Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko kertoa lapselle, että hänet on saatettu alkuun hoidoilla?

Vierailija
01.04.2013 |

Ivf-poikamme on vasta 4,5-vuotias, mutta jostain syystä olen viime aikoina ajatellut asiaa paljonkin. Kertoisiko asiasta ja jos kertoisi, niin missä vaiheessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ole tullut edes mieleen, et lapselle pitäisi jotenkin eirtyisesti kertoa tuosta ivf hoidosta.

lapsi on jo 8v eikä ole juurikaan mitään kysellyt.

sitä mukaa olen vastaillut kaikkeen mitä hän on kysynyt, aina ikätasoisesti olen kertonut.

mitä ihmeellistä ja miksi tuosta pitäisi tehdä iso numero ???

sukusolut kohtasivat, mitä välii missä ???putkessa vaiko sisälläni ekan kerran??

ihme asioita te vatkotte ja teette niistä ihme draamaa..

ja tot yhtä en ymmärrä, et vieläkin kahden lapsen jälkeen surraan laåsettomuutta  ...huoah.

eli olkaa nyt ihan vaan relax asioissa

mitä 4v tekee tiedolla, et isi se tyydytti itseään ja ruikkas siemennesteet purkkin? äiti pisteli hormonipiikkeja ja sit lääkäri imi neulalla munasoluja, ja lääkärit sitten yhdist ne ja plääplää...

lapsi on syntynyt ja tätsit

kuinka moni kertoo normittavalla saadulle lapsille tarkkaan tekotavan ?? et kun me siellä tavattiin ja mentiin....

voi voi 

Vierailija
22/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 22:22"]

Meillä lapsettomuus ei ole perinnöllistä eli ongelma syntyi lääkärin mokasta, ei esim. vasta-aineista tai munasoluttomuudesta.

[/quote]

Mitä se lääkäri mokasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä siinä vaiheessa kun on itse lapsentekoiässä. Varsinkin, jos näyttää olevan ongelmia. Meillä kolme lasta, joista kaksi saatu alkuun luonnollisesti, kolmas koeputkessa.

Vierailija
24/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä siinä vaiheessa kun on itse lapsentekoiässä. Varsinkin, jos näyttää olevan ongelmia. Meillä kolme lasta, joista kaksi saatu alkuun luonnollisesti, kolmas koeputkessa.

Vierailija
25/25 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 23:22

ihme asioita te vatkotte ja teette niistä ihme draamaa..

ja tot yhtä en ymmärrä, et vieläkin kahden lapsen jälkeen surraan laåsettomuutta  ...huoah.

eli olkaa nyt ihan vaan relax asioissa

mitä 4v tekee tiedolla, et isi se tyydytti itseään ja ruikkas siemennesteet purkkin? äiti pisteli hormonipiikkeja ja sit lääkäri imi neulalla munasoluja, ja lääkärit sitten yhdist ne ja plääplää...

lapsi on syntynyt ja tätsit

kuinka moni kertoo normittavalla saadulle lapsille tarkkaan tekotavan ?? et kun me siellä tavattiin ja mentiin....

voi voi 

[/quote]  Millä lailla  asiallisesti asioista kertominen on Draaman tekoa ?Ihan voi niinkuin relax sanoa miten hommat pääpiirteissään menee.   Mitä  se lapsi silläkään tiedolla tekee, et isälläensin seiso ja sitten se laittoin sittimen äitn vaginaan ja siemenneste kohtasi munasolun.... No nää jutut lapselle on hyvä opettaa joka tapuksessa, mutta ihan turha olis antaa valheellista kuvaa, että hän itse olisi ollut  suojaamattoman yhdynnäntulos.

mutta jos asia on itselleen liian vaikea, niin ei kai sitä voi  toisllekkaan selittää. Missä ja kuka olisi väyttänyt kenenkään surevan lapsettomuutta lapsen saannin jälkeen?

Lapsettomuutta voi käsitellä muutenkin kun suremalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän