Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat Suomessa: Kertokaapa rehellisesti vaikuttaako..

Vierailija
21.03.2019 |

Vaikuttaako se, että tutkinnot on ulkomailta hakuprosessiin negatiivisesti?

Olen korkeakoulutettu ulkomailla, ja olen huomannut että yksikään isompi firma ei kutsu haastatteluun. Pienemmät ja keskisuuret taas kutsuvat. Onko isoilla firmoilla jotain ennakkoluuloja tai sääntöjä Suomessa että jos tutkinnon yliopisto ei ole Suomesta, eivät tykkää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi juuri siitä kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi juuri siitä kiinni

Olen kuullut monesta lähteestä anekdoottisesti, että jos pomot eivät tiedä yliopistoa, ovat epäileväisiä, joten saattavat sivuuttaa ja ottaa mieluummin sen hakijan joka on tutusta yliopistosta.

Vierailija
4/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niistä ulkomaalaisista korkeakouluista ja tutkinnoista paljon hankalampi sanoa, minkä tason paperi oikeasti on kyseessä.

Vierailija
5/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikuttaa mutta tuskin ainut syy. Riippuu myös koulusta ja tehtävästä sekä hakemuksen lukijasta.

Vierailija
6/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hakiessa vaikuta juurikaan mitä olet tehnyt aiemmin tai missä.  Haluamme kylläkin nähdä CV:n ja työ- ja opiskelutodistukset jne.

Meille hakiessa on tärkeää löytää oikea ihminen avoimeen paikkaan.  Ja nämä helmet yleensä erottuu lisänä pyydetyssä avoimessa hakemuksessa ja loppusilaus  tulee haastattelussa.

Meille negatiivinen on  lyhyet työsuhteet ja vaihtuvuus.  Määräaikaisuudet oma lukunsa.

Vierailija
7/7 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuot esille, missä olet tutkintosi suorittanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme