköörit ja jotkut siniset tuulilaisnpesunesteen väriset juomat tms. Niistä saa varman krapulan.

Vierailija
36/38 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oiskin luksusta jos krapula kestäis vain yhden päivän mut ootapa kun tosta viel muutama vuos ikää kertyy niin tulee ne 2-3 päivän mahtidarrat.

M34

Vierailija
37/38 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sinkkuaikoina tuli biletettyä aika rankalla kädellä miltei joka viikonloppu ja silloin ei kyllä oikein krapulaa tullut. Pientä päänsärkyä ja monesti tuli myös jatkettua seuraavana aamuna...

Nykyisin käyn todella harvoin juhlimassa enkä ota edes mitään saunasidukoita tai rentouttavaa viinilasillista... Pari siideriä tuntuu nousevan jo päähän eikä tulisi mieleenkään koskea viinaan... Kuolisin varmasti... Krapulat ovat ihan hirveitä, vaikka joisi vaan muutaman siiderin ja vähän viiniä. Oksennus lentää ja pää on niin kipeä... Tiedän, että johtuu vain siitä, että juo niin harvoin alkoholia.

Vierailija
38/38 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan hervoton sietokyky käyttämilleni päihteille. Niitä on kaksi, alkoholi ja ganja. Voin juoda niin hirveitä määriä etten halua kertoa. Krapulat on aivan hirveitä jo yhden illan juomisesta. Pahimmillaan pitää juoda 7-8 kaljaa että on sellainen olo että nyt on selvinpäin. Ei muuten mitään kivaa. Ganjan kanssa on vähän toisin. Sitä voi ottaa vähän tai ihan älyttömästi. Sen käytön voi kuitenkin lopettaa ihan helposti ilman parin-kolmen päivän kärsimyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän