Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vanhempi ei pidä lapsilleen koskaan kaverisynttäreitä?

Vierailija
01.04.2013 |

Kyseessä vähän alle kouluikäinen ja ala-asteella oleva lapsi. Synttäreitä ei joko pidetä ollenkaan, tai sitten niille kutsutaan korkeintaan lapsen täti tai äidin joku kaveri. Lahjan lapset yleensä saa, ja jotain herkkuja saatetaan syödä. Synttäreitä ei ole siis oikein koskaan juhlittu sen kummemmin eivätkä lapset edes pyydä että saisivat kutsua silloin kavereita kylään... Jos niitä nyt edes on. Äidin toive se kuitenkin on ettei kotiin tule lapsilaumaa sotkemaan paikkoja. On kuulemma niin pieni kotikin...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin lapsena sitä ettei tullut kaverisynttäreitä, oma huoneeni oli yksityinen paikka (mekka) ja koti. Olohuoneessa kävi aikuisia sitten vuoronperään kylässä kahvittelemassa ja vanhempien kanssa juttelemassa, lahja tuotiin. Pari kertaa taisi olla kavereita synttärinä, mutta valittuja. Muiden lasten kotona oli valtava lapsimeri sotkemassa, ehkä kuolaamassa ja se kauhistutti. Tarjoilu ei ollut riittävä joukkosyntymäpäivillä, yksittäisiin ihmisiin ei voinut keskittyä.

Vierailija
22/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä täällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tule ajatelleeksi, kun lapset ovat taaperoiässä, sitä seikkaa, kuinka hyödyllistä ja tarpeellista onkaan tuntea lastensa kavereiden vanhempia. Sitä alkaa arvostamaan sitten lapsen tultua murrosikään. Kaverisynttärit on väylä tutustua lapsen ystävien perheisiin.

Vierailija
24/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman elämän sisältö. Jeeee.

Vierailija
25/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on ihan normaalia ette kavereita kutsuta koskaan lapsen kotiin (tai vaihtoehtoisesti kerhohuoneelle, mäkkäriin, tai ihan minne vaan) viettämään syntymäpäiviä? Onko oikeasti olemassa lapsia jotka eivät sellaista toivo ta halua?

Kyllä se on ihan normaalia.

Noi kaverisynttärit on vaan sellasta äitien keskinäistä pätemistä ja nokittelua. Mietipä sitä.

Kotona määrää vanhemmat, ei se muksu.

Vierailija
26/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arka poika ei oo halunnu kaverisynttäreitä. Viimeksi pidin sellaiset hänelle 4-vuotiaana ja silloinkin oli vain pari kaveria. Mutta hän haluaa kyllä sukulaissynttärit ja niitä ollaan joka vuosi pidetty. Ihan jännää nähdä, haluaako hän seuraavaksi kaverisynttärit, kun täyttää 7. Veikkaan, ettei.

Vierailija
27/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt. En muista onko kenenkään synttäreitä mitenkään juhlittu. Ei me oikeastaan juhlittu jouluakaan. Lahjat kyllä ostettiin lapsille, mutta kun ei vaan osaa juhlia. Olen aina inhonnut kaikkea juhlimista. Eikös nuo lastensynttärit ole muutenkin lähinnä äitien nokittelua. Ainakin itse huomasin päiväkodissa miten hoplop ei riittänyt. Jo oli vuokrattuna Aboa vetus ja Turun linnakin synttäreille, sirkuskoulukin oli kerran. Ne meni aina vain älyttömämmiksi ja lapset palasi roinavuoren kanssa kotiin.

Vierailija
28/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä ei ole rahaa pitää lapselle kaverisynttäreitä.

Ei polteta tupakkaa eikä juoda alkoholia.

Ei ole harrastuksiakaan lapsilla.

Vierailija
29/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä.Kun ei ole varaa.Eikä niin hienoa kotia,että kehtaisi lääkärien ja johtajien lapsia pieneen mökkiin kutsua.Hoplop synttärit maksaa liikaa työmarkkinatuella kolmea lasta elättävälle.

Vierailija
30/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia mietityttää ap:ta? Joku liian utelias "tuttava" taas kyseessä?

Vierailija
31/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen lukenut ylioppilaaksi sekä suorittanut ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon, ei auta nykyään tutkinnot ja hyvät työtodistukset työn saantiin.

Ja miehen kanssa oltiin 11 vuotta yhdessä ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi, mutta ei jaksettu vakituista työpaikkaa enää odottaa.

Vierailija
32/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "kaverisynttärit" mihin kutsutaan suunnilleen koko vuosiluokka, on jokin 2000-luvun keksintö. 1980-90 luvulla oli ihan tavallista että oli vain parhaat kaverit ja/tai lähinaapurien muksut synttäreillä oman perheen lisäksi.

Vierailija
33/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat lapset on syntyneet kesällä. Ne saa halutessaan kaverisynttärit meidän terassilla ja pihalla ( meillä iso piha). On trampoliinit ja pelit ja vehkeet. Joskus ollaan myös järjestetty vikana koulupäivänä ennen kesälomaa bileet lapsille, kutsutaan koko luokka, tehdään pizzaa tai grillataan makkaraa niille meidän terassilla. Näin meillä.

Vierailija
34/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salaa tyytyväinen, että lapsi on syntynyt heinäkuussa parhaimpaan loma-aikaan. Joko ollaan itse reissussa tai suurin osa kavereista on reissussa, joten synttäreitä juhlitaan pienellä porukalla.

Vierailija
35/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat lapset on syntyneet kesällä. Ne saa halutessaan kaverisynttärit meidän terassilla ja pihalla ( meillä iso piha). On trampoliinit ja pelit ja vehkeet. Joskus ollaan myös järjestetty vikana koulupäivänä ennen kesälomaa bileet lapsille, kutsutaan koko luokka, tehdään pizzaa tai grillataan makkaraa niille meidän terassilla. Näin meillä.

Meillä pieni vuokrakolmio.

Vierailija
36/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen lukenut ylioppilaaksi sekä suorittanut ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon, ei auta nykyään tutkinnot ja hyvät työtodistukset työn saantiin.

Ja miehen kanssa oltiin 11 vuotta yhdessä ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi, mutta ei jaksettu vakituista työpaikkaa enää odottaa.

Ja asutaan vuokrakolmiossa. Toinen lapsi ei halua kutsua ollenkaan kavereita kotiin, koska hänen kavereillaan hienoja uusia omakotitaloja.

Vierailija
37/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti. Lakkasin aika varhain (n.5v.) pyytämästä synttäreitä  ("en siis halunnut"), koska tiesin, että se vastaus oli äidilleni helpotus. Lapsena en koskaan ymmärtänyt miksi näin oli. 

Aikuisena ajattelen, että äidilläni on luultavasti ollut joku ahdistuneisuushäiriö, ei kestä ihmisjoukkoja ympärillään. Yksinäistä vanhuutta elelee nyt. Toivottavasti on niin onnellinen kuin mahdollista. 

Vierailija
38/39 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on syntynyt 17.7. ja heinäkuussa suurin osa kavereista on muualla kuin kotona. Kaverisynttärit olisi suunnilleen sama kuin 20 kutsua ja 2 vierasta.

Vierailija
39/39 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä