Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehesi teki isyyslomallaan?

Vierailija
20.03.2019 |

Kuinka pitkän loman hän piti?
Pitäisikö vanhempainvapaata kiintiäittää enemmän isälle?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vko kun lapsi syntyi. 2 kk hoitovapaalla. Pitäisi. Oli lapsen kanssa kotona ja pyöritti arkirutiineja.

Vierailija
2/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti viikon sorsanmetsästysaikaan ja sorsasti. Toi likaiset rytkynsä illalla pestäväksi ja odotti valmiin ruuan pöytään. On ex.

Vierailija
4/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti ahtéríín päivittäin.

Vierailija
5/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk kotona löhöten sohvalla. En tee samaa virhettä toiste. Kaikille kehuu kuinka hän oli pitkään isyyslomalla. Joo ja mä maksoin sen löhöilyn!

Vierailija
6/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti 3vkk. Hoiti yksin vastasyntynyttä sen aikaa, koska sain keisarinleikkauksesta niin massiiviset komplikaatiot, että olin sairaalassa.

Vierailija
7/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kanssani kotona vauvojen kanssa. Eräs eukko, joka suhteemme alussa arvosteli suhdettamme ja mm. kertoili muille, etei usko välillämme olevan rakkautta, niin tämän eukon mies lähti isyyslomalla vaellusreissulle erämaahan.

Vierailija
8/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vko oli isyyslomalla kahdesti ja molemmat kerrat teki töitä. Toki Kela maksoi päivärahan, joten jotain iloa isyyslomasta oli, mutta kun sijaista ei saatu, niin oli pakko mennä töihin.

Vierailija
9/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa, sitten vielä puoli vuotta hoitovapaalla kun lapsi oli vanhempi. Hoiti lasta, teki kotitöitä, ei sen kummempaa. En kannata kiintiöittämistä, perheiden on voitava tehdät ratkaisut omien tarpeidensa mukaisesti.

Vierailija
10/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista pitänyt 3vko. Muistaakseni ihan perusarkea elettiin. Hoidettiin lapsia ja kotia yhdessä. Molemmat kerrat olleet kesäaikaa niin aika paljon ulkohommia sai tehdä

Vierailija
11/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti lapsia...ulkoili, teki ruokaa...ja hoiti vauvaa ja minua ja kotia...yhteistä perhettä.

Vierailija
12/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti 2 viikkoa isyyslomaa kummallakin kerralla. Ekalla kerralla hoiti vauvaa paljon ja teki kotitöitä että mä sain levätä ja toipua hätäsektiosta.  Tokalla kerralla vietti paljon aikaa esikoisen kanssa että minä sain pesiä vauvan kanssa rauhassa. 

Vierailija
13/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat hommat kuin minä kotona ollessa. Esikoisesta oli vanhempainvapaalla välin 6kk-10kk ja hoitovapaalla 1.5v-2v. Nuoremmasta vanhempainvapaalla välin 5kk-9kk. Minä olin muualla kiinni.

Vierailija
14/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 kk kotona löhöten sohvalla. En tee samaa virhettä toiste. Kaikille kehuu kuinka hän oli pitkään isyyslomalla. Joo ja mä maksoin sen löhöilyn!

Et vielä vastannut kysymykseen, pitäisikö vanhempainvapaata kiintiöittää isälle...

:DDDD

Vierailija
15/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kanssani kotona vauvojen kanssa. Eräs eukko, joka suhteemme alussa arvosteli suhdettamme ja mm. kertoili muille, etei usko välillämme olevan rakkautta, niin tämän eukon mies lähti isyyslomalla vaellusreissulle erämaahan.

:D autiolle saarelle vaimoa pakoon.

Vierailija
16/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kolmen viikon isyysvapaa meni kyllä sairaalan ja kodin väliä suhatessa. Keskonen oli ensin itse sairaalassa, sitten äiti ja lopulta molemmat. Oltiin me varmaan pari päivää kolmisin kotona, ennen kuin piti palata töihin.

Isä-kuukaudenkin pidin, mutta muistaakseni kirjoitin silloin dipan loppuun. Ei siihen varmaan kaikkea aikaa mennyt, mutta aika paljon kuitenkin. Oli rahat tiukassa, ei ollut varaa palkattomaan, eikä töiden ohessa millään ehtinyt.

Toisen lapsen kanssa kolmen viikon isyysvapaasta jäi sentään jotain käteen, kun päästin sairaalasta heti kotiin ja taisin säästää viikon kesäloman kylkeen. Isäkuukautta en pitänyt, mutta lyhensin työaikaa, jotta vaimo pystyi jatkamaan opintojaan.

Paperilla mä olen niitä huonoja isejä, juuri meidän takia nuo vapaat pitäisi kiintiöittää. Itse kuitenkin tiedän, että ollaan varmasti tehty parhaat ratkaisut koko perheen kannalta.

Vierailija
17/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja, kai nää sorsastajat on joku todella marginaalinen ryhmä... Ite oisin soittanut miehen työnantajalle ja kertonu (kun olisin ensin lempannu pihalle).

Vierailija
18/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä ei pitänyt. Töistään huolimatta nousi keslellä yötä syöttämään vauvaa. Tästä toisesta pitää kolme viikkoa heti kun syntyy.

Vierailija
19/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vko oli isyyslomalla kahdesti ja molemmat kerrat teki töitä. Toki Kela maksoi päivärahan, joten jotain iloa isyyslomasta oli, mutta kun sijaista ei saatu, niin oli pakko mennä töihin.

Mitä höpöhöpöä tämä nyt on? Eihän se miehesi ongelma ole jos sijaista ei löydy vaan työnantajan?

Vierailija
20/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti lapsia. Teki joka päivä ruokaa ja hoiti kodin siivouksen. Mä sain lähinnä vaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme