Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita hampaiden harjaus saa aamulla yökkimään?

Vierailija
21.03.2019 |

Miten olette ratkaisseet ongelman? Hampaat on pakko pestä, mutta aamulla ja välillä illallakin se saa yökkäysrefleksin aikaan, ei auta harjanvaihto eikä hammastahnan vaihto

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee aina yökkörefleksi kun pesen aamulla. Aina tullut. En tiedä miksi, mutta en pysty juurikaan myöskään nielemään mitään pillereitä tms kokonaisena (jos pitäs popsia jotain). Ihme kurkku ja nielu :D

Mulla ei tuo pillerien nieleminen aiheuta ongelmaa, ilman vettäkin menee. Ainut joka aiheuttaa on hampaiden pesu, etuhampaat voi edestä pestä kaikki muu yökkäilyttää aamulla

Vierailija
22/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.

En sitä nyt lukenut, mutta olen lukenut sen jo aiemmin, siksi sen linkkasinkin.

Tottakai suuvettä voi käyttää, jos ei hampaita voi pestä. Juuri aamullahan se on tärkeää päästä niistä yön aikana muhineista haitallisista bakteereista eroon. Suuveden käyttöä vaan ei suositella muutoin kuin oikeasti tarpeeseen, koska se tuhoaa kaikkia bakteereita.

Mutta ei niitä hampaita silti pestä sen takia, että ruuantähteet lähtisi enkä lainauksessasi kieltänyt suuveden käyttöä muutoinkaan. Yö on pitkä aika, etenkin kun suu kuivuu ja bakteerit saavat olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö aamulla?

Vierailija
24/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.

En sitä nyt lukenut, mutta olen lukenut sen jo aiemmin, siksi sen linkkasinkin.

Tottakai suuvettä voi käyttää, jos ei hampaita voi pestä. Juuri aamullahan se on tärkeää päästä niistä yön aikana muhineista haitallisista bakteereista eroon. Suuveden käyttöä vaan ei suositella muutoin kuin oikeasti tarpeeseen, koska se tuhoaa kaikkia bakteereita.

Mutta ei niitä hampaita silti pestä sen takia, että ruuantähteet lähtisi enkä lainauksessasi kieltänyt suuveden käyttöä muutoinkaan. Yö on pitkä aika, etenkin kun suu kuivuu ja bakteerit saavat olla rauhassa.

Nyt oli kyse siitä jos ei voi aamulla pestä niitä hampaita, siksi suuvesi on parempi kuin ei mitään. On erilaisia suuvesiä, ei kaikki sisällä alkoholia ja muita rajuja aineita suun hyville bakteereille.

Vierailija
25/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso puhelimeltasi samalla leffaa: Deep Throat.

Helpottaa.

Vierailija
26/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei pesemättä jättäminen ole vaihtoehto. Plakkia kertyy ja sen mukana ientulehdus tai hammaskiveä jos en pese. Pakko pestä vaikka yököttääkin

Vierailija
27/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse siitä jos ei voi aamulla pestä niitä hampaita, siksi suuvesi on parempi kuin ei mitään. On erilaisia suuvesiä, ei kaikki sisällä alkoholia ja muita rajuja aineita suun hyville bakteereille.

Mun kommentti oli kyllä tuohon "eihän kukaan unissaan syö". Ei suuveden käyttöön. En maininnut mitään suuvedestä vain ruuasta.

Mahdoitko lainata oikeaa kommenttia?

Vierailija
28/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kommentti oli kyllä tuohon "eihän kukaan unissaan syö". Ei suuveden käyttöön. En maininnut mitään suuvedestä vain ruuasta.

Mahdoitko lainata oikeaa kommenttia?

Etkö vastanut tähän?----> Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.

Vierailija
29/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma itselläni, siskollani myös, siirtyi fluorittomaan. Isälläni myös kuulemma sama ongelma, eli ehkäpä perinnöllistä? Minä käytän ihan normaaleja tahnoja, mutta en laita paljoa. Liika vaahto päätyy helposti nieluun, joten yritän pitää kaiken mönjän mahdollisimman lähellä suun etupuolta, ei nielemistä tai hengittämistä suun kautta. Auttaa ehkäisemään yökkimistä. Käytän sähköhammasharjaa ja pesen hampaat ennen aamupalaa, ruokailun jälkeen kun tulisi oksennus joka kerta.

Vierailija
30/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö vastanut tähän?----> Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.

Kyllä, kenties se oli laitettu väärään lainaukseen, koska siinä lainattiin kommenttiani ruuantähteistä. Siinä kommentissa ei ollut mitään suuveteen liittyvää.

Ruuantähteet ei edes suuvedellä lähde, ne vaatii mekaanisen hankauksen.

Vierailija
31/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kenties se oli laitettu väärään lainaukseen, koska siinä lainattiin kommenttiani ruuantähteistä. Siinä kommentissa ei ollut mitään suuveteen liittyvää.

Ruuantähteet ei edes suuvedellä lähde, ne vaatii mekaanisen hankauksen.

Eihän yöllä unissaan syödä.

Vierailija
32/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma itselläni, siskollani myös, siirtyi fluorittomaan. Isälläni myös kuulemma sama ongelma, eli ehkäpä perinnöllistä? Minä käytän ihan normaaleja tahnoja, mutta en laita paljoa. Liika vaahto päätyy helposti nieluun, joten yritän pitää kaiken mönjän mahdollisimman lähellä suun etupuolta, ei nielemistä tai hengittämistä suun kautta. Auttaa ehkäisemään yökkimistä. Käytän sähköhammasharjaa ja pesen hampaat ennen aamupalaa, ruokailun jälkeen kun tulisi oksennus joka kerta.

Fluorittomat on muutenkin suositeltuja. Fluori kovettuu kuoreksi käpyrauhasen päälle. Siinä kun ei ole aivo-verieste suojaa.

Vierailija
33/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Harjaankin nykyisin ensin perusteellisesti ja sitten vasta lopuksi levitän tahnan harjalla suuhun.

Vierailija
34/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^

Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.

Vierailija
35/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^

Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.

Mutta suuvesi on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
36/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Harjaankin nykyisin ensin perusteellisesti ja sitten vasta lopuksi levitän tahnan harjalla suuhun.

Eihän sen tahnan vaikuttavat aineet siten voi vaikuttaa jos et niitä harjaa?

Vierailija
37/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, se on suositeltavaa. Etenkin jos on sosiaalisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa.

Vierailija
38/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, se on suositeltavaa. Etenkin jos on sosiaalisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa.

Ja jos haluaa fluorisuojan myös hampaisiinsa.

Vierailija
39/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut että sähköhammasharja olisi parempi, mutta näköjään useassa kommmentissa näin on suositeltu, pitää kokeilla sitä seuraavaksi. Olen jotenkin ajatellut että pahentaisi asiaa

ap

Vierailija
40/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! 👋

Vedätin siis takahampaat pois, kun varsinkin rapulassa yökötti pestä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi