Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa olet muuttanut elämäsi aikana? Ikäsi?

Vierailija
03.04.2013 |

Laskin tuossa että taitaa olla jo 16. muutto meneillään, ja olen 38v. Tavaraa on niin paljon, että toivon että ei tarvitsisi enää koskaan muuttaa, tai ainakaan 15 vuoteen. Taitaa olla alle 8 vuotta pisin aika samassa asunnossa, lyhin aika pari kuukautta. Muuttojen välimatka on ollut muutamasta kymmenestä metristä satoihin kilometreihin.

Onkohan sellaisia nelikymppisiä tai vanhempia jotka eivät olisi muuttaneet koskaan? Se olisi nykyaikana aika erikoista.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kertaa jos oikein laskin. ikä 37

Vierailija
2/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 37, 18 muuttoa takana. Ellei sitten ihan pikkulapsiaikaan ole sattunut 1-2 muuttoa josta en tiedä (laskettu ne paikat, joissa tiedän asuneeni). Nyt on asuttu omaa taloa jo jokunen vuosi, eikä ole suunnitelmissa muuttaa mihinkään ennen kuin jäädään miehen kanssa taloon kaksistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 kertaa ainakin, olen 36v. Olen ollut peruskouluaikana kuudessa eri koulussa. Ja ei olla mustalaisia ;D

Vierailija
4/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa tavarat pakattu, ikää 32v.

Vierailija
5/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän kertaa olen muuttanut Suomessa, teen pätkätöitä ulkomailla joten siellä olen asunut viidessä eri paikassa 1-5kk kerrallaan. Suomen sisällä asumiseni ovat kestäneet kolmesta kuukaudesta pariinkymmeneen vuoteen :D Olen 26-vuotias. Nykyään ihmiset muuttaa enemmän opiskelupaikkojen ja töiden perässä, vaikeampi on löytää ihmisiä jotka olisivat asuneet samassa talossa lapsesta vanhuuteen saakka.

Vierailija
6/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa lapsena, 9 kertaa aikuisiällä

t. 50 v

Vierailija
7/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 42 ja  muuttanut 8 kertaa, vuosien 91-97 väliin niistä mahtuu 5 kertaa. Nyt 8½v samassa asunnossa. Enkka on 14v samassa asunnossa.

Vierailija
8/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 25 v, muuttoja takana 15 kpl.

Tarkoitus olisi vielä kerran muuttaa isompaan asuntoon vuokralle, jonka jälkeen omaan, pysyvään kotiin. Toivottavasti ennen 30 vuoden ikää. :)

Vierailija
9/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 krt muutto ja ikää 44v.

Vierailija
10/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kertaa olen muuttanut ja ikää 37. Toivottavasti seuraava muutto on sitten vanhainkotiin :)

Vierailija
11/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja muuttanut 9 kertaa (ensimmäisen 18v aikana yksi muuto ja viimeisestä muutosta    10 vuotta. Ikäväliin 19-32 vuotta tuli siis 7 muuttoa, eli suunnileen joka toinen vuosi.

Vierailija
12/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestoista muutto kahden kk:n kuluttua. Ja ikää 40 v.

Vierailija
13/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on yleistä muuttaminen nykyään, kuten on mediassakin kerrottu, miten kauheasti niitä nyt oli vuodessa. Silloin kun olin nuori, oli kummallista että olin muuttanut jo pikkulapsena niin monesti, lähes kaikki koulukaverit olivat asuneet samassa talossa vanhempiensa kanssa koko ikänsä, vanhemmat eivät olleet eronneet tai mitään. Kävivät sitten lukion tai amiksenkin vielä kotoa käsin, ennenkuin uskaltautuivat muuttamaan. Näin oli sekä pienessä kaupungissa jossa kävin peruskoulun, mutta myös hyvin paljon Helsingissä jossa kävin kauppiksen.

ap

Vierailija
14/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoja noin 20 kpl, ikää 43v.  Nykyisessä kodissa asunut 13v. eli nuo kaikki muutot alle 30v.  Tästä muutan kai vanhainkotiin, tai ainakin toivon niin :)

Vierailija
15/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24 ja muuttanut koko elämäni aikana 15 kertaa. Näistä kerroista 9 on tapahtunut täysi-ikäisyyden jälkeen, eli on tässä aika monta kertaa muutettu.

Vierailija
16/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran muutin muuttaessani kotoa pois, ja yhteensä olen muuttanut 5 kertaa. Olen 35-vuotias.

Vierailija
17/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitkä kaikki pitäisi laskea! Lapsena olen muuttanut kahdesti. Teini-iässä muutin vuodeksi toiselle paikkakunnalle kouluun. Sitten muutin takaisin kotiin. Vuoden päästä muutin ulkomaille vaihto-oppilaaksi, ja vuoden aikana asuin neljässä eri perheessä. Kun tulin takaisin Suomeen, muutin uudelle paikkakunnalle omilleni asumaan. Siellä mulla oli yhteensä viisi asuntoa. Sitten muutin hetkeksi aikaa ulkomaille ja sieltä täkke paikkakunnalle, missä nyt asun.

Olen 33.

Vierailija
18/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen kymmenen muuttoa. Miten tuon nyt laskisi, kun olen muutellut opiskelija-asuntolaan ja takaisin. Lisäksi yksi väliaikainen ulkomailla asuminen.

Ikää 25

Vierailija
19/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:38"]

Näköjään on yleistä muuttaminen nykyään, kuten on mediassakin kerrottu, miten kauheasti niitä nyt oli vuodessa. Silloin kun olin nuori, oli kummallista että olin muuttanut jo pikkulapsena niin monesti, lähes kaikki koulukaverit olivat asuneet samassa talossa vanhempiensa kanssa koko ikänsä, vanhemmat eivät olleet eronneet tai mitään. Kävivät sitten lukion tai amiksenkin vielä kotoa käsin, ennenkuin uskaltautuivat muuttamaan. Näin oli sekä pienessä kaupungissa jossa kävin peruskoulun, mutta myös hyvin paljon Helsingissä jossa kävin kauppiksen.

ap

[/quote]

Näinpä. Minullakin on paljon koulukavereita, jotka ovat muuttaneet elämässään 0-pari kertaa ennen kuin muuttivat pois kotoa. Itselläni äkkiä laskien puolet muutoista (9 kpl) tullut ennen 18v ikää. Asuinpaikkakuntiakin 4, vanhemmat muuttaneet työn perässä muutamaan otteeseen. Toiset 9 muuttoa sitten olen tehnyt täysi-ikäisenä.

Toisaalta oma lapseni on nyt 8 ja muuttanut 2 kertaa, joista toinen muutto oli rakennusaikaiseen väliaikaisasuntoon. Toivottavasti ei ennen kotoa muuttamista tule enää yhtään muuttoa (en itsekään halua muuttaa).

-3

Vierailija
20/35 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 eri osoitetta, ikää 33. Joihinkin paikkoihin olen muuttanut useampaan kertaan, mut niitä ei varmaan lasketa. Aika vähällä olen päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän