Huvilan ja huussin haku
Hei,
olemme miettineet vakavasti oman mökin ilmoittamista tuohon Huvilaan ja huussiin. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tutuilta miten tuo hakuprosessi on mennyt ja ovatko olleet tyytyväisiä? Mietin omaa budjettiamme ja pohdin riittääkö 10000 euroa mihinkään? Haluaisimme siis sekä vanhan mökin että saunan kuntoon.
Kommentit (60)
Eli roudaavatko ne kaikki ne Weberin grillit ja kalliit terassikalusteet pois heti kun kuvaukset ovat ohitse? Ruuvaavat lamput katoista ja pakkaavat ikkunaverhot mukaansa? Mitä ne perheet sitten oikein saavat vastineeksi sille, että antavat mökkinsä ja itsensä telkkaariin?
Meidän mökki on miehen suvun perintöjä, ja jos me nyt tilattais sinne joku kuvausryhmä ja helsingin kekkeruusit tatuointeineen pyörimään tontille ja talolle, niin siitähän suuttuis koko sakki.
Se olis kyläläisille naurun paikka, että eikö ne osaa itte pitää taloaan kunnossa. Lisäksi tv-ohjelman avulla kurkittais kaikki nurkat ja sitten ku se pitkä sisustaja haluaa penkoa vintitkin, niin nekin tulis sitten kyläläisillä syynättyä tarkkaan.
Anopilta kyseltäis kautta rantain, eikä niin kovin kautta, että tuliko nyt luovutettua suvun talon ihan oikeeseen osoitteeseen, kun ne on jonkun kuvausryhmän sinne ottaneet ja paikkoja repimään.
Jos ja kun meillä tehdään esim tupaan keittiökaappeja ja uusitaan ikkunoita ja maalataan seiniä, niin tänne ei missään nimessä ketään jonkun tv-kameran kanssa kekkuloimaan,
t. nimmin Aina Varma Tieto
itse kyllä tykkään ohjelmasta ja olen katsonut aina kun olen sattunut telkkarin edessä olemaan. Se pitkä sisustelija ei kyllä vakuuta ollenkaan, mutta voisin itse jossain tilanteessa kuvitella ilmoittavani tuon meidän mökinrähjän ohjelmaan. Mies ei todellakaan nimittäin ole mikään remontti-reiska enkä itsekään muuta osaa kuin ulkoseinän maalata. Mutta: kyllä minä haluaisin siitä korvauksena vähän enemmän kuin "ilmaista suunnittelua". Eli alle markkinahinnan tulisi remontti saada ennen kun meidän huushollia pääsisi kuvaamaan.
Luulisi nyt että ne huonekalu-, sisustus- yms liikkeet jotain siitä korvaisivat että saavat ilmaista mainosta telkkarissa, eli ehkä tuotteet voi ainakin saada alennuksella siksi, jos ei ilmaiseksi? Ohjelman alussahan muistaakseni lukee oikein "Ohjelma sisältää tuotesijoittelua" eli mainostustarkoitus on. Ja yleensä kun menevät vaikka johonkin valaisin- tai sisustusliikkeeseen niin aika pitkään kuvataan ovea ja firman kylttiä että katsojat varmasti näkee mistä liikkeestä niitä tuotteita saa.
mä luulen, että niissä maksetaan työstä, koska remppafirmat on aika pieniä ja ne tuskin niitä puoli-ilmaiseksi tekee mutta sitten ainakin logoista päätelleen materiaaleja ja sisustuskamaa saa aika paljon ilmaiseksi suunnittelun lisäksi. Onhan se toisaalta aika helppo tapa hoitaa remppa pois alta, kun ei tarvi itse mitään säätää, tulee vaan paikalle, kun valmista ja hymyilee vähän kameralle.. voishan se olla ihan hauskaa kenties? anup
Se remppa muuten voi kestää KOKO kesän, vaikka tv:ssä saa käsityksen, että hupsista vaan kun tuli valmista.
varma tieto tämäkin
Jos remontti kestää koko kesän, niin ei ne ihan pienellä budjetilla liikkeellä ole. Jos raksafirma laskuttaa 50 egee / tunti, niin se tekee 400 euroa päivässä per ukko. Tossa ohjelmassa näyttäisi työmiehiä olevan 2-3 per kohde, niin silloin palaa asiakkaan rahaa jo 1200 euroa päivässä pelkkiin työmiehiin. KOKO kesä (eli varmaan siis pari kuukautta) tarkoittaisi 5 päivän työviikolla 50 päivää eli 60000 euroa pelkkiä työvoimakuluja...
tuo remontin helppous itseänikin ajatuksena viehättää eniten. Ei tarvitsisi tapella remonttireiskojen kanssa tai laskea budjetteja. Paikalle tulisi ammattilaiset ja HUPS homma olisi valmista. Tekeekö ne remontit aina sama porukka?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:01"]Jos remontti kestää koko kesän, niin ei ne ihan pienellä budjetilla liikkeellä ole. Jos raksafirma laskuttaa 50 egee / tunti, niin se tekee 400 euroa päivässä per ukko. Tossa ohjelmassa näyttäisi työmiehiä olevan 2-3 per kohde, niin silloin palaa asiakkaan rahaa jo 1200 euroa päivässä pelkkiin työmiehiin. KOKO kesä (eli varmaan siis pari kuukautta) tarkoittaisi 5 päivän työviikolla 50 päivää eli 60000 euroa pelkkiä työvoimakuluja...[/quote]
Ei tuo koko kesä varmaankaan sitä tarkoita että siellä koko kesän on täyspäiväisesti työssä joku. Vaan sitä, että sinne voi tulla jonkun homman tekijä kesäkuun alussa, toisen homman tekijä heinäkuun alussa ja sisustaja vaikka elokuussa. Eli tavallaan remppa on kesken pitkään vaikkei suurinta osaa aikaa siellä tehdä mitään.
Ohjelman nettisivuilla on ainakin aikaisempina kausina ollut tarkat listat siitä, mitä rompetta ja palvelua mistäkin on ostettu.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:01"]Jos remontti kestää koko kesän, niin ei ne ihan pienellä budjetilla liikkeellä ole. Jos raksafirma laskuttaa 50 egee / tunti, niin se tekee 400 euroa päivässä per ukko. Tossa ohjelmassa näyttäisi työmiehiä olevan 2-3 per kohde, niin silloin palaa asiakkaan rahaa jo 1200 euroa päivässä pelkkiin työmiehiin. KOKO kesä (eli varmaan siis pari kuukautta) tarkoittaisi 5 päivän työviikolla 50 päivää eli 60000 euroa pelkkiä työvoimakuluja...[/quote]
No ei ne tietenkään koko kesää viitenä päivänä viikossa työmiehet tai kuvausryhmä työn touhussa yhdessä ja samassa kohteessa ole. Mutta voin kertoa, että koko kesä meni remontin ja työmaan keskellä.
Eihän remontin viivyttämisessä ole mitään järkeä. Fiksuinta olisi tykittää pitkää päivää ja tehdä projekti alta pois mahdollisimman nopeasti. Onko nyt varmaa tietoa siitä miksi muka noin toimitaan?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:07"]Eihän remontin viivyttämisessä ole mitään järkeä. Fiksuinta olisi tykittää pitkää päivää ja tehdä projekti alta pois mahdollisimman nopeasti. Onko nyt varmaa tietoa siitä miksi muka noin toimitaan?[/quote]
Mä tiedän ainakin yhden tällaisen tapauksen, oli sukulaisen remontti. Siellä tarvittiin myös kivitöitä ja puunkaatoa, ja nämä eri töiden tekijät tosiaan tuli ihan eri aikoihin kesää ja sitten erikseen lasten leikkipaikan tekijät.
Mutta jos tosiaan on pelkkä mökki/sisäremppa jonka tekee lähinnä se pieni remppareiskatiimi ja suunnittelijat, niin tuskin sitä silloin auki pidetään koko kesää sitä hommaa. Lähinnä jos tarvitaan jotain ulkopuolisia laituriasentajia, metsureita, kiven räjäyttäjiä tms niin voi venyä sen mukaan miten noita saa paikalle.
Ei varmaan tuo arvio 50e tunti pidä paikkaansa. Vaimoni duunikaverin isälle ohjelma teki yhden piharemontin ja silloin ainakin oli virolaiset kaverit töissä. Ne suomalaiset työntekijät tuli aina samaan aikaan paikalle kuin kameraryhmäkin. Eihän ne teeveekasvot oikeasti mitään niistä töistä tee vaan aliurakoitsijat
Sama kai se on kuka sen remonttityön tekee jos jälki on hyvää ja on rakennettu oikein. Se tietenkin selittäisi noita budjetteja, sillä suomalainen ammattimies ei firman kautta kyllä alle 35 euroa plus alvi liiku.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:07"]Eihän remontin viivyttämisessä ole mitään järkeä. Fiksuinta olisi tykittää pitkää päivää ja tehdä projekti alta pois mahdollisimman nopeasti. Onko nyt varmaa tietoa siitä miksi muka noin toimitaan?[/quote]
Saman kesän aikana kuvataan aika monta kohdetta eri puolilla Suomea ja työt aikataulutetaan pitkälti sen ehdoilla. Toki jos joku urakoitsija rakentaa yksittäistä kohdetta, kannattaa tehdä vauhdilla alusta loppuun, mutta tässä ei ole sellainen tilanne.
Ylipäätään nuo tv:n sisustus ja tuunausohjelmat antavat ihan väärän kuvan aikatauluista. Marko Paanasen ohjelman ekassa jaksossa poikkeuksellisesti annettiin katsojienkin huomata, että siinä Markon serkulleen tekemässä projektissa ehti vuodenaikakin vaihtua, suunnittelun aloittamisen ja remontin valmistumisen välillä.
Kyllä minä ainakin olisin v-ttuuntunut jos osallistuisin ohjelmaan, maksaisin täyden hinnan ja sitten meidän pihatyöt ketjutettaisiin jollekin virolaiselle alihankkijalle.
Mun kaveri teki mökillään paaaljon H&H:ta pienempää piharemppaa ja lasku 20 000 Euroa.
Oletteko huomanneet, että noissa ohjelmissa haetaan kalleinta lamppuja myöten, kasvit kalliita alkuja ja hirveitä määriä jne. Ei ne halvalla tule. Mä veikkaan, että budjetit on yli 50 000 Euroa järjestäin, koska kaikki suunnittelua lukuunottamatta on itse maksettava ja siellä tehdään sitten just suunnittelijan mukaan maksoi, mitä maksoi.
Paananen sanoi taannoin, että Innossa joku olkkarin uusintakin oli helposti 20 - 30 kEuroa.
Mutta ap voithan sä hakea. Joskus ohjelmassa on ollut pienimuotoisempiakin uusimisia!
Joo, kuuluu vähän remonttiohjelmien henkeen, että budjeteista ja aikatauluista annetaan aina ihan väärä kuva. Esimerkiksi siinä ohjelmassa jossa on se salkkaritähti ne tekee aina jollain kahden tonnin budjetilla täydet rempat. Ei sillä rahalla oikeasti mitään saa.
L
Luulen, että tavarat tuodaan paikalle tvtä varten. Mökin omistajat saavat sitten päättää ostavatko ne vai eivät.