Muita joita hampaiden harjaus saa aamulla yökkimään?
Miten olette ratkaisseet ongelman? Hampaat on pakko pestä, mutta aamulla ja välillä illallakin se saa yökkäysrefleksin aikaan, ei auta harjanvaihto eikä hammastahnan vaihto
Kommentit (44)
Hieman samaa ongelmaa täälläkin. Saan kyllä silti hampaat pestyä, käytän sähköhammasharjaa. Yritän joskus harjata myös kielen (käytän tähän tavallista hammasharjaa), mutta siihen ei oikein aamuisin taivu. Mitä aikaisemmin on herätys, sitä helpommin yökkäysrefleksi itselläni tulee. Viikonloppuisin ja lomilla ei ole tätä ongelmaa.
Joskus, jos on joutunut lähtemään esim. lentokentälle klo 4.00 aamulla, on olo todella kuvottava. Silloin en pysty myöskään syömään mitään, enkä juomaan edes kahvia, vaikka tarvetta olisi.
Itselläni tuo liittyy jostain syystä selvästi aikaisiin aamuihin. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mihin tuo perustuu.
Kaikki kylmänä suuhun. Harja ja tahna jääkaappiin yön ajaksi. Toimii ainakin mulla.
Lohduttavaa lukea että en ole ainoa, 51v tästä jo kärsinyt, tosin nyt on helpottanut aika paljon. Lapsena jo harjan laittaminen suuhun yökkäytti. Koskaan en ole saanut mistään apua tähän vaikka koko aikuisikäni olen siitä jokaiselle lääkärille ja hoitajalle sanonut. Reikiä on enemmän kuin hampaita ja muutaman kerran olen oksentanut syliini hammaslääkärissä. Vaihdoin äskettäin sähköharjaan ja sillä onnistuu paremmin peseminen. Pepsodent tahnat oksettaa, Golgatet menee aika hyvin, nyt Sensodyne ja vielä ei ainakaan ole tarvinnut yökkiä.
Mulla sais vetää kaikki😀 huonona päivänä en voi edes etuhampaiden takaosia pestä kun öklöttää