miehen kanssa riita, kysymys!
Mieheni kysyi että kumman kanssa vietän mieluummin aikaa talvisin ulkosalla, lapsemme vai hevoseni. Vastasin että hevosen koska sitä on pakko liikuttaa ja lapsemme ulkoilee tarhassa. Onko teidän mielestä se normaalia?
Kommentit (21)
Ei kannata riidellä ainakaan tuosta aiheesta. Mielipidekysymys. Vaikka toisen mielipiteen puolella olisi kuinka paljon tahansa enemmän ihmisiä kuin toisen, ovat ne silti vain mielipiteitä.
Omani on, että lasten kanssa (muuten lapset ylivilkastuu sisällä ja illalla on sitten kamalaa kaikilla), mutta hevonen on PAKKO hoitaa. Mutta koska teitä on perheessä kaksi aikuista, työt lankeavat sopivasti hevosen ulkoilutus toiselle ja lasten toiselle :)
Tarkoitin että olenko itsekäs ja huono äiti kun laitan tässä suhteessa hevoseni lapsen edelle. T. Ap
Jos lapset kerta ulkoilevat jo tarhassa, niin miksi pitäisi olla uudelleen viemässä pihalle?
Vastaukseni on siis: ei, et ole itsekäs. Kuka sen hepan ulkoiluttaa, ellet sinä?
Minä ihan rehellisen itsekkäästi jätän ulkoilut väliin jos ei yksinkertaisesti kiinnosta. Vaikka hoidan lapset kotona. Kivittäkää.
Sähän et vastannut miehes kysymykseen, vaan kumpi ulkoilutus on tarpeellisempaa. sehän kysyi, että kumman kannssa mieluummin vietät aikaa? eli kumpi on mielekkämpää, kivempaa puuhaa..
anyway, olkoot vastaus mikä tahansa, niin miehen on kestettävä se. ei kysellä, jos ei ole valmis vastaukseen.
kaikki on moralisesti oikein, etkä ole huono äiti ainakaan tämän perusteella. oikeestiko te saitte riidan tuommoisesta aikaiseksi?
Ainiin totta. Itseasiassa vastasin sille, mutta yritin lyhyesti kirjoittaa, niin en tähän sitä laittanut. Eli vastasin siihen että tykkään enemmän olla hevosen kanssa talvella ulkona, ei siksi etten rakastaisi lastamme vaan siksi että hevosen kanssa täytyy toimia koko ajan ja lapsen kanssa talviulkoilu on yleensä vaan seisoskelua ja olen huono siinä.
Koko riita tuli yleensäkin mun ajankäytöstä, hänen mielestä olen liikaa pois kotoa, töissä ja harrastyksessa. Mutta tuo kysymys oli sitten kohta se riidan pääasia ja kun mieheni oli niin epäuskoinen että miten voit olla tommonen , ei jumalauta. Niin aloin sitten itekki miettimään että mitä mieltä muut on. Ja juu mielipideasioitahan nämä, sen ymmärrän :)
Kuinka paljon mies viettää lapsen kanssa aikaa ulkona?
Hevonen on kuitenkin sun harrastus, ja vietät mielummin sen kanssa kuin lastesi. Ei lasten kanssa ulkoillessa tarvi seisoskella, voi siinä liikkua ja olla mukana. Miten viikonloput, hevosen kanssa vai lasten?
Lapset on päivän tarhassa ja illalla sinä ulkoilet hevosen kanssa, koska sinä olet lastesi kanssa?
Ymmärrän miestäsi.
No onhan se tosi vähän aikaa perheen kanssa jos ensin olet töissä, haet lapsen ja ruokit sen ja lähdet tallille pariksi tunniksi. sitten lapsi meneekin jo nukkumaan. ? eli koska sä vietät aikaa sun perheesi kanssa ? Viikonloppusin.. se on aika helv.... vähän. En itse kattelis sellasta miestä joka olisi joka ilta poissa kotoa. Eikä varmasti moni muukaan. Ymmärrän sun miestä, missä on sen oma aika, tarttis mennä tasapuolisemmin.
Nyt hommaat hepalle hoitajan (heppatyttöjä riittää) ja annat edes parina iltana aikaa lapselle ja sun miehelle mahdollisuuden lähteä jonnekkin jos haluaa !!
Itselläni ei ole hevosta, joten paha sanoa mitään. Mutta aika mielikuvitukseton olet, jos lapsen kanssa ulkoilu on vain seisoskelua. Itseään siinä saa syyttää, jos on tylsää. Itse olen liikkunut lasteni kanssa aina ollessani ulkona.
Olisiko näitä mahdollista hiukan edes yhdistää, eli ottaa lasta mukaan hevosharrastukseen ainakin joskus?
Niin no kai se eläinkin on tosiaan ulkoilutettava. Mutta toisaalta mietin miksi ette mene ulkouluttamaan sitä heppaa yhdessä perheenä, ainakin joskus. Ja ei minustakaan lapsen kanssa ulkoilu ole pelkästään seisomista, ei ainakaan meillä, vaikka lapsi on vasta alle kaksi.
Mutta sanoisin että turha riita kaikenkaikkiaan.
Aika seko viesti ja kysymys. Selityskään ei ole aivan paras. Miehesi kysymys on yhtä lailla omituinen, olisi kysynyt, kumman kanssa vietät mieluummin aikaa. Tuollaisen tyhmän tarkoituksellisen rajauksen ajatus ei voi olla kuin nolata sinut. Olisin jättänyt vastaamatta tai heittänyt yhtä tyhmän vastakysymyksen.
Enhän ole vielä edes kertonut kuinka usein tallilla käyn. Käyn nimittäin max 4 krt viikossa. onko se paljon? Viikonloppuisin en lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:41"]
Enhän ole vielä edes kertonut kuinka usein tallilla käyn. Käyn nimittäin max 4 krt viikossa. onko se paljon? Viikonloppuisin en lainkaan.
[/quote]
Ja näinä neljänä päivänä olet myös töissä? Teetkö lyhennettyä työaikaa, vai miten ehdit nähdä lastasi noina päivinä (siis muuten kuin ohimennen)?
Mun mielestä menee niin päin että lapsi TÄYTYY hoitaa huvitti tai ei. HÄNELLÄ on oikeus päästä ulos auringonpaisteseen. Lapsen oikeudet äitiin ja ulosmenoon menee aika kirkkaasti hepan oikeuksien edelle...
Heppa on sun rakas harrastus johon pitää myös saada aikaa. Mutta kyllähän sen voi muillakin hoidattaa.
Mietin itse vähän samaa, vienkö ulos dementoituneen isäni vai koiramme. Kyllähän se isä muutenkin pääsee ulos ainakin joka toinen viikko...
Joka tapauksessa tarhan ulkoilut on 9 ssä tapauksessa kymmenestä hyvin heikoissa kantimissa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:41"]
[/quote]
Ja näinä neljänä päivänä olet myös töissä? Teetkö lyhennettyä työaikaa, vai miten ehdit nähdä lastasi noina päivinä (siis muuten kuin ohimennen)?
[/quote]
Minulla on suht vapaat työajat joskus noista kerroista käyn päivällä tallilla kun mieheni ja lapsi on tarhassa. Mutta yleensä menen tallille neljältä ja olen kotona 18-19 välillä. Lapsi menee nukkumaan n klo 21 ja siinä välissä pelataan ja leikitään.
heh, taidan olla liikaa hevosihminen. Luin nimittäin aloituksen niin, että ap laittaa lapsensa hevosen tarhaan hevosen liikuttamisen ajaksi :)
lapsi ulkoilee tarhassa taisikin tarkoittaa, että lapsi ulkoilee päiväkodissa eikä hevostarhassa :)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:48"]
Mun mielestä menee niin päin että lapsi TÄYTYY hoitaa huvitti tai ei. HÄNELLÄ on oikeus päästä ulos auringonpaisteseen. Lapsen oikeudet äitiin ja ulosmenoon menee aika kirkkaasti hepan oikeuksien edelle...
Heppa on sun rakas harrastus johon pitää myös saada aikaa. Mutta kyllähän sen voi muillakin hoidattaa.
Mietin itse vähän samaa, vienkö ulos dementoituneen isäni vai koiramme. Kyllähän se isä muutenkin pääsee ulos ainakin joka toinen viikko...
Joka tapauksessa tarhan ulkoilut on 9 ssä tapauksessa kymmenestä hyvin heikoissa kantimissa.
[/quote]
Toki hoidan lastani ja käyn hänen kanssa ulkona viikonloppuisin kun ei ole tarhassa ja ulkoilisin varmasti viikollakin jos he ei ulkoilisi tarhassa kahteenkin otteeseen. Ja hepalla on hoitaja puolet viikosta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:39"]
Niin no kai se eläinkin on tosiaan ulkoilutettava. Mutta toisaalta mietin miksi ette mene ulkouluttamaan sitä heppaa yhdessä perheenä, ainakin joskus. Ja ei minustakaan lapsen kanssa ulkoilu ole pelkästään seisomista, ei ainakaan meillä, vaikka lapsi on vasta alle kaksi.
Mutta sanoisin että turha riita kaikenkaikkiaan.
[/quote]
Olen noin miljoona kertaa vinkunut ja vonkunut miestä ja lasta mukaan tallille, mutta ei kuulemma kiinnosta. Lapsi lähtee sillointällöin mukaan ja tykkää olla siellä.
Onko meidän mielestä mikä normaalia?