Anna-Kaisa Hermunen tänään Arto Nybergissä
Voiko olla omahyväisempää daamia? Kehui itseään ja haukkui suurinpiirtein kaikki muut (Hjallis Harkimon, Stan Taanilan ja Kortesmäen ainakin nimeltä) surkeiksi raukoiksi ym. Eikö se pääsiäisnoita tajunnut vaikuttavansa hiukka katkeralta?!
Kommentit (34)
Hermunen on vanha akka joka on kateellinen nuoremmilleen. Sehän sai itse telkkarista potkut jo aikaa sitten. Olis nyt vaan rauhassa eläkkeellä eikä kadehtisi Vappua ja kumppaneita ja antaisi niiden tehdä työnsä rauhassa.
Kyllä näillä nykytoimittajilla `= missit, urheilijat, erilaiset tyhjänpäiväiset julkimot - on koulutus- ja sivistysvajetta, mikä näkyy jokaisessa lauseessa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:05"]
Hermunen on vanha akka joka on kateellinen nuoremmilleen. Sehän sai itse telkkarista potkut jo aikaa sitten. Olis nyt vaan rauhassa eläkkeellä eikä kadehtisi Vappua ja kumppaneita ja antaisi niiden tehdä työnsä rauhassa.
[/quote]
Tämä kateuskortti se lyödään aina pöytään, kun ei voida argumentoida oikeilla asioilla.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:05"]
[/quote]
Tämä kateuskortti se lyödään aina pöytään, kun ei voida argumentoida oikeilla asioilla.
[/quote]
Mutta tottahan se oli, että Hermusesta suorastaan huokui kateus mm. Vappu Pimiää kohtaan. Ilmeisesti haluaisi itse vielä tehdä jotain ohjelmaa, mutta häntä ei mikään kanava huoli, vaikka hänen vanha ystävänsä Nyberg ystävällisesti tuollaisen työhönottohaastattelun hänelle järjestikin.
Mä en kyllä kaipaa Hermusta telkkariin. Sen omassa showssa aikoinaan ei antanut edes suunvuoroa haastateltavilleen enkä kyllä huomannut, että hän olisi ollut sen sivistyneempi tai yleistiedoltaan parempi kuin Enbuske nykyään.
Puhui kyllä asiaakin, vaikka tietysti on vähän outoa arvostella nimillä, ellei sitten ihan tietoisesti halunnut julkisuutta "kohulausunnolla." Mutta tuosta, että yle-vero ja sen sitominen indeksiin johtaa siihen, että rahahanat ovat ylelle auki laadusta huolimatta, olen täysin samaa mieltä. Miksei osaa ylestä voisi laittaa maksukortin taakse ja paljon pienemmällä rahasummalla tuotettaisiin sitten syvällisempiä uutisia ja dokumentteja.
No mutta, onhan näitä oikeiden toimittajien ohjelmiakin, kuten esim Arto Nyberg. Miksei hömppää saisi olla myös ja niissä sitten Vappu ja kumppanit.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 22:34"]
No mutta, onhan näitä oikeiden toimittajien ohjelmiakin, kuten esim Arto Nyberg. Miksei hömppää saisi olla myös ja niissä sitten Vappu ja kumppanit.
[/quote]
Just näin, ei kai kukaan edes kuvittele Vapun ja Mikon ohjelmien olevan mitään journalismia. Ihan silkkaa viihdettähän ne on. Esim. Nybergin ohjelmaa ainakin minä katson ihan eri silmällä, viihdettä toki sekin, mutta asiallista sellaista. Painivat täysin eri sarjoissa ja niiden arviointikin pitää tehdä eri kriteerein. Kumma ettei Hermunen tätä tajua vaan niputtaa kaikki ohjelmat ja niiden juontajat samaan nippuun.
Itse pidän enemmän ihan oikean toimittajakoulutuksen saaneiden tyylistä kuin esim. Vappu Pimiän tai Marja Hintikan tavasta tuoda joka käänteessä esiin omaa raskauttaan, äitiyttään, naimisiinmenoaan ym. Esim. aamutv:n toimittajat sekä Ylellä että MTV:llä jäävät hissun kissun äippälomalle, kun aika on, ei niistä numeroa tehdä. Se onkin hyvä ja osoittaa toimittajan ammattitaitoa; osataan keskustella muustakin kuin perheasioista. Hermunen on aivan oikeassa, kevyeksi menee tv:ssä usein ja yleissivistys ja keskustelutaito vakavammista asioista on hakusessa. Hermusen kolumni Kalevassa on oivallinen lukutuokio.
Samaa mieltä Hermusen kanssa olen Leppilammesta. Ei mikään yllätys, että tyyppi on entinen lätkäjätkä...
Hermunen itse kuin noita-akka leukasyylineen. Monet ei muista / tiedä, kuinka hän "julkisuudessa" ollessaan kyttäsi ja "styylasi" ( lue pojat käytti mummon rahoja hyväksi) Helsingin yössä nuorten poikien kanssa. Mitä eroa nykyisiin misseihin, paitsi ulkonäkö ? Ei hänenkään tv-journalisminsä ollut kovin korkealentoista, vaikka punaiset kotkankynnet ilmassa korkeitakaaria leikkasivatkin.
Muistaako kukaan Hermusen omia "talk show"-ohjelmia? Tuli joskus 80-luvulla ja voi sitä mieste, siis ohjelman vieraiden, nuoleskelun määrää. Ensimmäisiä muistikuvia pahasta myötähäpeästä. Kävi siis todella hämmentavästi miesvieraiden iholle.
Minusta Hermunen puhui kyllä täyttä asiaa, arvostukseni häntä kohtaan nousi huimasti. Nykytoimittajien sivistyksen taso on hyvin alhainen ja siitä pitää voida näpäyttää: ei voi toimita toimittajan työssä, jos tieto, sen hankkiminen, analysointi ja asiallinen esittäminen ei kiinnosta. Piste.
Pisteet Hermuselle. Sama tiedon pinnallistuminen mikä näkyy mediassa on myös yliopistojen nuorissa opiskelijoissa nähtävissä.