Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

300€ käyttörahaa viikoksi lomamatkalle.

Vierailija
01.04.2013 |

Aamiainen kuuluu matkan hintaa. Päivällä vesipullot ja kenties jotain pientä syötävää. Ostoksia tuksin mitään. Illan ateria jossain. Riittänee hyvin yhdelle aikuiselle. Kreikka kohteena.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:16"]

20e per päivä per naama. Aika vähän. Minä en kyllä viitsisi edes lähteä kituuttamisasenteella lomalle.

[/quote]

onko sulla vai mulla laskutaidossa vikaa, kun sait 20 euora/pvä???????

Vierailija
22/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohjelmasi on rannalla loikoilu niin kyllä tuo riittää. Jos aiot johonkin aktiviteetteihin osallistua, kannattaa varata vähän lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään rektia sun muuta ihmeellistä. Löhötä altaalla tai rannalla.  Todellakin vaan aurinkoa ottamaan ja rentoutua ilman mitään ihmeellisyyksiä.

ap

Vierailija
24/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja yleensä aika vakio on 100€/pv. Tuohon summaan saadaan pienet mieliteot, ruoka jne. Ehkä jotkut snadit tuliaiset. Lisäksi aina sitten skoban vuokraus. Uskoisin, että 300 riittää sinulle mainiosti.:) Ihanaa matkaa, olen kade.

Vierailija
25/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:18"]

20e per päivä per naama. Aika vähän. Minä en kyllä viitsisi edes lähteä kituuttamisasenteella lomalle.

[/quote]

[/quote]

kato joo, luin että olis kaksi matkalla. Kuka muuten viitsii matkustaa yksin? Ymmärtäisin jotenkin jos olis joku himonähtävyyksien kiertäjä, niin saisi ainakin rauhassa kiertää niin paljon kuin huvittaa, mutta jos vain haahuilee, niin mitä hauskaa siinä on?

ja 40e per päivä ei sekään paljoa ole.

Vierailija
26/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

kato joo, luin että olis kaksi matkalla. Kuka muuten viitsii matkustaa yksin? Ymmärtäisin jotenkin jos olis joku himonähtävyyksien kiertäjä, niin saisi ainakin rauhassa kiertää niin paljon kuin huvittaa, mutta jos vain haahuilee, niin mitä hauskaa siinä on?

[/quote]

Aika moni tykkää matkustaa yksin:)  Yksinmatkailija ei ole mikään harvinaisuus.

Vierailija
27/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, riippuu missä aiot syödä, ravintolassa menee kyllä helposti muutama kymppi per henkilö per päivä. Aika nafti budjetti siis. Toisaalta, jos olet sellainen, että syöt elääksesi, et elä syödäksesi, eli ruoan ainut tarkoitus on energian tankkaaminen, voinet saada mahan täyteen aina halvimmalla annoksella ja näin minimoida ruokakustannuksia. Minusta on ihana maistella lomakohteen paikallisia erikoisuuksia ja panostaa vähän syömäpuoleen, joten tuo olisi ehdottomasti liian pieni budjetti meille. Mutta jos vaikka teet ruokasi hotellilla (appartementos?), niin sitten kyllä varmaan riittää

Vierailija
28/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quo

Yksin sikäli, että ajattelen toki vain minun kulujani. Ystävä lähtee mukaan. Minä vastaan omista kuluistani ja hän omistaan.

ap

Vierailija
29/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ystäväsikin on pihistelijä. Ei kiva jos hän haluaakin kunnon paikkoihin syömään tai maksullisille retkille.

Vierailija
30/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee aina n. 1000e jos pääsen ilman lapsia. Ei oo kiva pihistellä lomalla vaan ostaa mitä mieli tekee

Vierailija
31/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä 300 eur. budjetilla moneen kohteeseen ja siihen kuuluisi muutakin kuin rannalla makaamista. Paikallisbussit ovat edullisia monessa paikassa, omin jaloin kulkeminen ei maksa. Ei rajoittaisi elämyksiä.
Kannattaa toki varustautua että kalliimmaksi tulee. Monessa maassa lääkärikäynti pitää maksaa käteisellä, vakuutus maksaa jälkikäteen. Eurooppalainen sairausvakuutuskortti kannattaa olla mukana.

Vierailija
32/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kreikassa neljälläkympillä syö jo ihan hyvin, ei tarvitse pihistellä ravintoloissakaan.

Vierailija
33/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö varmaan joo neljälläkympillä, mutta jos se on koko päivän budjetti, niin koko summa ei jää iltaruokaa varten, vaan ne vesipullot ja "päivän pienet syömiset" ja bussiliput ja _kaikki_ vähentää summaa ja illalla voikin olla enää parikymppiä ykskaksyllättäen jäljellä...

Vierailija
34/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:58"]

Syö varmaan joo neljälläkympillä, mutta jos se on koko päivän budjetti, niin koko summa ei jää iltaruokaa varten, vaan ne vesipullot ja "päivän pienet syömiset" ja bussiliput ja _kaikki_ vähentää summaa ja illalla voikin olla enää parikymppiä ykskaksyllättäen jäljellä...

[/quote]

Totta, mutta reilulla parillakympilläkin syö jo kuulema hyvin, kertoi juuri skypekeskustelussa Kreikassa muutaman kesän opastellut ystävä:)

Vierailija
35/46 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan tarvitaan aina se toimintatonni ilmeisesti :)  Me ollaan miehen kanssa useana vuotena oltu kreikassa. otellion aina ollut sellainen missä on ollut aamiainen. Joka on siis sisältynyt matkan hintaan. Päivällä syöty ja juotu jotain pientä. Käyty kahvilla/oluella, shoppailtu jotain. Ja hyvin on pärjätty viikko kahdelle noin 500€.

Vierailija
36/46 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 22:54"]

Kreikka ei ole enää mikään halpa maa, vaan turistikohteissa hintataso Suomen luokkaa. Jos miettii päivää, että kulkisi vaikka julkisilla edestakaisin johonkin n. 2€*2=4€, vesipullot 2€, lounaaksi salaatti 8€, rannalla tuolin vuokra 2€, niin on jo mennyt 16€, vaikka "mitään" ei vielä ole tehnytkään. Illaksi jäljellä 24€. Silä saa varmasti hyvän ruuan ravintolassa, jos on tarkoitus juoda pelkkää vettä. Mutta siihen viinit päälle ei sitten enää onnistukaan... Eli varaisin myös enemmän, etenkin jos et ole absolutisti. 

[/quote]

Kumma kyllä en törmännyt kreikassa yhteenkään 8e salaattiin :DDD itsellä oli 200e viikoksi ja jäi vielä rahaa ylitse! illallisella meni tyyliin tuo 8e ja sillä sai kyllä ihan lämpimän ruoan ja juoman...

Vierailija
37/46 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:14"]

En nuukaile lomilla. Kattava matkavakuutus jatkuvana. Ja visakortti on aina matkoilla mukana kaiken varalta. Jos ystävä haluaisi retkille niin saa mennä. Tai syöminen kalliimmassa. Meillä on onneksi hyvin samanlainen ajatus ja käsitys tästä lomasta.

ap

[/quote]

No tuossa tapauksessa riittää ihan hyvin tuo 300 e. Sullahan on kuitenkin jouston varaa ihan hyvin, kun on Visa mukana. Hauskaa matkaa!

Vierailija
38/46 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä 300 on sopiva summa perjantaiselle reissulle yökerhoon. Tallinnan päiväreissukin saattaa vielä mennä jos säästelee. Ulkomaille en lähtisi noin pienillä rahoilla. Toisaalta, jos vaihtoehdot on että kituuttelureissu tai ei reissua ollenkaan niin... Ihmisestä kiinni.

Vierailija
39/46 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut erilaisia matkojne käyttörahoja. Kanaria, Turkki, Kreikka, Bulgaria yms.

2 aik pärjännyt hyvin 500e. 2 aik+ teini 700e, 2 aikuista 700 (takas tuli 260e), 2 aikuista 600. Jokainen matka on sisältänyt aamiaisen hotellissa.

Vierailija
40/46 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut erilaisia matkojne käyttörahoja. Kanaria, Turkki, Kreikka, Bulgaria yms.

2 aik pärjännyt hyvin 500e. 2 aik+ teini 700e, 2 aikuista 700 (takas tuli 260e), 2 aikuista 600. Jokainen matka on sisältänyt aamiaisen hotellissa.