Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvilan ja huussin haku

Vierailija
02.04.2013 |

Hei,

olemme miettineet vakavasti oman mökin ilmoittamista tuohon Huvilaan ja huussiin. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tutuilta miten tuo hakuprosessi on mennyt ja ovatko olleet tyytyväisiä? Mietin omaa budjettiamme ja pohdin riittääkö 10000 euroa mihinkään? Haluaisimme siis sekä vanhan mökin että saunan kuntoon.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö AV-mammojen tietotoimistosta löydy varmaa faktatietoa aikaisempien kausien remonttibudjeteista? Olen melko pettynyt...

Vierailija
42/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä jaksossa muutettiin mökin vintti lämpimäksi ja lämpöeristys tehtiin virheellisesti. Voi olla ohjelman kautta saa itselleen homemökin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:29"]Kyllä minä ainakin olisin v-ttuuntunut jos osallistuisin ohjelmaan, maksaisin täyden hinnan ja sitten meidän pihatyöt ketjutettaisiin jollekin virolaiselle alihankkijalle. [/quote]

Niin, siinä joutuu välistävetäjillekin maksamaan tavallaan tyhjästä.

Vierailija
44/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisen työkaverin sisko on töissä Maikkarilla tai Nelosella ja vuosia sitten kuulin kautta rantain jostain sisustusohjelmasta, mitä tuli maksamaan omistajille.

Eli suunnittelun saivat ilmaiseksi ja sitten remppasuunnitelma tehtiin myös. Tiedän perheen, joka teki itse rempan ja saivat tosi hyvät ohjeet suunnittelijalta ja kaikki tyyliin maalilinjan numerot mistä saa ilmaiseksi apua.

Kaikki sisustusjutut, ihan verhot, tyynyt, sängyt, sohvat jne, kaikki oli lainatavaroita ja kaikki vietiin kuvauksien jälkeen pois. Jos ovh oli 1000 euroa, saivat alennusta 20 - 50 %, riippuen mistä tuotteesta oli kyse, verhoista enemmän, sohvista vähemmän, eli mikä voitiin käyttää uudestaan. Verhot kun yleensä on aika mittatilaustyötä.

Toinen perhe otti avaimet käteen palvelun ja he saivat apua remppamiesten palkkaamiseen. Lisäksi oli sama homma kun ylläkin, eli joku ryhmä teki jonkun ja toinen toisen, eli yhden olo + ruokailutilan laittamiseksi meni aikaa useita kuukausia.

Hakeminen ei maksa mitään ja harvoin joku on tyytymätön. Tämä perhe, joka palautti kaikki huonekalut, etsivät sitten avustajan kanssa halvemmat versiot.

Myös suunnitteluvaiheessa on mahdollisuus näyttää omaa kansiota misssä on kaikki omat huonekalut, eli niitäkin voidaan miettiä.

Vierailija
45/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se uusi blondi siinä mainoksessa on? Hämäävää kun näyttää siltä että Meri-Tuuli on poistunut ja tämä uusi tullut tilalle? Joku kokki?

Vierailija
46/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku osasi aikaisemmassa ketjussa kertoa että se uusi blondi on rakennusurakoitsija joka toteuttaa ne rempat.

Vierailija
47/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niillä ei olekaan enää niitä helvetinenkeleitä remppaamassa niitä kohteita?

Vierailija
48/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat aika uskomattomilta nuo budjetit. Jos ihmisillä on oikeasti laittaa 50 tonnia piharemonttiin (mökillä!) niin kuvittelisi ettei tarvitsisi koko kansan pällisteltäväksi telsuun mennä vaan voisivat palkata sen remppajengin suoraan itselleen. Itse en olisi siitä suunnittelusta valmis maksamaan, työstä kylläkin. Ne ideat eivät ole mielestäni oleet mitenkään ihmeellisiä. Eli jos se on ainoa "ilmainen osuus" ohjelmassa, niin sanoisin kyllä kiitos ei. Ilmainen grilli kyllä minulle kelpaisi ja saisi joku tuon mökin tulla maalaamaankin.

Vierailija
49/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:07"]Eihän remontin viivyttämisessä ole mitään järkeä. Fiksuinta olisi tykittää pitkää päivää ja tehdä projekti alta pois mahdollisimman nopeasti. Onko nyt varmaa tietoa siitä miksi muka noin toimitaan?[/quote]

Omistajalle varmaan fiksuinta joo. Mutta ei se tv-yhtiö siinä mitään häviä, vaikka mökillä olis remontti koko kesän. Ei ole niiltä pois, vaikka mökkiä ei pysty käyttämään. Joten miksi ei toimittaisi niin, jos se toimii tv-yhtiön aikatauluihin. Nehän kuvaa samaan aikaan ja lomittain useampaa mökkikohdetta.

Vierailija
50/60 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 15:48"]

Luulisi nyt että ne huonekalu-, sisustus- yms liikkeet jotain siitä korvaisivat että saavat ilmaista mainosta telkkarissa, eli ehkä tuotteet voi ainakin saada alennuksella siksi, jos ei ilmaiseksi? Ohjelman alussahan muistaakseni lukee oikein "Ohjelma sisältää tuotesijoittelua" eli mainostustarkoitus on. Ja yleensä kun menevät vaikka johonkin valaisin- tai sisustusliikkeeseen niin aika pitkään kuvataan ovea ja firman kylttiä että katsojat varmasti näkee mistä liikkeestä niitä tuotteita saa.

[/quote]

Tiedätkö sinä mitä tuotesijoittelu tarkoittaa? Ei se tarkoita sitä, että huonekalufirma saa ilmaista mainosta. Kyllä ne ihan maksaa siitä tv-yhtiölle, että saavat tuotteensa esille ohjelmassa. Eli tietenkin ne korvaa sen mainoksen mitä tuotteiden kautta itselleen saavat, mutta ei ne maksa sitä korvausta mökkilöiselle vaan tv-yhtiölle. Tv-yhtiö ei ole niin kiva, että se antaa kaiken hyödyn sille mökkiläiselle, vaan kyllä se ottaa itselleen rahat kaikesta mistä irti saa.

Jos mökkiläinen haluaa ostaa kaikki kalusteet ja roinan, niin luulisi saavan ne mahdollisesti sen verran halvemmalla mikä olisi poisroudauksen hinta. Miksi mökkiläinen saisi mitään ilmaiseksi tai erityisen halvalla. Kyllä tässä maassa riittää niitä ihmisiä, jotka tahtovat telkkariin vaikka itse maksaen.

Vierailija
51/60 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihapuolen rempat maksavat noin 10 000-20 000€. (tieto) Kallein kohde oli muistaakseni siellä Lohjalla oleva nuoren parin piha missä oli iso rinne ja uima-allas. Pihan suunnittelun arvo on noin 2000-4000€ riippuen kohteesta jos ostettaisiin irrallaan. Sisustussuunnittelu/remppasuunnittelu pyörii samoissa lukemissa. Työ maksaa hieman vähemmän kuin markkinoilla ja pihapuolella esim. kasvit ovat monesti täysin sponssikamaa. Kuntta noin 30-50% alennuksella. Kivet ja muurit riippuen sponssaajasta kanssa alennuksella.

Periaatteessa tulee siis ihan selkeästi halvemmaksi ainakin pihapuolella kuin ilman ohjelmaa. Tosin omistajilla ei ole samalla tavalla valtaa tehdä päätöksiä pihan suhteen kuin itsenäisesti toteutettuna. Ja minua tämä ainakin pelottaisi varsinkin kun kyse n. 15000€ piharempasta. Muureja ja rakenteita on vaikea siirtää tai muuttaa väriä. Sisustuspuolella jos se seinän väri ottaa päähän niin se on helppo korjata mieleisekseen.

Vierailija
52/60 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "uusi" blondi on rakennusmestari. Se ja sen remmi oli aikasemmin mukana Luukusta lukaali-ohjelmassa. 

Vierailija
53/60 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen usein ihmetellyt sitä, mitä tuonne osallistuvat oikeasti hyötyvät. Monelle saattaa toki olla elämän kohokohta päästä perheineen televisioon, mutta tarkoitan siis taloudellista hyötyä. Monet ovat korostaneet sitä ilmaista suunniittelua, mutta sen arvohan ei kovin suuri ole. Se remontti ja ne rakennusmateriaalithan siinä maksavat. Oikeastaan ainoa todellinen hyöty taitaa olla tuo jonkun aikaisemman kirjoittajan mainitsema remontin tekemisen helppous; sen kun jättää tuotantoyhtiölle avaimet ja palaa sitten valmiiseen mökkiin. Hintakin taitaa olla melko lailla taattu, ainakaan ei räjähdä yhtä helposti budjetti kuin jollain tuntemattomalla urakoitsijalla teetettäessä.

Vierailija
54/60 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden telkkarisuunnittelijoiden laskutus ei varmaankaan ole mikään kummoinen kuluerä. Ei ainakaan pitäisi olla. Joku Marko Paananen varmaan laskuttaa ihan kunnolla, mutta hänhän on oikea sisustusarkkitehti eikä mikään itseoppinut "suunnittelija". Sellaiseksihan voi kuka tahansa joka osaa matchata verhot sopimaan sohvan kanssa heittäytyä...

Vierailija
55/60 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ohjelma on kyllä aika väljähtänyt. Voisivat vähän tuunata sitä. Aihepiirihän on suomalaisia kiinnostava ja ajaton, mutta jotenkin se jatkuva hekottelu ja niissä kaupoissa ramppaaminen on alkanut kyllästyttää.

Vierailija
56/60 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme itse mökkiremontin ja emme ole ammattilaisia ja hyvä tuli. On käyty kauempaakin kehumassa!

Vierailija
57/60 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä blondi se joka nauraa kuin kyöpelivuoren noita-akka, muuten tykkäisin ohjelmasta, sitä naurua ei jaksa kuunnella sudennahka turkkinenkaan.

Vierailija
58/60 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaa toki voi - olemme hakeneet kolme kertaa, mitään vastausta ei ole tullut,

- saati että olisi pääaty ohjelmaan 😕

Vierailija
59/60 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Hyvä hakemus, hyvä ja selkeästi muutosta kaipaava kohde, sopiva budjetti ja se, että on valmis antamaan vapaat kädet. Hauska kokemus oli ja lähtisin uudestaan. Mitä etua tuosta on? No, ainakin se, että ei tarvitse tapella itse tarjousten kanssa, aikataulujen ja tavarantoimittajien kanssa. Jättää avaimet ja tulee myöhemmin valmiiseen nautiskelemaan. Kyllä omakotitaloissa ja mökeissä riittää aina laittamista, eli ei tarvitse miettiä että rempan jälkeen olisi itse toimeton. Sopii toisille, toiset haluavat tehdä itse. Kukin tavallaan.

Vierailija
60/60 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tänä vuonna tulla uutta kautta? Odottelin, sillä haku on ollut mielessä jo pidemmän aikaa meilläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme