Ajattelin kääntyä vihreästä perussuomalaisten leiriin.
Olen äänestänyt vaihtelevasti vihreitä ja kokoomusta jo vuosia. Olen sulkenut silmäni heihin kohdistuneelta kritiikiltä sanoen itselleni sen olevan vain pahansuopaisten loanheittoa. Kuitenkin mitä enemmän perehdyn puolueen linjauksiin, sitä tekopyhemmiltä, elitistisiltä, kansaa halveksuvilta ja naiiveilta ne vaikuttavat.
Haluaisin koulutettuna naisena tukea puoluetta, jossa naisten asema on hyvä ja joka ajaa vihreitä arvoja, mutta en voi enää. Näyttää tyttärelleni, että naisekin voivat tehdä hyvää politiikkaa. En vain pysty enää katselemaan laput silmillä kun puolueet ajavat lapsieni tulevaisuutta alas pyrkimällä heikentämään maan taloutta ja sisäistä turvallisuutta. Ja minkä vuoksi? Että voisivat antaa itsestään kuvan hyväntekijänä ja tehdä siinä sivussa omaa bisnestä tavallisen tallaajan kustannuksella :(
Pelkään myös työyhteisöni suhtautumista asiaan. Olen ajatellut esittää äänestäväni vihreitä, mutta todellisuudessa aion antaa ääneni perussuomalaisille. Minusta tulee hylkiö jos asia selviää työpaikallani.
Onko palstalla kohtalontovereita?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu antaa äänensä nat simyönteiselle puolueelle?
Puolueelle mistä löytyy naisten halveksujia enemmän kuin muista. Yksi kajosi naiseen, yksi kertoi kuinka avioliitossa ei voi ra i s kata.
Persuissa kunnioitetaan naisia. Nuo halveksujat ovat vain 2-3 yksittäistä miestä.
Kaksi persua kumoavat väitteesi siitä, että persuissa ei kunnioiteta naisia.
Pia Kuparinen blo gi aiheessaan: Perusnainen.
Myös Johanna kanerva blo gi aiheessaan: Ai Pe'ussuomalaisissa ei kunnioiteta naisia?.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat tehneet hauskan vaaleihin liittyvän videon. Lopussa mielenkiintoinen kommentti halla-aholta.
Olipa erilainen vaalivideo. Ihan kiva kyllä vaikka vähän eteni hitaasti.
"Minna", miksi sä arvelet että muita kiinnostaa sun äänestys? Se on vähän kun pe*sereikä: jokaisella on tasan yksi ääni.
Hei, minä olen nelikymppinen nainen. Minulla on kaksi lasta ja koulutukseni on FT. En äänestä persuja. Moikka!
Äänestän perussuomalaisia, tietysti. Jos joutuisin äkilliseen mielenhäiriöön ja antaisin ääneni vihreille tai vasemmistolle, en kyllä kellekään kertoisi. liian noloa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, minä olen nelikymppinen yksinkertainen nainen. Minulla on kaksi lasta ja koulutukseni on FT. En äänestä persuja. Moikka!
Pelkään myös työyhteisöni suhtautumista asiaan. Olen ajatellut esittää äänestäväni vihreitä, mutta todellisuudessa aion antaa ääneni perussuomalaisille. Minusta tulee hylkiö jos asia selviää työpaikallani.
Onko palstalla kohtalontovereita?
Onneksi meillä on vaalisalaisuus, joten työkavereita ei ole pakko informoida. Itse äänestin viime vaaleissa Antero Vartiaa. Vihreät ovat laittaneet meidät oikeistoliberaalit niin tiukalle, että tuossa puolueessa ei ole enää elintilaa. Anterokin teki tästä omat johtopäätöksensä. Post-soinistinen PS sopii yksilönvapauksia korostavien linjaustensa kanssa hyvin minulle - varsinkin, jos vertaa muihin puolueisiin.
Vierailija kirjoitti:
miksi sä arvelet että muita kiinnostaa sun äänestys? Se on vähän kun pe*sereikä: jokaisella on tasan yksi ääni.
Tuossahan pyydettiin kokemuksia, miltä tuntuu vaihtaa poliittista katsantoa. Jos sinua ei kiinnosta, niin miksi osallistut keskusteluun?
Tällaiset tapaukset voivat auttaa puoluekannan muodostamisessa:
https://pt-media.org/2019/03/21/valtamedian-paatos-oulun-moskeija-iskui…
Eilinen Oulussa annetun raiskaustuomion teko tapahtui Oulun moskeijassa. Vajaan neljän vuoden vankeuteen tuomittu Muso Asoev toimitti ainakin osan lapsen ahdisteluistaan Oulun moskeijan tiloissa.
Perussuomalaiset ovat saaneet paljon uusia äänestäjiä tällä vuosikymmenellä, joten ovathan nämä kaikki äänestäneet ennen muita puolueita kuten vihreitä, jos eivät ole ensimmäisissä vaaleissaan.
Junes Lokka on entinen Vihreiden äänestäjä.
Olisit kirjoittanut että kuulut isikseen ja äänestät persuja niin sen jokainen olisi uskonut. Samat arvot, samat loputtomat vihat.
Emme huoli sinua meidän leiriimme.
Jos äänestät PS niin tuet ääri oikeiston nousua. Hyvin veti Australiassa iskun nämä tyypit. Ja suomessa on jo liikaa vastakkainasettelua, ja ra sismia (mitä verhotaan vain ma mu kriittisyydeksi)
Persujen huono puoli on siinä, että joku voi välillä öyhöttää jotain netissä. Muiden puoluiden huono puoli on siinä, että ne haluavat rajat auki.
Jaaha samat jutut taas copypastetaan kun pressanvaalien alla. Tosi väsynyttä mutta onpahan teillä taas ketju johon voi tuutata persujen pska linkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestät PS niin tuet ääri oikeiston nousua. Hyvin veti Australiassa iskun nämä tyypit.
Mitä Australiassa nyt sitten on tapahtunut. Viime päivinä sen sijaan ma muliinit ovat tehneet ter.ro.ri-is.ku.ja Hollannissa ja Italiassa. Utrechtissa a.m.m.u.t.t.i.i.n ihmisiä ratikassa ja Milanossa yritettiin p.o.l.t.t.a.a. bussillinen lapsia.
Persut ovat tehneet hauskan vaaleihin liittyvän videon. Lopussa mielenkiintoinen kommentti halla-aholta.