Sivareille viikonloppuisin maksettava ruokaraha närästää varusmiehiä
Kannattaisi miettiä taludellisia meriittejä, ennen kuin tekee niitä isoja valintoja....
Kommentit (23)
Ihme ulinaa sotilailta. Menkööt itsekin sivariin jos asia noin närästää. Sivari kestää vuoden, intti vain puoli vuotta.
Onhan toi täysin epäreilu systeemi. Samat säännöt riippumatta siitä onko sivarissa vai armeijassa. Minun mielestäni.
Miksi lomien määrä tai päivärahojen suuruus pitäisi riippua vakaumuksesta? Pitää saada samat edut suoritti velvollisuutensa sitten missä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ulinaa sotilailta. Menkööt itsekin sivariin jos asia noin närästää. Sivari kestää vuoden, intti vain puoli vuotta.
Kyllähän intissä on riski että joutuu pidempään lusimaan, siksi kannattaa esimerkiksi tarkistaa onko ase ladattu kurkkaamalla piippuun.
Vierailija kirjoitti:
Taisivat kusettaa mua kun ite olin intissä vuoden!?!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaahan nyt, mikä määrä erityiskorvattavia viikonloppuja tuohon sivarin vuoteen oikein mahtuukaan...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän intissä on riski että joutuu pidempään lusimaan, siksi kannattaa esimerkiksi tarkistaa onko ase ladattu kurkkaamalla piippuun.
No ei ketään pakoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole riski, vaan mahdollisuus. Tietysti jos itse on valmis antamaan vain vähimmän, niin vähimmän sieltä saakin.
Täh? Ei viikonloppuvapaille ole pakko mennä, varuskunnasta saa kyllä ylöspidon.
Todella epäreilu käytäntö. Perustelut myös todella keksityt eikä kuvaa todellista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta, ei pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liene itse oot valinnu olla siellä vuoden. Olisit voinu ihan perusjamppana käydä myös sen puoli vuotta.
Jos miehiä närästää, niin se ruokarahan pienuus on heille vain hyväksi.
No ei tuo sopparaha kompensoi alkuunkaan sitä, että sivareita ei kunnon palkkatöihin oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liene itse oot valinnu olla siellä vuoden. Olisit voinu ihan perusjamppana käydä myös sen puoli vuotta.
Mut ne pakotti!
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo sopparaha kompensoi alkuunkaan sitä, että sivareita ei kunnon palkkatöihin oteta.
Ai sinne "kunnon miesten töihin" verstaalle tai autopajalle? Kovapalkkaista valkokaulustyötä tekevänä sivarina en voi kuin nauraa tälle.
Vierailija kirjoitti:
Palvelustunneissa asia äkkiä eri. Sivarissa ollaan töissä 8 tuntia, intissä käskytyksen alla paljon pidempään päivän aikana sekä pakolla yövytään kasarmilla, mistä ei saa vapaasti poistua. Pelkkä päivävertailu ei minusta kerro todellista kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelustunneissa asia äkkiä eri. Sivarissa ollaan töissä 8 tuntia, intissä käskytyksen alla paljon pidempään päivän aikana sekä pakolla yövytään kasarmilla, mistä ei saa vapaasti poistua. Pelkkä päivävertailu ei minusta kerro todellista kuvaa.
Totta kyllä. Oma sivarivuosi (90-luvulla) ei tuntunut mitenkään raskaalta tai epäreilulta. Mukava siviilityö, hyvä ja kannustava työyhteisö, kaikki illat ja viikonloput vapaita ja baariinkin pääsi viihteelle vaikka joka ilta, jos siltä tuntui. Armeijan käyneitä ikätovereita tuntui kyllä välillä vituttavan aika ankarastikin se niiden kasarmipelleily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kyllä. Oma sivarivuosi (90-luvulla) ei tuntunut mitenkään raskaalta tai epäreilulta. Mukava siviilityö, hyvä ja kannustava työyhteisö, kaikki illat ja viikonloput vapaita ja baariinkin pääsi viihteelle vaikka joka ilta, jos siltä tuntui. Armeijan käyneitä ikätovereita tuntui kyllä välillä vituttavan aika ankarastikin se niiden kasarmipelleily.
Kasarmilla on helppoa, lähinnä tylsyys vaivaa mutta ne maastoharjoitukset :/ Ohjelmaa riittää helposti välille 6-24
Maanpuolustajan vakaumus on taas koetuksella.