Muita joita hampaiden harjaus saa aamulla yökkimään?
Miten olette ratkaisseet ongelman? Hampaat on pakko pestä, mutta aamulla ja välillä illallakin se saa yökkäysrefleksin aikaan, ei auta harjanvaihto eikä hammastahnan vaihto
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.
En sitä nyt lukenut, mutta olen lukenut sen jo aiemmin, siksi sen linkkasinkin.
Tottakai suuvettä voi käyttää, jos ei hampaita voi pestä. Juuri aamullahan se on tärkeää päästä niistä yön aikana muhineista haitallisista bakteereista eroon. Suuveden käyttöä vaan ei suositella muutoin kuin oikeasti tarpeeseen, koska se tuhoaa kaikkia bakteereita.
Mutta ei niitä hampaita silti pestä sen takia, että ruuantähteet lähtisi enkä lainauksessasi kieltänyt suuveden käyttöä muutoinkaan. Yö on pitkä aika, etenkin kun suu kuivuu ja bakteerit saavat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.
En sitä nyt lukenut, mutta olen lukenut sen jo aiemmin, siksi sen linkkasinkin.
Tottakai suuvettä voi käyttää, jos ei hampaita voi pestä. Juuri aamullahan se on tärkeää päästä niistä yön aikana muhineista haitallisista bakteereista eroon. Suuveden käyttöä vaan ei suositella muutoin kuin oikeasti tarpeeseen, koska se tuhoaa kaikkia bakteereita.
Mutta ei niitä hampaita silti pestä sen takia, että ruuantähteet lähtisi enkä lainauksessasi kieltänyt suuveden käyttöä muutoinkaan. Yö on pitkä aika, etenkin kun suu kuivuu ja bakteerit saavat olla rauhassa.
Nyt oli kyse siitä jos ei voi aamulla pestä niitä hampaita, siksi suuvesi on parempi kuin ei mitään. On erilaisia suuvesiä, ei kaikki sisällä alkoholia ja muita rajuja aineita suun hyville bakteereille.
Katso puhelimeltasi samalla leffaa: Deep Throat.
Helpottaa.
Mulle ei pesemättä jättäminen ole vaihtoehto. Plakkia kertyy ja sen mukana ientulehdus tai hammaskiveä jos en pese. Pakko pestä vaikka yököttääkin
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä jos ei voi aamulla pestä niitä hampaita, siksi suuvesi on parempi kuin ei mitään. On erilaisia suuvesiä, ei kaikki sisällä alkoholia ja muita rajuja aineita suun hyville bakteereille.
Mun kommentti oli kyllä tuohon "eihän kukaan unissaan syö". Ei suuveden käyttöön. En maininnut mitään suuvedestä vain ruuasta.
Mahdoitko lainata oikeaa kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kommentti oli kyllä tuohon "eihän kukaan unissaan syö". Ei suuveden käyttöön. En maininnut mitään suuvedestä vain ruuasta.
Mahdoitko lainata oikeaa kommenttia?
Etkö vastanut tähän?----> Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.
Sama ongelma itselläni, siskollani myös, siirtyi fluorittomaan. Isälläni myös kuulemma sama ongelma, eli ehkäpä perinnöllistä? Minä käytän ihan normaaleja tahnoja, mutta en laita paljoa. Liika vaahto päätyy helposti nieluun, joten yritän pitää kaiken mönjän mahdollisimman lähellä suun etupuolta, ei nielemistä tai hengittämistä suun kautta. Auttaa ehkäisemään yökkimistä. Käytän sähköhammasharjaa ja pesen hampaat ennen aamupalaa, ruokailun jälkeen kun tulisi oksennus joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö vastanut tähän?----> Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.
Kyllä, kenties se oli laitettu väärään lainaukseen, koska siinä lainattiin kommenttiani ruuantähteistä. Siinä kommentissa ei ollut mitään suuveteen liittyvää.
Ruuantähteet ei edes suuvedellä lähde, ne vaatii mekaanisen hankauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kenties se oli laitettu väärään lainaukseen, koska siinä lainattiin kommenttiani ruuantähteistä. Siinä kommentissa ei ollut mitään suuveteen liittyvää.
Ruuantähteet ei edes suuvedellä lähde, ne vaatii mekaanisen hankauksen.
Eihän yöllä unissaan syödä.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma itselläni, siskollani myös, siirtyi fluorittomaan. Isälläni myös kuulemma sama ongelma, eli ehkäpä perinnöllistä? Minä käytän ihan normaaleja tahnoja, mutta en laita paljoa. Liika vaahto päätyy helposti nieluun, joten yritän pitää kaiken mönjän mahdollisimman lähellä suun etupuolta, ei nielemistä tai hengittämistä suun kautta. Auttaa ehkäisemään yökkimistä. Käytän sähköhammasharjaa ja pesen hampaat ennen aamupalaa, ruokailun jälkeen kun tulisi oksennus joka kerta.
Fluorittomat on muutenkin suositeltuja. Fluori kovettuu kuoreksi käpyrauhasen päälle. Siinä kun ei ole aivo-verieste suojaa.
Mulla sama. Harjaankin nykyisin ensin perusteellisesti ja sitten vasta lopuksi levitän tahnan harjalla suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^
Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^
Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.
Mutta suuvesi on parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Harjaankin nykyisin ensin perusteellisesti ja sitten vasta lopuksi levitän tahnan harjalla suuhun.
Eihän sen tahnan vaikuttavat aineet siten voi vaikuttaa jos et niitä harjaa?
Vierailija kirjoitti:
Toki, se on suositeltavaa. Etenkin jos on sosiaalisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, se on suositeltavaa. Etenkin jos on sosiaalisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa.
Ja jos haluaa fluorisuojan myös hampaisiinsa.
En ole ajatellut että sähköhammasharja olisi parempi, mutta näköjään useassa kommmentissa näin on suositeltu, pitää kokeilla sitä seuraavaksi. Olen jotenkin ajatellut että pahentaisi asiaa
ap
Täällä yksi! 👋
Vedätin siis takahampaat pois, kun varsinkin rapulassa yökötti pestä niitä.
Mulla ei tuo pillerien nieleminen aiheuta ongelmaa, ilman vettäkin menee. Ainut joka aiheuttaa on hampaiden pesu, etuhampaat voi edestä pestä kaikki muu yökkäilyttää aamulla