Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko kaikki lastenvaatteet uutena? Pahoitin mieleni ystäväni kommentista.

Vierailija
31.03.2013 |

Vai käytätkö kirppareita, huuto.netiä tms.??? Ystäväni oli järkyttynyt kun ostin kirpparilta pari paitaa, kun "niissä voi olla vaikka mitä pöpöjä eikä yhtään voi tietää kuka niitä on käyttänyt."

Voi herran jestas! Kai minä ne pesen ennen käyttöä! Mielestäni on välillä järkevämpää ostaa hyvinsäilynyt vaate käytettynä, kuin että ostan 30 e maksavan paidan uutena ja se on sopivan kokoinen kuukauden.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet nimenomaan kannattaisi ostaa käyttyinä, kun ne ei juuri kulu...

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:25"]

No lähes kaikki kirppareilta ja tuttavilta. Vain ne parhaimmat ostetaan kaupasta, juhlavaatteet jne.

[/quote]

Vierailija
22/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Mulla on yli 60 000 euron vuositulot, joten ainakaan muhun tämä yleistys ei osu.

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:43"]

Kiitos kaikille tsempeistä, mietin jo että todellako maailma pyörii edelleen "vain köyhät ostaa kirpputorilta"-periaatteella.

AP

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 08:17"]

Juhlavaatteet nimenomaan kannattaisi ostaa käyttyinä, kun ne ei juuri kulu...

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:25"]

No lähes kaikki kirppareilta ja tuttavilta. Vain ne parhaimmat ostetaan kaupasta, juhlavaatteet jne.

[/quote]

[/quote]

Niin jotenkin tuntuisi järkevämmältä ostaa käytettynä juhlavaatteet ja sitten uutena sellaiset millä on paljon käyttöä. Itse en ole käytettynä löytänyt kirppareilta paljoakaan hyväkuntoisia ja kohtuuhintasia vaatteita, usein ovat melko ylihinnoiteltuja. Toiseksi ei mulla ole aikaa kiertää kirppareita, eikä lapsikaan niissä ruuhkissa viihdy ja vaunujen kans hankala siellä liikkua. Netistä voi ostaa mutta viimeksi ainakin vauvan haalari oli pesty jollain supertuoksuvalla pesuaineella niin oli kiva sitten sitä pestä kerta toisensa jälkeen että sai myrkyt lähtemään. Mutta onneksi saatiin vauvalle perintövaatteita ilmaiseksi vinot pinot ja lisää tulee lähipiiristä sitä mukaa kun kasvaa.

Vierailija
24/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 00:03"]

ystävälläsi on huono itsetunto.

[/quote]

Ap:stä nyt puhumattakaan, kun tuollaisesta mielensä pahoittaa.

Vierailija
25/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:26"]

En todellakaan osta uutena juurikaan mitään muuta kuin alusvaatteet, kengät ja talvihaalarit ja välikausihaalarit. Esimerkiksi Popin vaatteet säilyvät tosi hyvinä vielä useammankin lapsen käytön jäljiltä. Ihan rahan haaskausta ostaa kaikki uutena. Meidän lapsi on kauniisti ja siististi puettu vaikka suosin kierrätettyjä vaatteita! Meillä myös ystäväpiirissä kierrätetään keskenämme paljon lasten vaatteita.

[/quote]

Piti vielä tähän lisätä, että ulkovaatteetkin meillä ostetaan aina valmiiksi odottamaan alennusmyynneistä. Meidän perhe matkustelee tosi paljon mm. Amerikassa ja en missään nimessä maksaisi Suomen hintoja lastenvaatteista. Jos ostan jotain uutena niin ostan matkoilta Outletista.

Itse en ihan ymmärrä tätä nykymenoa, että lapsille pitää olla viimeisen trendin mukaiset vaatteet. Blogit on pullollaan lastenvaatevillityksiä. En halua omille lapsilleni opettaa sellaisia kulutustottumuksia. Onneksi myös kierrättäminen on monen suosiossa. Meilläkin kaveripiurissä oikein kehuskellaan hyvillä kirpparilöydöillä ;)

Vierailija
26/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kirppiksiltä löytänyt kuin satunnaisesti hyvää käyttövaatetta ja niistä on sitten saanut maksaakin.Vauvalle olen tehnyt löytöjä mutta isommille vaatteet ovat todella huonokuntoisia, jotta ne saa esim. eurolla tai kahdella. Viisi euroa on jo iso hinta alunperin 9 euroa maksaneesta vaatteesta. Hyväkuntoisesta vaatteesta olen sitten kiltisti pulittanut paljon, huonokuntoisia ja kuluneita en halua, kun meillä vaatteiden pitäisi kestää kolmen lapsen käytön.

Sen sijaan varahaalareita, pipoja, kuravaatteita ja kumisaappaita olen löytänyt kohtuuhinnalla, ja yksi varahaalari on kestänyt jo kahden lapsen käyttöä meillä (ja ties kuinka monen ennen sitä).

Meillä esikoinen saa yleensä uutta. Juhlavaatteet olen ostanut käytettynä, muuten usein uutta. Kaksi muuta saavat isompien vanhat sekä täydennystä kirpparilta, kun ei tarvitse enää kestää monen lapsen käyttöä. Joskus ostan ihan tarkoituksella pienemmillekin uudet farkut ihan vain siksi, ettei tule tunnetta, etteivät koskaan saa mitään uutta.

Vierailija
27/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä aika paljon ostan, välillä kaupassa alessa, onko muuten kaverisi ajatellut, että kauppaankin palautetaan pidettyjä vaatteita, ei kukaan voi 100 % luvata, että ostamasi vaate kaupasta ei olisi koksaan ollut jonkun päällä, kun myös voi sovittaa (ei varmaan vauvan vaatteita soviteta) mutta eiköhä niitäki palauteta...

Vierailija
28/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan uutena, mutta alesta. Hyvälaatuisia merkkejä saa jopa -50% tai ylikin, kun on oikeaan aikaan liikenteessä. Esim. Ninjago (Legowear) oli nyt JesperJuniorissa tarjouksessa, alle kympillä lähti paitaa ym. mukaan (osassa kyllä ohuempi kangas, mutta kesää varten niitä ostinkin lähinnä) ja viime vuonna hankin nykyisen talvihaalarin (Jonathan) neljällä kympillä tarjouksesta, todella hyvin kestänyt.

En ymmärrä, miksi kirppareilta pitäisi ehdoin tahdoin hankkia yhtään mitään? Kyllähän sitä voi ajatella olevansa ekologinen jne., mutta jonkun pitää vaatteet ostaa uutenakin jotta kirpparilla olisi myytävää, ja aika harvoin löydän ainakaan itse mitään sopivaa meidän perheelle. Esim. viimeksi etsin alkusyksystä kurahousuja; pelkkiä takkeja oli myynnissä tusinoittain ja sitten kun löytyi housut, ne eivät olleet samaa sarjaa tai väriäkään. Hintapyyntö oli lähes sama, mitä kaupan tarjouksessa, joten hyllyyn jäivät.

Vierailija
29/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain uutena. Silkkaa laiskuutta, en jaksa alkaa ottaa selvää kirppareista saati kiertelemään niitä.

Vierailija
30/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa kiertää kirppareita tai selata huutonettiä. Maksan siis helppoudesta ja ajansäästöstä kun menen prismaan tms ja saan varmasti mukaani heti sen mitä tarvitaan.

Vierailija
31/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä paljon myös kirppikseltä! Poikkeuksena ulkovaatteet, jotka pyrin ostamaan unisex-väriä ja sellaiset, että menisivät esikoiselta kuopukselle. Mutta nekin ostan aina edellisen kauden päätösaleesta, -30-50%. Sääsätäväisyys on vain järkevää.

Vierailija
32/32 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:19"]

Vai käytätkö kirppareita, huuto.netiä tms.??? Ystäväni oli järkyttynyt kun ostin kirpparilta pari paitaa, kun "niissä voi olla vaikka mitä pöpöjä eikä yhtään voi tietää kuka niitä on käyttänyt."

Voi herran jestas! Kai minä ne pesen ennen käyttöä! Mielestäni on välillä järkevämpää ostaa hyvinsäilynyt vaate käytettynä, kuin että ostan 30 e maksavan paidan uutena ja se on sopivan kokoinen kuukauden.

[/quote]

Älä tuollisesta piittaa. 

Me ei ostettu uutena kuin ihan satunnaisesti. Lasten vaatteet on tulleet ystäviltä, sisaruksilta (siis mun), naapureilta. Tänä talvena viimeksi meidän 8-vuotias kuopus sai todella hyvät luistimet kierrättämällä, ilmaiseksi.