Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivareille viikonloppuisin maksettava ruokaraha närästää varusmiehiä

Vierailija
21.03.2019 |

Kannattaisi miettiä taludellisia meriittejä, ennen kuin tekee niitä isoja valintoja....

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006042476.html

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sivarii elää todennnäköisesti lyhempäään. Pska kunto.

Vierailija
22/23 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sivarii elää todennnäköisesti lyhempäään. Pska kunto.

Aika raju yleistys. Melko moni mun armeijan käyneistä tutuista on kaljaa kittaava ja autoileva isomahainen perusduunari, joka ei sohvaltaan paljon liikahda töiden jälkeen, kun taas itse tällaisenä viherpiiperönä pyöräilen joka paikkaan ja olen yhtä hoikka ja terve kuin sivariaikaan (josta on jo yli 10v).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ulinaa sotilailta. Menkööt itsekin sivariin jos asia noin närästää. Sivari kestää vuoden, intti vain puoli vuotta.

Palvelustunneissa asia äkkiä eri. Sivarissa ollaan töissä 8 tuntia, intissä käskytyksen alla paljon pidempään päivän aikana sekä pakolla yövytään kasarmilla, mistä ei saa vapaasti poistua. Pelkkä päivävertailu ei minusta kerro todellista kuvaa.

Totta kyllä. Oma sivarivuosi (90-luvulla) ei tuntunut mitenkään raskaalta tai epäreilulta. Mukava siviilityö, hyvä ja kannustava työyhteisö, kaikki illat ja viikonloput vapaita ja baariinkin pääsi viihteelle vaikka joka ilta, jos siltä tuntui. Armeijan käyneitä ikätovereita tuntui kyllä välillä vituttavan aika ankarastikin se niiden kasarmipelleily.

Kävin vähän aikaa inttiä, kolme viikkoa ja rapiat päälle. Ei v.... mitä pelleilyä. Ampuminen oli ihan nastaa mutta muuten se touhu ei sitä kestä tämmöinen jolle auktoriteetin pitää olla uskottava. Kuitenkin kävin sitten sivarin ja "jouduin" paikkaan joka oli naisvaltainen. Siellä oli kaksi jätkää mun lisäksi. Ne oli mitä oli en rupea haukkumaan.

Kuitenkin hyvin nopeasti huomasin että kylläpä naiset tykkää. Niillä oli ihan vtusti keskinäisiä riitoja ja jos ny suoraan sanotaan mies oli niille työpaikalla jopa vähän kohde. En muista kuka ensin koski niin että toisinpäin luultavasti vinkuisi ahdistelua. Siitä kun rohkaistui niin mentiin pidemmälle. Panin muutamaa vapaa-ajalla.

Yksi kyllä tietää ketä panin työaikana. Joo voin ymmärtää että inttijätkiä nyppii sivarit. Ei kuitenkaan kaikilla käy yhtä hyvin kuin mulla kävi. Samalla varmistui etten ole mikään ikärasisti. Ei silloin puhuttu nimikkeistä milf tai mature. Ne oli vaan 10-20 vuotta vanhempia naisia.