Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisikö vastuullinen elämäntapa työpaikkasi?

Vierailija
21.03.2019 |

Olen opettaja vaatetusalalla. Jos ihmiset rupeaisivat elämään vastuullisesti ja ostamaan vaatteita ainoastaan todelliseen tarpeeseen eli mikroilmaston luomiseen, minulta menisi työ. Tämä ala kun perustuu lähes yksinomaan markkinoiduille keinotekoisille tarpeille.

Miten omalle työpaikallesi kävisi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ihmiset lopettaisivat kokonaan alkoholin käytön niin mulla ei olisi enää työtä. Tuskin sitä tulee tapahtumaan. 

Vierailija
22/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaishan tuo olla. Töissä autonvuokraamoalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veisi. Olen töissä paperikoneita valmistavassa yhtiössä ja puukuitupohjaiset tuotteet (esimerkiksi soijamaitotölkit) ovat erinomainen vaihtoehto muovituotteille.

Vierailija
24/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Mutta minun kannattaisi jäädä kokonaan pois töistä ja ryhtyä vuokraamaan peltoa viljelypalstoiksi muille. Kun vielä karjankasvatus vähenisi, niin valtio työllistäisi minut niitynleikkaajaksi eli naapurin joenrantalaitumilla voisin viikatteen kanssa niitellä heinää ja saisin siitä kohtuullisen ison korvauksen, huomattavasti suuremman kuin mitä siitä saa nyt lehmien rehuna.

Harmi toisaalta, että vastuullisen elämäntavan myötä läheiset hevostallit lopettaisi toimintansa. Ison eläimen kasvatus pelkässä hupimielessä ei olisi enää suotavaa.

Vierailija
25/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis muistaakseni esimerkiksi Pentti Linkolan utopia mallissa yksityisautoilu kielletään kokonaan ja muutenkin käytetään vain polkupyöriä ja junia. Ulkomaanmatkailu lopetetaan kokonaan. Siirrytään pääosin puulämmitykseen . Kehitysapu lopetetaan, jotta köyhien maiden holtiton väestönkasvu taittuu. Paikallista tuotantoa, eli ulkomaisten tuotteiden myynti loppuu kaupoissa. Vaatteita, ja muita esineitä  korjataan, eikä osteta uusia. Kaupungeista muutetaan takaisin maaseudulle ja omavaraisuutta lisätään. Tämähän on aika vanha malli, eikä ihan päivitetty  2000-luvulle.

Kyllä oikeasti vastuullinen elämäntapa oikeasti kaataisi maailmantalouden vakavaan kriisiin. Nythän tämä vastuullisuus on monella sitä, että osatetaan reiolunkaupan banaaneja ja jluomu kiwi hedelmiä, jotka eivät  oikeasti ole mitään vastuullisia ruokavalintoja. Lisäksi joillekkin eko ja lähiluomu tuotteet ovat elitistisen luomu snobbailun ja statuksen nostatuksen keino. Hyvin harva on oikeasti valmis tekemään mitään muuta, kuin niitä "pieniä tekoja", joilla sitten on luonnollisesti hyvin pieni vaikutus mihinkään.

Vierailija
26/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihmiset jatkaisivat sairastumista mutta elintapasairaudet tietysti sitten loppuisivat.

Niin kauan kun on ihmisiä tässä olomuodossa kun olemme, sairstumme ja tarvitsemme lääketieteen apua. Ja ainakaan minun elinaikanani tämä ei tule muuttumaan.

Siinä mielessä olisi jopa hyvä jos ihmiset lopettaisivat vahingollisen käyttäytymisen, että näiden itsestä riippumattomien sairauksien ja vammojen hoitoon riittäisi paljon enemmän resursseja ja rahaa tutkimukseen niiden ehkäisyssä ja paremmassa hoidossa. Se olisi ihanne tilanne.

Vierailija
27/27 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihmiset jatkaisivat sairastumista mutta elintapasairaudet tietysti sitten loppuisivat.

Niin kauan kun on ihmisiä tässä olomuodossa kun olemme, sairstumme ja tarvitsemme lääketieteen apua. Ja ainakaan minun elinaikanani tämä ei tule muuttumaan.

Siinä mielessä olisi jopa hyvä jos ihmiset lopettaisivat vahingollisen käyttäytymisen, että näiden itsestä riippumattomien sairauksien ja vammojen hoitoon riittäisi paljon enemmän resursseja ja rahaa tutkimukseen niiden ehkäisyssä ja paremmassa hoidossa. Se olisi ihanne tilanne.

Miten vahingollisen käyttäytymisen lopetus vaikuttaa, jos kyseessä on itsestä riippumaton sairaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä