Haluaisin muuttaa ainakin hetkeksi pois suomesta, miten?
Olisi kiva muuttaa perheen , mies ja 8v lapsi, pois suomesta jonnekkin muualle. Mutta miten? Olen työtön, mies rakennusalalla, lapsi koulussa ekalla. Ollaan perustoimeentulevia, netto yhteensä tällä hetkellä n. 3500e/kk.
Englantia osataan, sillä pärjätään. Säästöjä ei ole. Missä maassa olis hyvin työpaikkoja? Itse ole ollut myyntialalla... miten edetä? Jääkö haave vain haaveeksi?
Kommentit (5)
Onko mies vakipaikalla, olisiko mahdollista saada virkavapaa? asutteko omassa asunnossa, joka olisi mahdollista vuokrata?
Myyntityö onkin varmaan ainut, mitä esim. Espanjassa tällä hetkellä on mahdollista saada.
Miten olisi hakeutuminen jonkin kansainvälisen avustusryhmän palvelukseen?
Itseäni (vanhahkoa, suurperheellistä, monen lapsen isoäitiä) kysellään aina väliin "mammaksi" Boston Memoarilin kautta vanhojen oppilaiden Intiaan muodostamaan turvakotiin. Rakastan Intiaa, muistoni sieltä ovat upeita, mutta olen valinnut toisen aid-tien - yhtään Intian tarvetta väheksymättä.
Toisaalta tajuan että tie "päästä auttamaan" on monelle siunaus sekin.
Kokeile vaikka kansainvälisiä solidaarisuussäätiöitä.
Ja jos taas miehen osaamisalueen mukaan menette, niin Australiassa on pulaa "vanhan maailman" rakennustaito-osaajista...
Tosin se vähän haastavaa.
Osaako miehesi tulva- preeriapalo-rakentamista?
Luultavasti ei osaa... mutta onko kykenevä ja halukas oppimaan?
Toi olis hyvä joku avustusjärjestö, mutta maksetaanko siitä palkkaa vai onko pelkkää vapaaehtoistyötä?
Vinkki: suuret vaasalaiset pörssiyritykset Wärtsilä, ABB, Vacon ja Citec hakevat parhaillaankin työvoimaa ulkomaankomennuksille. Kaikilla yrityksillä on omat nettisivut, sieltä löytyy ohjeet.
t. vaasalainen
Euroopassa ei työpaikkoja ole, mutta suosittelen Kiinaa tai Arabiemiraatteja, siellä on edelleen työpaikkoja hyvin auki länsimaalaisille joilla on akateemisen tason osaamista. Sun miehen työ eli rakennusala ei kyllä ole mitenkään mieltä kohottava muuton kannalta, sillä joka maassa on rakennusalan ammattilaisia omastakin takaa.