Mitä miehesi teki isyyslomallaan?
Kuinka pitkän loman hän piti?
Pitäisikö vanhempainvapaata kiintiäittää enemmän isälle?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 kk kotona löhöten sohvalla. En tee samaa virhettä toiste. Kaikille kehuu kuinka hän oli pitkään isyyslomalla. Joo ja mä maksoin sen löhöilyn!
Et vielä vastannut kysymykseen, pitäisikö vanhempainvapaata kiintiöittää isälle...
:DDDD
EI !!!
T.toi maksaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vko oli isyyslomalla kahdesti ja molemmat kerrat teki töitä. Toki Kela maksoi päivärahan, joten jotain iloa isyyslomasta oli, mutta kun sijaista ei saatu, niin oli pakko mennä töihin.
Mitä höpöhöpöä tämä nyt on? Eihän se miehesi ongelma ole jos sijaista ei löydy vaan työnantajan?
-ohis mutta valitettavasti se jossain paikoissa on työntekijän ongelma etsiä sijainen. Vaikka se näin ei saisi olla.
Ettehän te kotonamakaajat edes halua jakaa niitä vapaita. On niin paljon kivempaa maata av-palstalla trollaamassa kuin elättää itsensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vko oli isyyslomalla kahdesti ja molemmat kerrat teki töitä. Toki Kela maksoi päivärahan, joten jotain iloa isyyslomasta oli, mutta kun sijaista ei saatu, niin oli pakko mennä töihin.
Mitä höpöhöpöä tämä nyt on? Eihän se miehesi ongelma ole jos sijaista ei löydy vaan työnantajan?
-ohis mutta valitettavasti se jossain paikoissa on työntekijän ongelma etsiä sijainen. Vaikka se näin ei saisi olla.
Olkootkin, mutta jos minun miehen työnantaja tekisi tuollaisen tempun niin nostaisin asiasta äläkän. Miksi ihmiset alistuu tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkootkin, mutta jos minun miehen työnantaja tekisi tuollaisen tempun niin nostaisin asiasta äläkän. Miksi ihmiset alistuu tällaiseen?
Kun ei paremmasta tiedä
Hoiti vauvaa, hoiti vauvan äitiä, oli ihana.
Luin kyllä tuon kysymyksen varmaan viisi kertaa "mitä miehesi teki syyslomallaan". Pitää varmaan mennä näöntarkastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Töitä. On yrittäjä ja otti vaan isyyslomarahat ja jatkoi töissä kuten aina.
Sama. Mun mies on kyllä järjestänyt työnsä niin hyvin, että on arkenakin enemmän perheensä kanssa kuin monen normaalia palkkatyötä tekevä puoliso eli ei ole poissaoleva ja huono isä vaikkei isyyslomaa pitänytkään. Työt ei kuitenkaan jousta niin paljon, että voisi ilmoittaa asiakkaille, että ei ole nyt kuukauteen tavoitettavissa tai tekemässä mitään, ei olisi sitten enää töitä mihin palata. Huonoa tuuria varten on vakuutukset jos joku sitä pohtii. Ei siis pitänyt lomaa, mutta otti rauhallisesti töiden suhteen.
3 vko lapsen synnyttyä. Oli kirjaimellisesti lomalla ja minä paloin loppuun jo alkumetreillä arjen pyörittämiseen ja vauvan hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
3 vko lapsen synnyttyä. Oli kirjaimellisesti lomalla ja minä paloin loppuun jo alkumetreillä arjen pyörittämiseen ja vauvan hoitoon.
Kai tämä on jo entinen mies?
Molemmista pitänyt kaikki mahdolliset ja sen lisäksi ollut hoitovapaalla muistaakseni 3 kk. Isyysvapaat oltiin nautittiin yhdessä kotona uudesta perheenjäsenestä. Hoitovapaan hoisi lapset ja kodin siinä missä minäkin omalla vuorollani.
Kiintiöittäminen on mielestäni turhaa, jokainen perhe tehköön itse omat ratkaisunsa.
Piti ensin kolme viikkoa. Näistä ekalla viikolla minä ja vauva jouduttiin olemaan sairaalassa. Seuraavat kaksi viikkoa hoiti vauvaa ja minua, kun en pahojen repeämien takia saanut juuri mitään nostella.
Piti myös osan "minun" vapaasta sekä kaikki mahdolliset omansa. Oli tämän ajan tietysti lapsen kanssa, koska itse olin töissä.
Vapaiden jakaminen olisi hyvä juttu, mutta taitaa toimia parhaiten perheissä joissa molemmilla työpaikka. Siis, että äidilläkin työ mihin palata, kun isä jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Molemmista pitänyt kaikki mahdolliset ja sen lisäksi ollut hoitovapaalla muistaakseni 3 kk. Isyysvapaat oltiin nautittiin yhdessä kotona uudesta perheenjäsenestä. Hoitovapaan hoisi lapset ja kodin siinä missä minäkin omalla vuorollani.
Kiintiöittäminen on mielestäni turhaa, jokainen perhe tehköön itse omat ratkaisunsa.
Kiintiöittäminen on tärkeää koska kuten tästäkin ketjusta käy ilmi, monesti sen ratkaisun tekee perheen puolesta miehen työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiöittäminen on mielestäni turhaa, jokainen perhe tehköön itse omat ratkaisunsa.Kiintiöittäminen on tärkeää koska kuten tästäkin ketjusta käy ilmi, monesti sen ratkaisun tekee perheen puolesta miehen työnantaja.
Tässä ketjussa on ollut tasan yksi, jolle ei löytynyt sijaistajaa töissä. Eli kiintiöittäminen olisi varmaan hankaloittanut myös isän asemaa entisestään (työt on kuitenkin tehtävä, sitten vaikka isyysvapaan jälkeen)
Toisaalta oli useita sohvalla makaajia tai sorsastamaan tai valtamaan lähteneitä... do the math...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiöittäminen on mielestäni turhaa, jokainen perhe tehköön itse omat ratkaisunsa.Kiintiöittäminen on tärkeää koska kuten tästäkin ketjusta käy ilmi, monesti sen ratkaisun tekee perheen puolesta miehen työnantaja.
Kiintiöittämällä ajetaan hankalaan tilanteeseen ne perheet, missä kiintiö ei sovi heidän elämäntilanteeseensa.
Pidin jokaisesta lapsesta 2 viikkoa. Sen pitempään ei ollut mahdollisuutta taloudellisten syiden takia. Autoin ihan käytännön arjessa ja hoidin lapsia.
Töitä. On yrittäjä ja otti vaan isyyslomarahat ja jatkoi töissä kuten aina.