NAISTEN EPÄSOLIDAARISUUS
Postaan tämän kolmannen kerran, tämä aihe ei ilmeisesti miellytä.
Naiset tällä palstalla ovat osaltaan omalla kateellisella?, epäsolidaarisella käytöksellään muita naisia kohtaan vahvistamassa miesten epätoivottuja ja epätasa-arvoisia asenteita naisia kohtaan. Äärimmäisena muotona myös n a i s v i h a a.
Jos nainen on naiselle susi, nainen osaltaan poistaa miehen vastuun asiaan (Alkuperäisenä esimerkkinä oli kahden varatun parisuhde, jossa toisessa keskustelussa lähes kyseenalastamattomana oletuksena oli nimenomaan naisen syyllisyys asiaan.)
Mutta tähän käy ihan mikä tahansa tilanne.
Jos naiset asettuvat miesten puolelle ja myötäilevät miehen heikkoon itsetuntoon ja tilannetajuun perustuvaa analyysiä jostain niin naurettavasta kuin naisen viettelystä ja täysin kuvitteellista ylivallasta miehen tahtotilaa kohtaan, naiset osaltaan oikeuttavat miesten vastuuttomuuden/poistavat miehen tasavertaisen vastuun tilanteeseen "Nainen vietteli miehen, miehellä ei ollut valtaa asiaan." Ja näin ollen he lopulta jopa oikeuttavat miesten äärimmäisen rekation, vihan. (Catch-22 !)
On yllättävän yleistä että naiset asettuvat heikompaansa vastaan. En ole huomannut miehillä vastaavaa käytöstä.
Silloin on jälkikäteen aika turha valittaa näistä kyseisistä miesten asenteista, näistä jotka täälläkin ovat esillä.
Jokainen on itse omalta osaltaan vaikutamassa tasa-arvon toteutumiseen.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin...
Olen töissä. Miettisit miksi sisältö harmittaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pohjimmiltaan tästä ilmiöstä.
https://mielenihmeet.fi/hyokkaajaan-samaistuminen/
Hmm luulen että puhut eri asiasta.
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pohjimmiltaan tästä ilmiöstä.
https://mielenihmeet.fi/hyokkaajaan-samaistuminen/Hmm luulen että puhut eri asiasta.
Et tainnut lukea artikkelia? Naiset ovat yhä miehiä heikommassa yhteiskunnallisessa asemassa. Heikossa asemassa olevat ihmiset toisinaan samaistuvat ns. sortajiinsa, koska silloin ei tarvitse kohdata omaan tilanteeseen liittyviä voimattomuuden tunteita. Ei tarvitse kokea olevansa uhri, jos liittyy sortajaan ja alkaa potkia jotain toista.
En ymmärtänyt heikkolahjaisena miehenä kuin nuo kolme viimeistä lausetta.
Menisit töihin...