Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punastuminen ja siitä aiheutuva vaikeus työelämässä

Vierailija
03.04.2013 |

Olen koko ikäni kärsinyt punastumisesta. Nyt olen hoitovapaalla ja pitäisi alkaa etsimään töitä. Työhistoriaa minulla on yli 10 vuotta ja koko se aika on pitänyt luovia punastelujen ja siitä aiheutuvien vaikeuksien kanssa. Tuntuu, että  ihan jokaisessa työssä on ihmiskontakteja, mihinkään puhelinmyyntiin en haluaisi alkaa, pystyykö sillä edes oikeasti perhettä elättämään? Punastuminen aiheuttaa sitä, että minut sivuutetaan eikä pidetä  muutenkaan tasavertaisena työntekijänä.  Puhuminen porukassa myös pelottaa, eli kokoukset äärimmäisen vaikeita ym. 

Betasalpaajat eivät sovi eikä mistään keskusteluterapiasta ole apua. Voinko saada eläkkeen tämän asian vuoksi? En enää kerta kaikkiaan pysty olemaan työelämässä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hanki elämä!! Voi v...u mitä rutinaa!

Vierailija
22/29 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap voisi aluksi ruveta sokealle henkilökohtaiseksi avustajaksi. Ei punastuminen haittaa mitään, ja siitä se sitten lähtee ja koko asia lakkaa vaivaamasta mieltä ja myös muut työt alkavat sujua rennommin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iha sama ongelma. Tää alkoi ihan yhtäkkiä vasta yliopistossa, sitä ennen en muista punastelleeni ainakaan niin että olisin sen itse huomannut. Tästä tulikin ekana vuonna ihan hirveä ongelma; punastelin jatkuvasti pitäessäni esitelmiä, ryhmäkeskusteluissa, törmätessä kavereihin yllättäen, KAIKKIALLA. Se oli ihan kamalaa.Ja mun punastelu ei siis tosiaan oo mitään pientä hehkua naamassa, vaan muutun tulipunaiseksi kasvoilta, korvista, kaulasta, rinnasta ja jopa käsivarsista.

Söin jopa vuoden masennuslääkkeeksi tarkoitettuja pillereitä punastumisen takia. Punastumiseen ne auttoivat todella hyvin (loppui käytännössä kokonaan), mutta lopetin käytön koska muutuin täysin tunteettomaksi. Nyt olen pari vuotta vaan kärsinyt punastelun kanssa. Ongelma on vain fyysinen, en siis esimerkiksi esitelmien pitoa jännitä oikeasti yhtään mutta näköjään kehoni jännittää :D joudun edelleenkin ennen vaikeimpia suorituksia (esim. esitelmät eri kielillä, pitkät esitelmät yksin) ottamaan beetasalpaajia jotka hieman hillitsevät ongelmaa, mutta muuten täytyy vaan kestää :(

Vierailija
24/29 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuperoosaiholle tarkoitettua peitevoidetta. Se on vihertävää ja peittää punan. Voit lisäillä sitä päivän mittaan. Siis jos sinua häiritsee, esim. Joe Blascolla on hyhvä mutta kallis red neutralizer.

Vierailija
25/29 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Lumenella on dullisempaa red neutralizeria. Toimii! T: Samasta vaivasta kärsivä

Vierailija
26/29 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:30"]

Ap, hanki elämä!! Voi v...u mitä rutinaa!

[/quote]

Tämän kirjoittajan pitäisi tutkituttaa päänsä ennemminkin kuin ap:n.

Vierailija
27/29 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin aikaisemmin ihan samasta. Oma konstini: Aina kun oli asiakastapaaminen, laitoin poolopaidan ja kunnon meikkivoidetta. Mulla naet kaula varsinkin tulee laikukkaaksi.

Vierailija
28/29 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät ettet suostu nolostumaan punastumistasi. Menet tilanteisiin, keskustelet, ja vaikka tunnet että puna alkaa levitä naamaan ja joka paikkaan, niin jatkat vaan. Usko pois, se helpottaa ajan myötä! Mutta vain, jos uskallat olla punainen.

Monet pojat, ainakin tietyssä iässä, on tosi herkkiä punastumaan. Käytännössä koko ajan on punaiset läiskät poskilla ja naama kirjavana. Mutta yhtä lailla heittävät läppää, heillä on kavereita ja tekevät juttuja. Punanaamaisuus on vain yksi ominaisuus, joka ei yhtään vähennä ihmisen arvoa eikä tee huonommaksi.  

Vierailija
29/29 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.wikihow.com/Avoid-Blushing täällä on vinkkejä mitä tehdä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän