Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junttivanhemmat vastustavat kasvisruokapäiviä koulussa --- viiden vuoden päästä teille nauretaan

Vierailija
21.03.2019 |

Liha on epäeettistä, sen hiilijälki on suuri ja leventää muutenkin pöhöttönyttä pötsiäsi entisestään. Anna edes lapsesi valita terveellinen elämä. Vai oletko juntti?

Mari, Punis/Helsinki

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä alakoulussa lukuvuoden päätösjuhlissa oppilaskunnan edustaja kertoi koko koululle tehdyn kyselyn tuloksista ja mitä oppilaat eniten toivoivat koululta jatkossa:

- Vähemmän kasvisruokapäiviä

Oli muuten lähes yksimielinen tulos.

Tietenkin. Ovat lihafasistien lapsia. Eikä joukosta uskalleta erottua.

Tai sitten keskuskeittiön tädit eivät osaa tehdä maistuvaa kasvisruokaa, joka säilyisi hyvänä lautaselle asti.

Epäilet että keskuskeittiöiden ammattikaiset on niin huonoja? 

Kuinka todennäköisesti aivopierusi on totta?  

Vierailija
22/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin ajan kuluttua nauretaan sille ajatukselle, että lihaa on joskus viitsitty syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä alakoulussa lukuvuoden päätösjuhlissa oppilaskunnan edustaja kertoi koko koululle tehdyn kyselyn tuloksista ja mitä oppilaat eniten toivoivat koululta jatkossa:

Tietenkin. Ovat lihafasistien lapsia. Eikä joukosta uskalleta erottua.

Tai sitten keskuskeittiön tädit eivät osaa tehdä maistuvaa kasvisruokaa, joka säilyisi hyvänä lautaselle asti.

Epäilet että keskuskeittiöiden ammattikaiset on niin huonoja? 

Kuinka todennäköisesti aivopierusi on totta?  

Useamman koulun keittiöissä työskennelleenä väittäisin, että tuo aivopieru toteutuu reilusti yli puolessa Suomen kouluista.

Vierailija
24/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta näille natseille keskustella asiallisesti. Tuo toisten junteiksi haukkuminen kertoo sinusta enemmän kuin kenestäkään muusta. Olen ollut kasvissyöjä luultavasti ennen kuin olet edes syntynyt, mutta lapseni saavat syödä koulussa mitä itse haluavat.

Vierailija
25/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin ajan kuluttua nauretaan sille ajatukselle, että lihaa on joskus viitsitty syödä.

Voi teitä pyhän uskon saarnaajia, olette niin vakuuttuneita asianne oikeudesta.

Vierailija
26/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita kasvisruokapäiviä on ollut ja silloin syöty kasvisruuaksi tarkoitettua kasvisruokaa. Nyt kasvisruokapäivinä syötetään lihankorvikkeita eikä oikeita kasvisruokia, esim. teolliset kasvispihvit ei ole mitään herkkua.

Vierailija
27/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Ainahan kouluissa on ollut kasvisruokapäivä. Sitä ei vaan ole kutsuttu sillä nimellä. Ainakin meillä oli koulussa kesäkeittoa, pinaattikeittoa, puuroa, pinaattilettua, kasvispihviä jne. Ei mitään ongelmaa. Nyt nää Trumputtajat on saaneet kehitettyä siitä jonkinlaisen olkiukon, että mukamas on väkisin tuotettu jokin uusi, ideologinen asia kouluihin. 

Tästä ei ole kyse ollenkaan vaan vihervasemmisto näkee kasvisruuassa hyvän riidan aiheen ja tilaisuuden nostaa profiiliaan.

"Trumputtajat" (kuten nimitit) eivät koskaan olisi huomioneet ongelmaksi koko kasvisruokajuttua, ellei vihervasemmisto olisi joka tilaisuudessa hieromassa sitä heidän naamaansa.

On teillä kova halu riidellä ja haastaa riitaa. Ei ihme että ulkomailta haalitaan lisävoimia kun tappelunhalunne on kyltymätön.

Vierailija
28/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua vastustusta ollenkaan. Eikö koulussa ole aina ollut kasvisruokapäiviä? Ainakin mun aikana oli: pinaattikeittoa, pinaattilettuja puuroa, kasvissosekeittoa. Eikö nämä vastustajat tee kotona ikinä kasvisruokaa? Meidän lasten herkkua on esim. kesäkeitto ja puuroista tykkäävät myös, on itseasiassa heidän mielestään paras kouluruoka. Inhoavat esim. koulun lihapullia (eivät ole tottuneet eineksiin) ja erityisesti karjalanpaistia. Meillä tehdään niin liha-, kala-, kuin kasvisruokaakin. Eniten kasvis, koska minä olen kasvissyöjä, muut sekasyöjiä.

Vierailija
29/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua vastustusta ollenkaan. Eikö koulussa ole aina ollut kasvisruokapäiviä? Ainakin mun aikana oli: pinaattikeittoa, pinaattilettuja puuroa, kasvissosekeittoa. Eikö nämä vastustajat tee kotona ikinä kasvisruokaa? Meidän lasten herkkua on esim. kesäkeitto ja puuroista tykkäävät myös, on itseasiassa heidän mielestään paras kouluruoka. Inhoavat esim. koulun lihapullia (eivät ole tottuneet eineksiin) ja erityisesti karjalanpaistia. Meillä tehdään niin liha-, kala-, kuin kasvisruokaakin. Eniten kasvis, koska minä olen kasvissyöjä, muut sekasyöjiä.

Onko ketjun avaaja kasvisruuan vastustaja?

Niinpä!

Vierailija
30/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiaa olisi ajettu vähemmällä vouhotuksella ja syyllistämisellä, se olisi ohitettu olankohautuksella.

Vierailija
31/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjun avaaja kasvisruuan vastustaja?

Niinpä!

Taitaa olla false flag -tyyppi, yrittää saada kasvisruoan puolestapuhujat näyttämään hölmöiltä räyhääjiltä.

Vierailija
32/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne persujen ja kokkareiden kakarat (yläasteikäiset) käy edes syömässä, vaan ostamassa lähikaupasta lihapiirakkaa ja ES:sää. Täällä pikkupitäjässä ainakin, joka päivä. Pitäisivät vain tollot suunsa kiinni.

Minun muksu syö kouluruuan joka päivä, harvoin valittaa että ois ollut pahaa, pari inhokkia löytyy, esim lihakeitto ja ja broileripyörykät.

Kouluruoka todellakin syödään, se on hienoa että Suomessa sellasen vielä saa. Ja minäkään en miljonääri ole, helpottaa että koulussa saa lämpimän ruuan, kotona sitten teen toisen ja tuottaa jo vaikeuksia keksiä mitä sitä aina tekisi, kun kotona ei meinaa kelvata kuin ne samat ruuat aina. 

Eikä kasviruuan tarvitse olla mitään eksoottista ja kamalaa, vaan ihan tavallista maistuvaa kotiruokaa, esim hernekeittoa. Koulun hernekeitto yleensä maistuu kaikille, senkun jäöttävät vain siitä ne lihamurut pois.

Vierailija
33/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kasvisruokaa ja sitten on " kasvisruokaa". Kouluissa tarjoillaan mautonta ja halvoista raaka-aineista tehtyä " kasvisruokaa". Ei mikään ihme ettei muksuille maistu. Olen syönyt aivan ihania ja maukkaita intialaisia kasvisruokia, joissa ei edes kaipaa lihaa, ja toisaalta esim. lennoilla karmeita, mauttomia ja epämääräisiä, laitoksissa valmistettuja " kasvisruokia". Jäi itseltäkin syömättä.

Voi kun olisi viulu, voi kun osaisi soittaa? Tulipalo kyllä sammui, mutta väärin sammutettu:)

Aina joku tekosyy, että miksi sitä kasvisruokaa ei sitten voi syödä, "halvat raaka-aineet":) On siinä meillä kasvisruuan puolestapuhuja:)

Vierailija
34/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo katsoin äsken jostain päin Suomea olevista paikallisuutisista tämän jutun.

Ei voi kun silmiä pyöritellä.

Maailma on täynnä kasvisruokia, esim pinaattiletut, joita on kouluissa syöty iät ja ajat, mutta tällanen sana kuin "kasvisruokapäivä" saa idi ootit hyppimään seinille. Mikä helvetti tollasia pölvästejä oikein vaivaa.

Kotona ei vissiin muuta syödä kuin jauhelihamakaronimössöä, jauhelihalasagnea, jauhelihajäätelöä, jauhelihapiirakoita, jauhelihamakaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta, jauhelihakeittoa, jauhelihapitsaa, jauhelihahernekeittoa, jauhelihalihapullia, jauhelihalihajauhelihaaaaa..

Ahaa! Onko pakko Vihreiden tulla torvet soiden esittelemään pinaattilettuja jos niitä kerran ilman Vihreitäkin osataan syödä? 

En oo missäöän nähnyt torvea soittavia vihreitä, olen vaan kuullut sanan "kasvisruokapäivä" ja huomannut miten siitä jotkut pöyristyy, esim puolustusministeri, joka pyörtyi ja pyysi hajusuolaa kuullessaan että tämmönen päivä olisi armeijassa.

Ei hajuakaan kuka tätä ehdottaa, mutta ehdotus on eirttäin hyvä. Se ois kannattanut varmaan tehdä hipihiljaa, ei ois kukaan huomannu mitään.. tai jos ehdottajana ois ollut vaikka halla-aho, niin johan ois kielenkannat loksuttaneet somessa jo tämän päivän tärkeydestä. Jussihan muisti puoluejohtajien paneelissakin kertoa, että ihmettelee "miksi isot miehet pelkäävät kasviksia, ovat oikein hyviä, ei niitä tarvitse pelätä".

Vierailija
35/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn kasvisruokapäivän sitten kun tulee myös liharuokapäivä jona ei ole tarjolla kasvisvaihtoehtoa.

Vierailija
36/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kasvisruokaa ja sitten on " kasvisruokaa". Kouluissa tarjoillaan mautonta ja halvoista raaka-aineista tehtyä " kasvisruokaa". Ei mikään ihme ettei muksuille maistu. Olen syönyt aivan ihania ja maukkaita intialaisia kasvisruokia, joissa ei edes kaipaa lihaa, ja toisaalta esim. lennoilla karmeita, mauttomia ja epämääräisiä, laitoksissa valmistettuja " kasvisruokia". Jäi itseltäkin syömättä.

Voi kun olisi viulu, voi kun osaisi soittaa? Tulipalo kyllä sammui, mutta väärin sammutettu:)

Aina joku tekosyy, että miksi sitä kasvisruokaa ei sitten voi syödä, "halvat raaka-aineet":) On siinä meillä kasvisruuan puolestapuhuja:)

Meillä koulussa kasvisruoka on joko paahdettua lanttua+perunaa tai sekavihanneksia eräänlaisena mössöpatana. Jostain syystä tuollaiset ei ole edes vegaanilasten mielestä laadukasta syötävää.

Vierailija
37/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte et kasvit kiljuu tuskasta kun pistätte niitä elävänä poskeen. Muut kasvit stressaantuu ympärillä.

Vierailija
38/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iät ajat ohrapuuro, perunavelli ja pinaattiletut ovat kuuluneet monen lapsen suosikkeihin, ja näin myös oman lapseni ja luokkatovereiden kohdalla. Lapsilla ei ole mitään sitä vastaan että joka ruuassa ei ole lihaa ja "kasvisruuasta" tulee kirosana lähinnä nihkeiden vanhempien ansiosta.

Btw, annatteko te muutenkin lastenne nirsoilla? Entä jos äänestystulos olisi ollut vähemmän kalaruokapäiviä tai harvemmin salaattia ruuan kanssa?

Vierailija
39/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miten olis se että te vesimelonit ette yrittäisi pakkosyöttää teidän oksettavia arvoja muille.

Me jotka maksamme tämän koko sirkuspelleilyn myös päätämme myös sen ohjelman.

Ihmiset on sekasyöjiä. Niin kauan kun kouluruokailua rahoitetaan minun lompakosta, niin haluan että siellä on tarjolla jotain muutakin teidän puolueohjelmaan tai arvoihin sopivaa syötävää.

MIten olis vaikka aloittaisitte sillä että ette tee lapsia, ette matkusta, ette kuluta ja lopuksi voitte lopettaa vaikka hengittämisen. Sillä se luonto pelastuu...

Se, että ihminen on sekasyöjä, ei tarkoita että lihaa (kalaa/maitoa/muuta eläinproteiinia) tulisi nauttia joka päivä joka aterialla. Sinun sekäsyöjyytesi ei ole uhattuna vaikka söisit kasvissosekeiton tai soijabolognesen, voit silti vetää illalla pihvin ja olla sekasyöjä. Kukaan ei ole vaatimassa koululaisia siirtymään kokonaan kasvisruokavalioon tai edes koulupäivien osalta kasvisruokavalioon, kyse on siitä tarvitseeko sitä possua popsia joka ikisellä aterialla. Ja siihen on ihan selkeä vastaus vaikka unohdettaisiin ekologiset seikat ja keskityttäisiin terveyteen ja talouteen: ei. Ei tarvitse. Ei tarvitse joka ruuan olla "sekaruokaa". Ei ole lajityypillistä, ei tavoiteltavaa. Luuletko että ne luolamiehet laittoi joka aterialla mammuttia siivuiksi? Eivät laittaneet.

Vierailija
40/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koulussa kasvisruoka on joko paahdettua lanttua+perunaa tai sekavihanneksia eräänlaisena mössöpatana. Jostain syystä tuollaiset ei ole edes vegaanilasten mielestä laadukasta syötävää.

Kyseessä on kuitenkin laadukas syötävä. Paahdettu lanttu on erittäin maukasta, myös punajuuret porkkanat jne. Myös peruna on hyvää, joskin ei niin paljon makua.

Jos näitä tuotteita ei pidä laadukkaina, niin sitten ei vaan pidä kasviksista. Näiden kasvisten vika se ei ole.