Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita hampaiden harjaus saa aamulla yökkimään?

Vierailija
21.03.2019 |

Miten olette ratkaisseet ongelman? Hampaat on pakko pestä, mutta aamulla ja välillä illallakin se saa yökkäysrefleksin aikaan, ei auta harjanvaihto eikä hammastahnan vaihto

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese päivällä 2 krt putkeen.

Vierailija
2/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvä ihminen ja älä käytä marketin halvinta tahnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuvettä aamulla parin minuutin purskuttelu.

Vierailija
4/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää syödä, sitä kalleinta tahnaako

Vierailija
5/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat kerran viikossa

Vierailija
6/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhammasharja ja pidä suu kiinni samalla kun harjaat, niin ei ole niin äjnnittyneessä tilassa.

Vierailija
7/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä aamuisin ennen harjausta ja käytössä apteekin tahna, mutta ei auta

Ap

Vierailija
8/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä sama. Järkyttävää huuto-oksennusääntä joka aamu. Ihmettelen, että pitääkö se kitapurjekin pestä? Kumma kyllä, tuota tapahtuu vain aamuisin. En kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
9/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos illalla pesee hampaat. Ei aamulla tartte hirveen ihmeellistä pesua, eihän kukaan unissaan syö. Suuvettä vaan jos et muuten pysty.

Vierailija
10/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refleksi on jostain syystä aamulla herkempi, luin jostain. Ja mulla sama. Tosin yököttää se illallakin.

Vierailija
11/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suuseksi yököttää aamuisin.

Vierailija
12/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yököttää nykyään vähemmän kun siirryin sähköhammasharjaan.

Vierailija
14/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos illalla pesee hampaat. Ei aamulla tartte hirveen ihmeellistä pesua, eihän kukaan unissaan syö. Suuvettä vaan jos et muuten pysty.

Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^

Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.

Vierailija
15/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuvettä aamulla parin minuutin purskuttelu.

Minulla tuo suuvesi oikein laittaa yökkimään.

Vierailija
16/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla yökin pestessäni hampaitani ja olen jopa pariin kertaan oksentanut. Tästä syystä en pese hampaitani aamuisin, ellei suussa maistu pahalta tai henkeni haise syönnin jälkeen.

Iltaisin pestessä yökkäily ei ole voimakasta, jos hammastahna ei ole saippuapohjaista, kuten pepsodentit ja golgatet ovat. Lisäksi iltapala ei ole saanut olla ihan välittömässä läheisyydessä pesuajankohdan kanssa, eli täytyy aina odottaa ruoan laskeutumista. Nieluliman eritys minulla on aina erittäin voimakasta hampaiden pesun jälkeen ja saatan yökkiä jälkeen päin puolisen tuntia ja käydä rykimässä ja sylkemässä paksua limaa pyttyyn tai lavuaariin. Se on ällöttävää ja yhtä ällöttävältä varmasti kuulostaa.

Hammastahnoilla ei ole ollut voimakasta vaikutusta yökkäilyn määrään, mutta jonkun verran on helpottanut puhtaasti saippuattomat hammastahnat ja mahdollisimman neutraalin makuiset. Syväkurkku ei tuota ongelmia, eli kyseessä on vain harjaamisen aiheuttama yökkäily. Hampaiden harjaaminen onkin muodostunut yhdeksi inhottavimmista rutiineista mitä tiedän. Vihaan jokaista sekuntia siitä, mutta pakkohan se on, jos ei halua hampaidensa mädäntyvän.

Vierailija
17/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä hampaiden pesua siksi tehdä, että ruuantähteet saadaan irti^^

Aamulla se peseminen on yhtä tärkeää kuin illallakin.

Luitko tuon linkin. Siinä sanottiin että suuvettä voi käyttää aamuisin jos ei muuten pysty pesemään. Illalla sitten pestävä huolellisemmin.

Vierailija
18/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä aamuisin ennen harjausta ja käytössä apteekin tahna, mutta ei auta

Ap

Minun täytyi siirtyä hampaiden pesu ennen aamupalaa kun yökkäily oli niin suurta että välillä lensi sitten laatta.

Onhan sinulla vaahtoamaton tahna? Se vaahto yökötti minua.

Elmexissä myöskään ei ole natriumlaurylsulfaattia.

Pesen hampaat pää etukenossa lavuaariin niin että sylki ja hammastahna valuu lavuaariin niin ei ylökötä.

Sähköhammasharja käytössä. Ja todellakin purskuttelen vedellä suun ettei ökötä, vaikka väittävät että ei pitäisi. Reikiä ei ole tullut uusia kymmeneen vuoteen.

Itsellä suuret nielurisat, ja kun on nuhaa niin sitten onsuttaa vielä enemmän kun räkä valuu kurkussa kun pesee hampaita.

Vierailija
19/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aina yökkörefleksi kun pesen aamulla. Aina tullut. En tiedä miksi, mutta en pysty juurikaan myöskään nielemään mitään pillereitä tms kokonaisena (jos pitäs popsia jotain). Ihme kurkku ja nielu :D

Vierailija
20/44 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä sama. Järkyttävää huuto-oksennusääntä joka aamu. Ihmettelen, että pitääkö se kitapurjekin pestä? Kumma kyllä, tuota tapahtuu vain aamuisin. En kyllä ymmärrä miksi.

Mulla riittää ihan kielen etuosan pesu siihen yökkäykseen. Pakko sitä kieltäkin silti yrittää pestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä