Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomiko maailman onnellisin kansa? Millä ihmeen mittarilla?

*mummeli*
20.03.2019 |

Täällä on leipäjonoja ja todella köyhiä ihmisiä. Poliitikot nostavat suuria palkkioita ja kansa kärsii. Siltikin kansa äänestää edelleen näitä rahanahneita tyyppejä eduskuntaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10697080

Joopa 😕
Voisiko joku kertoa tuon tutkimuksen tekijälle, miten täällä oikeasti menee?

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopis suomalaistenkin nähdä tämä, että tää on oikeesti tosi hyvä maa asua. On turvallista, puhdasta, kaunis luonto, hyvät sosiaaliturvat, vähän köyhiä (niitä oikeesti köyhiä). Minä ainakin olen onnellinen kaikkineen, myös siitä, että saan asua Suomessa.

Jos haluu nähä negaa joka asiassa, on se ihan oma valinta.

Ei tod ole oikeasti ihan pska paikka. Huonoin länsimaa. Turvattomuutta, tylsä roskattu luonto, huono sosiaaliturva, paljon köyhiä (heitä on yli miljoona!).  Minua taas ihan hävettää ulkomailla sanoa että olen Suomesta. Maine meistä köyhänä junttikansana on niin lujassa. 

Vierailija
102/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa propagandaa kuin sekin, ettei m-hanmuuttovastaisuus ole muka lisääntynyt vaikka uutiset on pullollaan m-mujen tekemiä pikkulasten r-skauksia ja kaikkien ihmisten olen kuullut olevan sitä mieltä, että pitäisi olla tiukemmat säännöt maahantunkemiselle ja puolestaan herkemmin monoa persuksille jos ei osaa maan tavoilla olla (r-skailematta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Luukkanen puheenvuoro uusisuomi

Vierailija
104/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis suomalaistenkin nähdä tämä, että tää on oikeesti tosi hyvä maa asua. On turvallista, puhdasta, kaunis luonto, hyvät sosiaaliturvat, vähän köyhiä (niitä oikeesti köyhiä). Minä ainakin olen onnellinen kaikkineen, myös siitä, että saan asua Suomessa.

Jos haluu nähä negaa joka asiassa, on se ihan oma valinta.

Ei tod ole oikeasti ihan pska paikka. Huonoin länsimaa. Turvattomuutta, tylsä roskattu luonto, huono sosiaaliturva, paljon köyhiä (heitä on yli miljoona!).  Minua taas ihan hävettää ulkomailla sanoa että olen Suomesta. Maine meistä köyhänä junttikansana on niin lujassa. 

Tervemenoa vaan parempaan paikkaan, jos sellaisen tiedät.

Heippa!

Vierailija
105/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen ulkosuomalaisena. Mutta onko tässä siis kysytty ihmisiltä itseltään? Sitten en ihmettelisi, sillä suomalaiset ovat niin aivopestyjä, että luulevat olevansa aivan kertakaikkiaan erityisasemassa maailmassa. Eihän muualla ole maksutonta koulua, lapsilisiä, työttömyyskorvauksia, toimivaa terveydenhuoltoa jne. Eipä tietenkään, uskokaa edelleen tähän myyttiin juntit.

Vierailija
106/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuuden mittareina on ilmaiset homekoulut ja se että saat ilmaiseksi viettää päivät tk:n puhelin jonossa tai vastaanottoaulassa. Meillä on ilmaiset 2min lääkäriajat yleislääkäreille.

Lisäksi siellä leipäjonossa on ilmaista leipää.

TTT hakeminen on myös ilmaista, ja työttömille tarkoitetut ilmaiskurssit.

Tätähän se on, ettei mihinkään olla tyytyväisiä. Mene usaan ja kokeile miten saat niitä 2 minuutin lääkäri aikoja tai muutakaan hoitoa ilman kallista sairausvakuutusta niinkuin täällä. Voit vapaasti myöskin valita mihin kouluun lapsesi viet.

Tiedän kyllä harvinaisen hyvin mitä on asua maassa jossa on sairausvakuutus ja kaikki lääkärit ovat ns. yksityisiä.

Maassa jossa asuin, sairausvakuutus meni tulojen mukaan palkasta ja lääkäriasemilla oli aivan erilainen kohtelu kuin täällä. Pääsit aina alan lääkärille ja lääkärit tunsivat/ hoitivat potilasta eikä koskaan tarvinut ajatella että tulin turhaa, ennemminkin paheksuttiin sitä miksi et tullut heti? Lääkäreille on tärkeää pitää potilas tai se menee muualle, ei siellä voi kohdella potilaita kuin täällä.

Myös lasten koulu oli aivan eri laadukasta kuin täällä. Ei siellä ole opettajilla auktorireetti ongelmaa ja muutama oppilas häiriköi koko luokkaa. Siellä keskitytään opiskeluun.

Kaiken tämän lisäksi ruoka ja eläminen on halvempaa, asumiskulut pienemmät joten sitä rahaa jää palkasta enemmän käteen. Täällä Suomessa me oikeasti maksamme tuosta paskasta vaikka moni ei sitä edes tajua.

Sinunkin olisi sitten kannattanut pysyä poissa Suomesta, jos muualla oli mielestäsi paratiisimaisen hyvät olot. Miksi siis palatsit? Ei täällä kenenkään ole pakko elää jos ei halua.

Ei kai edellinen kirjoittaja täällä väkisin olekaan. Kunhan totesi, että asiat kyllä ovat monessa maassa jopa paremminkuin Suomessa. Sehän tässä oli teema, joten ei sun tartte heti hyvästellä niitä, jotka eivät tätä "tutkimusta" voi ymmärtää ja perustelevat kantansa.

Vierailija
107/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto te ootte kiittämättömiä. Ei sillä työttömyys tuella ole edes tarkoitus elää herroiksi vaan sen on tarkoitus olla tuki jolla selviää kunnes saa töitä. Kokeilkaapa elää hetki jossain maassa jossa asiat on oikeasti huonosti. Hävetkää!

Vierailija
108/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat jostain syystä hyviä vastaamaan kyselyihin toivotulla tavalla.

Valitsevat ne vaihtoehdot, jotka tietävät "oikeiksi".

Johtuu ehkä siitä, että meillä on tapana hyväksyä vain yksi totuus, eikä vääriä mielipiteitä suvaita.

Onnellisuus mielletään meillä onnistumiseksi ja siitä ollaan yksin vastuussa. Jos myöntää olevansa onneton, myöntää samalla olevansa luuseri. Eihän semmoista kukaan halua myöntää edes itselleen.

Vierailija
109/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla maailman onnellisin kansa.

Ongelmia on joka maalla, valittamisen aiheita löytyy aivan kaikkialta. Minun silmissäni Suomi on maailman tasa-arvoisin maa.

T:15 vuotta ulkomailla asunut

Vierailija
110/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuuden mittareina on ilmaiset homekoulut ja se että saat ilmaiseksi viettää päivät tk:n puhelin jonossa tai vastaanottoaulassa. Meillä on ilmaiset 2min lääkäriajat yleislääkäreille.

Lisäksi siellä leipäjonossa on ilmaista leipää.

TTT hakeminen on myös ilmaista, ja työttömille tarkoitetut ilmaiskurssit.

Siellä TK:n aulassa saa tosiaan olla ilmaiseksi. Lääkärissä käyminen sitten maksaakin. Paitsi jos olet lapsi.

Erikoislääkärin vastaanotolla käyminen on maksullista lapsillekin.

Ainakin Oulussa menee näin.

Ja koska Suomi on tasa-arvoinen maa jossa on kaikilla samat mahdollisuudet, niin muuallakin pitäisi olla samat maksut niistä 2 minuutin TK-lääkärin ajoista.

Vierailija
111/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onneksi on leipäjonoja. Meillä ei kuolla nälkään. Nostaa poliitikot ja muut silmäätekevät korvauksia, mutta kansa voi hyvin. Mitä vielä pitäisi olla. Onko varmaa, ettei patjan alla ole herne.

Vierailija
112/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lapsia Suomeen kirjoitti:

Olen onnellinen ja oppinut siihen että vaikka palkkaa saan (1100e kk), niin en saa ostettua mitään sillä.

Olen oppinut haluttomuuteen eli en halua ostaa mitään, kun tiedän etten kykene saamaan mitään.

Olen 41-vuotta ja minulla on lähinnä vain vaatteet ja joka päiväinen terveellinen ruoka.

Huonekalut ja televisiot sun muut laitteet olen saanut vanhemmiltani, jotka ovat onnistuneet keräämään itselleen omaisuutta.

Perin joskus heidät. Se on oikeastaan ainoa mahdollisuus saada jotain materiaalia. Asia ahdistaa minua ja haluan pantata kaiken vaimolleni ja neljälle lapselleni.

Ajokorttia en ole palkallani onnistunut säästämään saati autoa. En myöskään halua kumpaakaan, vaikka ne helpottaisi arjen pyöritystä. Pyörä on, mutta uutta en enää koskaan tule saamaan hankittua.

Ylipäätään mitään uutta ei kykene ostaaman. Tämä on hyvä, koska olen alkanut olemaan myös kapitalismin vastainen.

Olen onnellinen ja vaatimaton. Harmittaa kun lapset eivät saa mitään. Elävät eräänlaisessa kohtuullisessa köyhyydessä. Palkka menee suoraan vuokraan ja ruokaan. Ravinnostakin täytyy vähän leikata. Siksi on hyvä että kouluissa on ruokailu :)

Olen kyllä tyytyväinen ja onnellinen. Hyvin oppinut ja sivistynyt.

Erityisesti olen havahtunut siihen etten enää halua mitään. Joten voin lähinnä tyydyttää lasten ostohaluja ja ostella heille jotain pientä.

Vaimollani on huomenna syntymäpäivä ja valitettavasti rahaa ei ole mihinkään lahjaan, mutta keskusteltuani hänen kanssa asiasta, on hänkin haluton.

Onneksi meillä on toisemme. Ainoat haluni on:

- Isyys

-Haluni tyydyttää vaimo

-Ruokahalut

-Tiedon jano

-Kävely

Näiden yllä olevien asioiden kanssa täytyy käydä aktiviisesti taistelua, sillä oikeasti en enää halua mitään. Haluan lähinnä kohteliaisuuden vuoksi, että lähimmäiseni voisivat hyvin. Voisin lähteä Lappiin ja luopua kaikesta. Olisin henkisesti valmis siihen ettei minkäänlainen askeesi tuottaisi ongelmaa.

Viimeiset viikot olen ollut täysin syömättä. Juon vain vettä. Minulle tuottaa iloa katsella kun lapset syövät hyvin. Harmittaa ja nautin harmituksesta, kun huomenna ei nautita synttärikakkua ja minulla ei ole lahjaa.

En siis ole täydellinen mies ja minulla olisi tavotteita, mutta en koe haluja.

Ei tämä ole masennustakaan. En vain enää halua mitään elämältäni.

Olen ehkä saavuttanut Suomessa täydellisen onnellisuuden maalin.

Päätän nyt ruokatuntini onnellisesti siihen etten ole syönyt mitään koko aikana.

Työkaverit ovat ihmetelleet että vieläkö jatkan paastoa. Jatkanhan minä ja olen hyvin onnellinen mies. Ehkä lausun runon vaimolle syntymäpäivän kunniaksi aamulla? Mitä mieltä olette?

Sinulla on mielenterveydessä ongelmia. Mene hoitoon.

Vierailija
113/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa monet perusasiat on niin hyvällä mallilla, että suomalaiset eivät edes tajua, kuinka hyvin meillä asiat on! Koulunkäynti on maksutonta, kouluruoka on maksutonta. Tulo- ja varallisuuserot on siedettävällä tasolla, miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia. Suurimmat suomalaisten murheet tulee jostakin heikosta urheilumenestyksestä tai sarasieppien ulkomaanmatkoista.

Kyllä. Olisikin aiheellista pistää se jakeluun ja ymmärryttää sitä ilosanomaa koko kansalle.

Myös ylläpitää nykyistä ja ei enää leikata yhtään. Pikemminkin koulutukseen voisi laittaa lisää ja terveydenhuoltoon.

Ylläpitoa.

Täällä ei ymmärretä asiaa ja se johtuu heikosta koulutuksesta. Työttömille voisi antaa täydet vapaudet ilmaiseen koulutukseen ja osallistua aktiivimallilla oppitunneille suorittamaan ihan mitä kursseja tahansa.

Se parantaa hyvinvointia ja antaa haasteita.

Ei mitään kyykyttämistä vaan sivistystä.

VAAN HERRAT NE EI HALUA SIVISTYSTÄ RAHVAALLE, NE HALUAA POLKEA PALKKOJA ORJAMALLILLA JA KYYKYTTÄÄ.

Täysin maksuton koulutus työttömille olisi aitoa aktiivisuutta.

Siinä ne jyvät erotettaisiin.

Ymmärrettävistä syistä sivistystä ei haluta antaa.

Kaikille sivistystä jsnoaville on täällä tarjolla joka tasolla ilmaista koulutusta. Avoimessa yliopistossa saa opetusta muutaman satasen lukukausimaksuja. Opintoja voi suorittaa kansanopistossa, työväenopistossa ja nykyään myös netissä. Ihmiset vaan eivät saa laiskaa pers#ettään ylös sieltä sohvaperuneiden parista.

Vierailija
114/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräässä lehdessä suomalaiset ja saksalaiset saivat ilmaista, mitä asioita pitivät hyvinä maissaan. Suomalaiset mm. ylistivät sitä, että kela maksaa osan lääkkeistä, terveydehuolto on top, koulukirjoja ei tartte maksaa kuin peruskoulussa jne. Saksalaiset löysivät vähemmän ylistyksen kohteita ja olivat muutenkin hyvin kriittisiä. Tosin juuri Saksassa se terveyfenhuolto vasta top onkin, ne lääkkeet eivät maksa mitään (esim lapsille) ja koulukurjat saa lukiossakin ilmaiseksi. Saksalaiset löysivät niin paljon kritisoitavaa ja suomalaiset ylistivät maataan.

Vierailija
115/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa yhtäkään keskustelupalstaa, jossa ei mainittaisi eriävän mielipiteen omaavaa kateelliseksi?

Olen kateellinen Maisan isoista hampaista ja Viron tisseistä.

Vierailija
116/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen ja ympärilläni on hyvin paljon onnellisia ihmisiä. Oikeastaan en edes tunne yhtään onnetonta ja kurjaa ihmistä.

Pääasia, että SINÄ olet onnellinen. VITUT muista!

Vierailija
117/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen ja ympärilläni on hyvin paljon onnellisia ihmisiä. Oikeastaan en edes tunne yhtään onnetonta ja kurjaa ihmistä.

Pääasia, että SINÄ olet onnellinen. VITUT muista!

Vaikea kyllä sanoa miten sinulle saisi onnellisuutta, kun asenne on tuollainen.

Vierailija
118/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei olisi? Meillä ei ole täällä tsunameja, ei maanjäristyksiä liioin, ei ole m u s l i m i valtio, tasa-arvo, luonto, puhdas ruoka, hyvä terveydenhuolto, verovaroin elätetään myöäs niitä jotka muuten kuolisi ilman ruokaa jne. 

Ei se ole onnellisuuden mittari jos jotkut on leipäjonossa, suurin osa suomen kansasta kun ei ole.

Näin on. Aina löytyy niitä kitisijöitä, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä, mutta suhteessa moneen muuhun maahan Suomessa asiat ovat erittäin hyvin. Joku voi olla tyytymätön vain sen takia että naapurilla on parempi auto. Täällä politiikkoja ei tarvitse kutsua "rakastetuiksi johtajiksi" ja heitä voi tarvittaessa vaihtaa vapaissa rehellisissä vaaleissa.

Vierailija
119/127 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei olisi? Meillä ei ole täällä tsunameja, ei maanjäristyksiä liioin, ei ole m u s l i m i valtio, tasa-arvo, luonto, puhdas ruoka, hyvä terveydenhuolto, verovaroin elätetään myöäs niitä jotka muuten kuolisi ilman ruokaa jne. 

Ei se ole onnellisuuden mittari jos jotkut on leipäjonossa, suurin osa suomen kansasta kun ei ole.

Meillä on kuitenkin sydän- ja verisuonitaudit, Crohn ja muut suolistosairaudet ihan huippulukemia jopa pienillä lapsilla. On ruoka-aineallergiat, syövät ja mielenterveysongelmat itsemurhatilastoja unohtamatta.

Vierailija
120/127 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Aina löytyy niitä kitisijöitä, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä, mutta suhteessa moneen muuhun maahan Suomessa asiat ovat erittäin hyvin. Joku voi olla tyytymätön vain sen takia että naapurilla on parempi auto. Täällä politiikkoja ei tarvitse kutsua "rakastetuiksi johtajiksi" ja heitä voi tarvittaessa vaihtaa vapaissa rehellisissä vaaleissa.

Toki toki, mutta onhan se nyt omalaatuista, että juuri Suomi kokee itsensä niin onnelliseksi, vaikka ympärillä on monta muuta maata, joissa voisi noin niinkuin olettaa olevan asiat vähintään yhtä hyvin. Niissäkin on puhtautta, vapautta, ilmaista koulua, Suomea suurempia lapsilisiä, jopa Suomea parempia palkkoja yms. Eli asiat erittäin hyvin. Mutta silti siellä ihmiset ovat kriittisempiä ja tyytymättömämpiä kuin Suomessa.

Mielestäni syy on siinä, että suomalaiset tyytyvät vähempään ja OSAAVAT OLLA KIITOLLISIA (mikä on hyvä piirre) ja toisaalta LUULEVAT, että esim. muissa Euroopan maissa asiat eivät olisi niin hyvin kuin heillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi